۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

میزان نوشت: در حالی که کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده قابل قبول بوده است، اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق مورد انتظار است. همچنین آسمانی صاف تا قسمتی ابری برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۱ مرداد ماه) وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی طی ساعات گذشته باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها شده است و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خواهد شد که تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت باعث تجمع ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تندی باد همراه با رشد ناپایداری جوی تا صبح فردا (۲۲ مرداد ماه) باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۲۲ مرداد ماه) همراه با ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و به‌تبع آن کیفیت هوای پایتخت در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =