طالبان از آغاز جنگ داخلی از سوی دولت افغانستان خبر داد/پنجمین استان هم سقوط کرد/570 تن از اعضا و رئیس طالب کشته شدند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان مدعی شد که دولت افغانستان آغازگر جنگ کنونی در این کشور بوده است. این در حالی است که پنجمین استان نیز به دست این گروه افتاده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال های خبری افغانستان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد که دولت افغانستان تصمیم به جنگ گرفته است.وی با اشاره به اینکه دولت کابل جنگ را در چندین ولایت آغاز کرده است تاکید کرد که هیچ توافقی درباره آتش بس در افغانستان وجود ندارد.سخنگوی سیاسی طالبان حملات این شبه نظامیان این گروه علیه نیروهای دولت افغانستان را واکنشی به حملات ارتش افغانستان خوانده و گفته، ما نسبت به مداخله آمریکا در امور این کشور هشدار میدهیم.

 

با ادامه درگیریها میان طالبان و دولت افغانستان، منابع محلی در قندوز و سرپل از تصرف ادارات دولتی و مراکز این دو ولایت به دست طالبان خبر داده‌اند.

«عبدالاحد توریال کاکر»، عضو شورای ولایتی قندوز، گفت که درگیری از چند روز پیش تاکنون در شهر قندوز جریان داشت و اعضای طالبان صبح روز یک‌شنبه -۱۷ مرداد-، وارد این شهر شدند.


بعد از قندوز "تالقان "پنجمین مرکز استان افغانستان نیز بدست طالبان افتاد

عضو شورای استانی تخار افغانستان اعلام کرد شهر "تالقان" در مرکز ولایت تخار افغانستان نیز پس از مراکز ولایات جوزجان، سرپل، قندوز و نیمروز، به دست طالبان سقوط کرد.

به گزارش ایرنا،" روح الله روئوفی" عضو شورای استانی تخار افغانستان افزود:شهر تالقان به طور کامل سقوط کرده است و نیروهای دولتی و مردمی روز گذشته  به طرف شهرستان "فرخار" عقب نشینی کرده اند.

 روزنامه صبح کابل نیز نوشت شهر تالقان مرکز استان تخار بعدازظهر یکشنبه پس از تصرف شهر تالقان زندانیان خود را از زندان مرکزی این شهر آزاد  کردند.

این در حالی است که درگیری ها در مرکز استان هلمند،  و غزنی بشدت ادامه دارد و به گفته ژنرال سمیع سادات فرمانده ارتش در استان هلمند  طی ۱۱ روز یکهزارو ۴۰۰ تن از افراد طالبان در اطراف شهر لشکرگاه کشته و ۲ هزار تن دیگر هم زخمی شده اند.

طالبان از آغاز جنگ داخلی از سوی دولت افغانستان خبر داد/پنجمین استان هم سقوط کرد/570 تن از اعضا و رئیس طالب کشته شدند
*پرچم طالبان بر فراز مرکز شهر قندوز

صفوف طالبان در هرات شکسته شد

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان عصر روز یکشنبه به نقل از مقام‌های امنیتی ولایت هرات، از شکستن خطوط طالبان در سراسر شهر هرات، مرکز ولایت و به عقب راندن شبه نظامیان از این شهر و نیز روستاهای جنوب آن خبر داد.

هرات افغانستان

مقامات ولایت هرات می‌گویند عملیات‌ ارتش افغانستان و نیروهای مردمی علیه طالبان از زمین و هوا ادامه دارد و شبه‌نظامیان طالبان تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان: در یک روز گذشته ۵۷۰ نیروی طالبان کشته شده‌اند
 

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که در عملیاتهای نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین حملات هوایی آمریکا در یک روز گذشته، بیش از ۵۷۲ نیروی طالبان کشته و ۳۰۹ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "ایندیا تودی"، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته و در نتیجه عملیات‌های مختلف نیروی دفاع مردمی افغانستان در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، جوزجان، سرپل، فاریاب، هیرمند، نیمروز، تخار، قندوز، بدخشان و کاپیسا، ۵۷۲ نیروی طالبان کشته و ۳۰۹ نفر دیگر مجروح شدند.  

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد حداقل ۴۵ نیروی طالبان از جمله سه شبه نظامی وابسته به گروه القاعده در حملات هوایی شنبه شب در حومه لشکر گاه در ولایت هیرمند کشته شدند.  
بر اساس برخی از گزارش‌ها، مولوی هجرت رئیس طالبان در هیرمند در این حملات هوایی شنبه شب کشته شده است.  

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد که در حمله هوایی دیگر به داند، ولسوالی‌های زرای و حومه مرکز ولایت قندهار، دست کم ۴۷ شبه نظامی طالبان کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.  

روز جمعه، نیروهای افغان مدعی شدند که ۱۱۲ نیروی طالبان، از جمله ۳۰ شبه نظامی خارجی وابسته به القاعده را در حومه لشکرگاه کشته‌اند.  

درگیری‌های سنگینی در داخل و اطراف لشکرگاه رخ داده است و نیروهای هوایی دولت آمریکا و افغانستان چندین حمله هوایی را در این شهر انجام داده‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، طالبان ۹ منطقه از ۱۰ منطقه این شهر را تحت کنترل خود دارند.  

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از غلام ربانی ربانی، عضو مجل افغانستان گفت که طالبان روز یکشنبه کنترل بخش‌هایی از مرکز ولایت قندوز در شمال افغانستان را در دست گرفته است.  
این مقام افغان افزود: بیشتر مناطق شهر قندوز تحت کنترل طالبان است و در اطراف دفتر والی و مقر پلیس درگیری وجود دارد. ساختمان اصلی زندان در قندوز تحت کنترل طالبان قرار دارد.  
در چند هفته گذشته نیروهای گروه طالبان به صورت گسترده به پیشروی‌های خود در مناطق مختلف افغانستان ادامه داده‌اند و توانسته‌اند پس از درگیری‌های شدید، چندین منطقه مهم را از کنترل نیروهای دولتی خارج کنند.  
این درگیری‌ها درمیان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اتفاق می‌افتد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =