راهنمای خرید حوله حمام؛ ۵ نکته مهم که قبل از خرید باید بررسی کنیم

اغلب ما در هنگام خرید حوله، معیار و فاکتورهای مشخصی برای تعیین کیفیت آن نداریم؛ اما حتی بیشتر از قیمت، این طرح و رنگ حوله و هماهنگی آن با دیزاین حمام است که برایمان اهمیت دارد. پس طبیعی بوده که بعد از یک دوره کوتاه استفاده از حوله، با یک وسیله زبر و خشک که تنها به پوست آسیب می‌رساند روبرو شویم. در چنین شرایطی حق گله و شکایت نداشته و فقط باید، قبل از اینکه به مشکلات و حساسیت‌های پوستی دچار شویم حوله را عوض کنیم.

آیا شما هم تجربه استفاده از حوله گران قیمت، اما بی کیفیت را داشته‌اید؟ حوله‌ای که پس از چندبار استفاده و شست و شو، رنگ و جنسش تغییر کرده و باعث حساسیت پوستی شود؟ اگر پاسخ شما به تمامی این پرسش‌ها مثبت است، مقاله راهنمای خرید حوله حمام برای شما است. در این راهنمای خرید، ۵ نکته مهم که قبل از خرید حوله حمام باید بررسی کنیم را با شما در میان می‌گذاریم.

معیارهای تاثیرگذار در خرید حوله؛ سردرگم نشوید!  

در این شرایط اقتصادی و گرانی، هیچکس دوست ندارد به دلیل انتخاب و خریدی اشتباه، در فواصل زمانی کوتاه برای یک وسیله چندبار هزینه کند. این موضوع شامل حوله حمام نیز می‌شود؛ شاید در نظر اول برای خرید مناسب‌ترین حوله، معیار و فاکتوری وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که قبل از هرکاری، باید مقاله راهنمای خرید حوله حمام را مطالعه کنید.  

در حال حاضر حوله‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون و برندهای متنوعی، به بازار عرضه می‌شوند؛ مدل‌هایی که شاید از نظر کیفیت، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما از نظر قیمت، فاصله زیادی از یکدیگر دارند. همین موضوع انتخاب یک حوله، با متریال مناسب را به کاری دشوار تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید این اختلاف و تفاوت قیمت، به چه دلیل است با ما همراه شوید.

وزن حوله 

وزن حوله‌ها بسته به کاربرد و جنسی که دارند، متفاوت است. حوله‌ها از پارچه‌های حوله‌ای، که زنجیره‌های بهم پیچیده پنبه هستند تولید می‌شوند و هرچقدر تراکم این پنبه‌ها بیشتر باشد، قدرت جذب و رطوبت آن نیز بیشتر خواهد بود. وزن حوله که با واحد GSM (گرم بر متر مربع) سنجیده می‌شود، به عنوان مثال حوله‌هایی با GSM بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ برای آشپزخانه مناسب هستند. حوله تن پوش حمام، استخر، سونا و جکوزی، بین ۶۰۰ الی ۹۰۰ GSM وزن خواهند داشت.

برای بررسی تراکم زنجیره‌های پنبه حوله، بخشی از لایه خارجی حوله را بین انگشتان فشار دهید تا بتوانید زنجیره‌ها را حس کنید. با اینکار شما اگر حوله مناسب و با کیفیت باشد، زنجیره‌ها فاصله زیادی از یکدیگر نگرفته و نزدیکی را حفظ می‌کنند. در حالیکه در حوله بی‌کیفیت، متوجه فاصله گره‌های پنبه خواهید شد.

جنس حوله 

اغلب مردم، حوله‌های پنبه‌ای را به سایر جنس‌ها ترجیح می‌دهند. هرچه میزان پنبه در حوله بیشتر باشد، قدرت جذب رطوبت و آب هم بیشتر خواهد بود. اما حوله‌های پنبه‌ای هم از نظر کیفیت، با یکدیگر یکسان نیستند. در حوله‌های با کیفیت از سه نوع پنبه استفاده می‌شود:

· پنبه ترکی: این پنبه ممتاز در کشور ترکیه کشت شده و حوله‌های تولید شده از این پنبه نرم، راحت و بادوام هستند.

· پنبه سوپیما: این پنبه در آمریکا کشت شده و به عنوان بهترین پنبه جهان شناخته می‌شود. حوله‌های تولید شده از این پنبه، قیمت بسیار بالایی دارند.

· پنبه مصری: این پنبه‌ها در مصر کشت شده و الیافی بلند، فیبری و کرکی داشته و بسیار با دوام و پرطرفدار هستند.

اگر حوله‌ای از جنس الیاف مصنوعی در نظر دارید، ابریشم مصنوعی انتخاب کنید تا بیشترین قدرت جذب رطوبت را داشته باشد. انتخاب حوله‌ای از جنس ویسکوز نیز، شما را به سرعت از خرید پشیمان خواهد کرد؛ زیرا این حوله‌ها با چندبار شستشو، کیفیت خود را از دست می‌دهند.

راهنمای خرید حوله حمام؛ ۵ نکته مهم که قبل از خرید باید بررسی کنیم

اندازه حوله 

شاید بتوان اندازه حوله را مهم‌ترین عامل، در خردی در نظر گرفت؛ به خصوص هنگامی که خرید آنلاین است و شما از پشت صفحه مانیتور انتخاب می‌کنید. در ادامه به معرفی اندازه‌های مختلف و رایج حوله حمام می‌پردازیم.

حوله حمام با اندازه ۶۰*۳۵: حوله‌های تولید شده در این اندازه، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع حوله هستند.

حوله حمام با اندازه ۵۲*۲۷: این حوله‌ها که اغلب به عنوان حوله استخری استفاده می‌شوند، تمام بدن را پوشش داده و آن را به سرعت خشک می‌کنند.

حوله دستی با اندازه ۳۰*۱۶: برای خشک کردن دستان یا سر بعد از شست و شو، مناسب است.

رنگ حوله 

در هنگام خرید حوله، نمی‌توان از طرح و رنگ چشم پوشید و فقط به کیفیت و قیمت توجه کرد. شما قرار است برای سال‌های طولانی از حوله استفاده کنید، پس باید رنگ و مدلی را انتخاب کنید که دوستش دارید. اما در هر حال بهتر است رنگی روشن انتخاب کنید، تا نه از بوی بد بلکه از روی رنگ تشخیص دهید که حوله به شست و شو نیاز دارد.

اما اگر فرزندتان رنگ‌ها و طرح‌های تیره را برای حوله می‌پسندد، لازم نیست نگران زمان تشخیص کثیفی حوله کودک باشید. متخصصان بیولوژی و پاتولوژی در دانشگاه پزشکی نیویورک، توصیه می‌کنند که حداکثر پس از سه بار استفاده از حوله باید آن را بشویید.

برند تولید کننده حوله 

وقتی برای خرید حوله به بازار مراجعه می‌کنید، برندهای ایرانی و خارجی زیادی را مشاهده خواهید کرد. اما این موضوع نباید، باعث شک و تردید شما در خرید شود؛ زیرا در چنین شرایطی باید، حوله‌هایی با برند ایرانی که قدمت بیشتری داشته و شناخته‌شده‌تر هستند انتخاب کنید. برندهایی مانند برقع لامع، گلبافت و هنر و...بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

راهنمای خرید حوله حمام؛ ۵ نکته مهم که قبل از خرید باید بررسی کنیم

فرق حوله استخری و حوله تن پوش در چیست؟  

بسیاری از خریداران حوله، با این پرسش روبرو می‌شوند که فرق حوله استخری و حوله تن پوش در چیست. حوله استخری، قدرت جذب بالایی داشته و بخش‌های زیادی از بدن را پوشانده و خشک می‌کند. حوله استخری در مقایسه با حوله حمام، ابعاد و ضخامت کمتری دارد و می‌توان از آن در مسافرت‌ها نیز استفاده کرد.

از حوله تن پوش برای خشک کردن بدن، می‌توان مانند یک لباس استفاده کرد. سایز حوله‌های تن پوش می‌تواند تمام قد، روی زانو یا تا بالای زانو باشد. این حوله‌ها تمام قسمت‌های بدن را به سرعت خشک کرده و با کلاهی که دارند باعث نم گیری و احساس گرمای بیشتری خواهند شد. حوله پالتویی (تن پوش) در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و در سایزهای مردانه و زنانه و حتی به صورت حوله تن پوش کودک تولید می‌شود.

تجربه‌ای متفاوت از خرید اینترنتی!  

با وجود فروشگاه‌های معتبر و با سابقه‌ای که به صورت آنلاین هم فعالیت می‌کنند، دیگر نیازی نیست که زمان زیادی در بازار به دنبال حوله حمام باشید؛ با کمک یک این فروشگاه‌ها و اطلاعاتی که از مقاله راهنمای خرید حوله حمام بدست آورده‌اید، می‌توانید با چند کلیک ساده، در طی چند روز آینده حوله حمام خود را بدون زحمت درب خانه تحویل بگیرید.

یکی از این فروشگاه‌های معتبر، صفاهوم است که با بیش از ۸۰ سابقه در زمینه منسوجات خانه و اکسسوری منزل، دامنه فعالیت خود را به اینترنت هم رسانده و امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. صفاهوم به روز ترین کالای خواب، حمام و جهیزیه عروس را در سه شعبه به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌دهد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543119