فرمانده سپاه مازندران: سپاه مازندران برای احیا تالاب میانکاله وارد میدان شد

فرمانده سپاه کربلای مازندران از ورود جدی سپاه کربلای استان برای احیا تالاب بین المللی میانکاله در بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سردار سیاوش مسلمی در حاشیه بازدید از زیستگاه میانکاله بهشهر اظهار داشت: در راستای نظارت میدانی بر روند اجرایی طرح صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها توسط بسیج و سپاه که این طرح بر اساس تفاهم نامه مشترک سازمان منابع طبیعی با سپاه بر عهده این نهاد مردمی واگذار شده، از اجرای طرح صیانت و حفاظت منطقه شبه جزیره میانکاله شهرستان بهشهر بازدید به عمل آورد.

وی با اشاره به  تفاهم نامه سپاه با مناطع طبیعی در راستای حفاظت از منابع طبیعی، افزود: سپاه با استفاده از ظرفیت بسیج به کمک مناطع طبیعی آمده است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: جلوگیری از قاچاق چوب و حفاظت از درختان جنگلی از جمله مواردی است که در جلسات متعدد با منابع طبیعی مطرح شده است.

مسلمی به گستردگی منابع طبیعی در مازندران اشاره و اضافه کرد: ظرفیت بسیج برای حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر بوده و حضور بسیج در گلوگاههای قاچاق چوب میتواند، بازدارنده باشد.

فرمانده سپاه کربلا به منطقه میانکاله اشاره کرد و یادآور شد: این منطقه در جهان بی نظیر بوده و اخباری که در باره واگذاری منتشر شده، همه کذب محض است. این منطقه نه واگذار شده و نه واگذار خواهد شد.

مسلمی با اشاره به آتش سوزی در این منطقه گفت: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه در تفاهم نامه سپاه و منابع طبیعی منعقد شده حفاظت و صیانت از این منطقه  است  که بازدیدهای میدانی صورت گرفت.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: عوامل آتش سوزی در این منطقه  و شناسایی افرادی که به صورت عمدی دست به این کار زدند در حال بررسی است.

مسلمی با تاکید بر راه اندازی گشت رضویون برای حفاظت از میانکاله، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج، دامداران و نهادها باید برای مهار آتش سوزی استفاده کرد.

فرمانده سپاه کربلا  با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج به عنوان نیروهای مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی استان آماده و پای کار هستند، افزود: بسیج امکانات برای مهار اتش سوزیها در میانکاله در دستور کار قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =