۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ادای احترام به انیو موریکونه در ونیز

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مستند «اِنیو» به کارگردانی جوزپه تورناتوره برای ادای احترام به انیو موریکونه ساخته شده است و در جشنواره ونیز ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ با اکران فیلم مستند «اِنیو» به کارگردانی جوزپه تورناتوره، به انیو موریکونه آهنگساز فقید ایتالیایی ادای احترام خواهد کرد. این مستند روی زندگی شخصی و همینطور حرفه موسیقی انیو موریکونه تمرکز دارد.

به این ترتیب «اِنیو» با یک نمایش ویژه و در خارج از بخش رقابتی، در هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز اکران خواهد شد.

در این مستند از مصاحبه طولانی مدت تورناتوره با موریکونه نیز استفاده شده و در آن از نظرات هنرمندان و همکاران او از جمله کوئنتین تارانتینو، برناردو برتولوچی، بری لوینسون، رولند جافه و اولیور استون بهره گرفته شده است. همچنین موسیقیدان‌های مطرحی مثل بروس اسپرینگستین و هانس زیمر برنده اسکار در مستند «انیو» حضور دارند.

این مستند همچنین جنبه‌های کمتر دیده شده از موریکونه مثل علاقه او به شطرنج را به تصویر می‌کشد و روابط کمتر دیده شده او در دنیای موسیقی را روایت می‌کند. در این فیلم مستند از موسیقی‌های ماندگار موریکونه مثل موسیقی متن فیلم «خوب، بد، زشت» (۱۹۹۶) استفاده شده است.

تورناتوره می‌گوید با ساخت مستند «انیو» رویای او به واقعیت پیوسته است. او در این باره گفت: می‌خواستم «انیو» را بسازم که داستان موریکونه را برای مخاطبان سراسر جهان و کسانی که موسیقی او را دوست داشتند، روایت کنم. من «انیو» را بر اساس کلیپ و فیلم‌هایی که او آهنگسازی آن را انجام داده بود و همینطور تصاویر گزارشی از کنسرت‌های او ساخته ام تا به یک رمان صوتی و بصری تبدیل شود.

موریکونه در طول فعالیت بلند مدت و حرفه‌ای خود ۶ بار نامزد جایزه اسکار شد. او نهایتاً توانست در سال ۲۰۱۶ برای آهنگسازی فیلم «هشت نفرت انگیز» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کند. او ۹ سال پیش از این جایزه نیز یک اسکار افتخاری دریافت کرد. انیو موریکونه سال گذشته در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =