رئیس انستیتو پاستور: کسانی که واکسن زدند خود را کاملا ایمن نبینند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بیگلری گفت: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد.

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص شرایط خاصی که در کشور و دنیا درپی شیوع کرونا شاهد آن هستیم، اظهار کرد: هرگونه تجمع و تردد سبب شعله ور شدن ویروس و حادتر شدن شرایط موجود خواهد شد که این موضوع منحصر به ایران نیست و در تمام جوامع هم وجود دارد.

او با بیان اینکه مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند، تاکید کرد: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد؛ برای مثال همراهان بیمار هم ممکن است آلوده شوند.

 بیگلری بیان کرد: تنها درصد بسیار محدودی از کسانی که تست آزمایشگاهی آن‌ها مثبت بوده و بیماریشان به اثبات رسیده است نیاز به بستری دارند. در دنیا هم روال این است که اغلب مبتلایان معمولا در خانه درمان می‌شوند البته در راستای این امر باید به مردم آموزش عمومی داده شود تا بدانند چگونه از بیماران خود در منزل مراقبت کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر این است که کسانی که بیمار هستند و در منزل یا بیمارستان دوران نقاهت را می‌گذرانند، مطلع باشند که در روزهای پیش روی بیماریشان چه علائمی خواهند داشت، چرا که این امر کمک خواهد کرد از اضطراب آن‌ها کاسته شود و بتوانند به راحتی با بیماری کنار آمده و این دوران را پشت سر بگذارند.

او با اشاره به اینکه تجربه دنیا و کشور به ما نشان داده است که اغلب کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، نیاز به درمان‌های ضدویروسی خاص نخواهند داشت، مطرح کرد: نشان داده شده که بسیاری از داروهایی که تاکنون به عنوان داروی ضد ویروسی مطرح بوده اند، خیلی موثر نبودند به همین خاطر مصرانه به دنبال تجویز دارو برای بیمار بستری در بیمارستان نباشید چرا که این ویروس هنوز درمان خاصی ندارد.

 بیگلری تصریح کرد: کسانی که واکسن تزریق کرده اند، خود را در مقابل ابتلا به بیماری کاملا ایمن ندانند. تجربه جهانی نشان می‌دهد حتی افرادی که واکسینه شده‌اند، می‌توانند مبتلا شوند یا بیماری را به دیگران انتقال دهند به همین خاطرعزیزانی که واکسن هم دریافت کرده اند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =