فرمانده سپاه استان سمنان: امروز جنگ اصلی با دشمنان «جنگ روایت‌ها» است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان با بیان اینکه امروز جنگ اصلی با دشمنان «جنگ روایت‌ها» است گفت: در جنگ روایت‌ها با دشمن باید نگاه جهادی و غیرت رسانه‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سردار حمید دامغانی در نشست خبری که به صورت حضوری و آنلاین به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: امروز جنگ روایت‌هاست هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و هم در داخل چرا که در شرایط خاصی هستیم.

وی با اشاره خروج آمریکا از افغانستان گفت: در این موضوع شاهد جنگ روایت‌ها هستیم چرا که روایت‌های مختلفی از این موضوع هست ما حقیقت این است که آمریکا از افغانستان فرار کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان افزود: آمریکا برای دستیابی به چند هدف عمده وارد افغانستان شده بود که مبارزه با تروریسم، دولت سازی و کنترل صادرات مواد مخدر اهم این اهداف بود اما امروز مجبور به فرار از افغانستان شد و این یک شعار نیست و حقیقت است.

سردار دامغانی گفت: در افغانستان در حال حاضر طالبان قدرتمندتر شده و داعش و القاعده نیز فعال شده‌اند و همچنین امروز شاهد حجم زیادی از صادرات مواد مخدر از افغانستان هستیم و این‌ها به معنای این است که امریکا در اهداف خود شکست خورده است.

وی با بیان اینکه آمریکا با صرف میلیاردها دلار در افغانستان هیچ دستاوردی نداشت تصریح کرد: در پایان نیز مجبور شد حتی شبانه از برخی مناطق آن خارج شود.

چالش آمریکا در درون خودش است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان تصریح کرد: امروز چالش اصلی آمریکا در داخل خود آمریکا است و انتخابات پاشنه آشیل آمریکا است، گسل‌های اجتماعی که در آمریکا که با هر جرقه کوچکی فعال می‌شود را شاهد هستیم.

سردار دامغانی اضافه کرد: رقابت بین چین و روسیه در مسائل اقتصادی یکی دیگر از چالش‌های آمریکا است و آمریکا تلاش می‌کنند در باتلاق خودساخته خاورمیانه خارج شود.

وی گفت: امروز شاهد هستیم آمریکا که نماد جبهه استکبار است و روزی ادبیاتی جز زور و قدرت نداشت امروز ادبیات خود را به خواهش و التماس تغییر داده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان خاطر نشان کرد: امروز جبهه استکبار در عراق هر روز از جوانان عراقی ضربه می‌خورند و شکست آمریکا در سوریه نیز بیشتر از اینکه هزینه مالی داشته باشد آبروریزی را به دنبال داشت و ابرقدرتی آمریکا در میدان عمل افول پیدا کرد و این بسیار حائز اهمیت است.

سردار دامغانی درباره وضعیت لبنان و اقدامات امریکا در آن منطقه گفت: در لبنان نیز چند سال است که به دنبال این هستند که مردم را در مقابل حزب‌الله قرار دهند اما امروز حزب‌الله در لبنان تثبیت شده است.

عربستان در باتلاق یمن اسیر شده است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان با بیان اینکه عربستان نیز امروز در باتلاق یمن اسیر شده است گفت: عربستان تلاش می‌کند و به سوی هر کشوری دست دراز می‌کند و به دنبال گفت‌وگو است تا آبرومندانه از باتلاق یمن خارج شود.

سردار دامغانی با بیان اینکه عربستان در یمن هزینه زیادی کرد افزود: اما آبروی آبرویش در عرصه بین‌المللی و در افکار عمومی جهان از بین رفته و افکار عمومی جهان عربستان و جنایت‌های آن را در یمن تائید نمی‌کند.

وی درباره وضعیت اسرائیل نیز گفت: آن چیزی که اسرائیل برای خودش از اقتدار و اشراف اطلاعاتی درست کرده بود جز یک حباب دروغین نیست و برخی نیز آن را باور کرده بودند اما در نبرد اخیر با غزه قبل از شکست فیزیکی شکست اطلاعاتی خورد که خیلی برایشان سنگین بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان با اشاره به اینکه امروز تجارت دریایی اسرائیل از سوی دشمنان خودساخته این کشور مور تهدید قرار گرفته است گفت: ۹۰ درصد تجارت اسرائیل از دریا است و اگر این در این زمینه مختل شود حیات این رژیم منحوس صهیونیستی دچار مشکل می‌شود.

سردار دامغانی با اشاره به اینکه ابزار رسانه‌ای دشمن در مقایسه با تجهیزات و ابزار رسانه ای کشورمان قابل قیاس نیست گفت: امروز باید در جنگ رسانه ای و روایت ها با دشمن نگاه جهادی داشته باشیم و باید ظرفیت استفاده از نصرت الهی را در خودمان ایجاد کنیم  و تا زمانی که از این ظرفیت استفاده کنیم نظام و انقلاب پابرجا است.

وی با بیان اینکه تفاضل بین داشته‌های ما و داشته‌های دشمن همان نصرت الهی است افزود: در دوران دفاع مقدس داشته‌های نظامی ما بسیار کم بود اما پیروز شدیم و این نصرت الهی بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان گفت: در عرصه جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها نیز باید این اتفاق بیفتد و در مقابل هجمه رسانه‌ای دشمن باید بایستیم و در این راه به ظرفیت نصرت الهی نیاز داریم.

خبرنگاران اقشار بسیار زحمت‌کش و کم و برخورداری هستند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود به برخی از مشکلات این قشر نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران اقشار بسیار زحمت‌کش و کم و برخورداری هستند.

سردار دامغانی افزود: خبرنگاران در هر زمانی که مردم دچار مشکل هستند زبان گویای آن‌ها بوده اما توجهی به این قشر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا همه مردم به خاطر شرایط اقتصادی حاکم دچار مشکلات معیشتی بودند اما اصحاب رسانه جهاد کردند و هم در رزمایش مواسات و هم بیان مشکلات مردم حضوری پررنگ داشتند علی‌رغم اینکه خودشان دچار مشکلات معیشتی بودند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان افزود: در این چند سال و به خاطر حوادث متعددی مانند سیل لرستان، گلستان و کرونا صحنه‌های مختلف از بسیج و جهاد در کشور صورت گرفت که خبرنگاران تمامی این صحنه‌ها را به تصویر کشیدند ولی خودشان دیده نشدند و همچنین در ایام انتخابات نیز تلاش بسیار مضاعفی داشتند.

سردار دامغانی گفت: تلاش می‌شود با ایجاد کارگروه‌هایی اقداماتی برای رفع مشکلات قشر خبرنگار انجام شود.

وی در پایان با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در صحنه انتخابات نیز گفت: علی‌رغم اینکه دشمن تلاش بسیار گسترده‌ای انجام داد تا مشارکت در انتخابات را زیر ۳۰ درصد نگه دارد اما مردم علیرغم تمامی مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی بزرگی و بصیرت خود را به رخ دشمنان کشیدند و با حضور خود و مشارکت حدود ۵۴ درصدی در استان سمنان و حدود ۵۰ درصدی در سطح کشور داشتند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان افزود: مردم ایران مردمی بی‌نظیر هستند و همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند و هر جا احساس کردند به حضور آن‌ها نیاز است در صحنه حضور یافتند.

سردار دامغانی با اشاره به انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور از سوی مردم گفت: مردم در ایشان یک سبقه خوب و اقدامات مفید مشاهده کردند و ایشان را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.


وی افزود: در حال حاضر مردم انتظار دارند که از مشکلاتشان کاسته شود که در واقع انتظار مردم درست و به حق هست که با شروع خوبی که دولت سیزدهم داشته است امیدواریم شرایط بهتری را داشته باشیم و از مشکلات عبور کنیم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =