شاهد احمدلو: شهاب حسینی در حدی نیست که درباره مسعود کیمیایی نظر بدهد

شاهد احمدلو معتقد است همین که سایه مسعود کیمیایی و ناصر تقوایی بالای سر سینمای ایران است باید خدا را شاکر باشیم. اگر هم هنرمندی مانند ناصر تقوایی فیلم نمی‌سازد به دو دلیل است؛ یکی بی‌کفایتی مسئولین و دومی مخالف بودن این استاد با سانسور.

مهسا بهادری: اگر فیلم سینمایی «دندان مار» را دیده باشید، بازی یک پسر نوجوان کاملا محسوس است، او کسی نیست جز شاهد احمدلو که این روزها هم فیلم و سریال می‌سازد و هم در آن‌ها ایفای نقش می‌کند. کسی که کار جدی خود را با مسعود کیمیایی آغاز کرد و یکی از طرفداران این کارگردان پیشکسوت است. شاهد احمدلو که این روزها بیش از پیش دغدغه بازیگری دارد، به ایفای نقش در فیلم سینمایی «سیاه باز» با کارگردانی حمید همتی پرداخته و اولین قدم حرفه‌ای خود در زمینه تهیه کنندگی را برداشته است.

به همین دلیل به گفت‌وگو با او پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

در حال حاضر به انجام چه کاری مشغولید؟

من اخیراً اولین گام حرفه‌ای خود را در زمینه‌ تهیه‌کنندگی برداشتم. فیلمی کوتاه به نام «حروف‌چین»، که تهیه کنندگی ان را برعهده داشتم البته نویسنده و مشاور کارگردان این فیلم هم هستم. «حروف‌چین» از سال‌ها پیش دغدغه‌ ذهنی من است. فیلم سینمایی «مورچه‌خوار» هم آماده‌ نمایش است که در صورت بهتر شدن شرایط به‌زودی به اکران عمومی درمی‌آید. سوژه‌ فیلم، داستان این روزهای ما در دنیای مجازی است؛ فیلم مورچه‌خوار روایتی است از رنگ زرد دنیای مجازی و زندگی پوشالی شاخ‌های اینستاگرامی.

منتظر بهتر شدن اوضاع باشیم، یعنی شرایط چگونه باشد؟

در هر صورت چراغ سینما باید روشن بماند. در حال حاضر رستوران، مجتمع تجاری، بازار، مترو، اتوبوس و همه‌ مکان‌ها مثل گذشته مملو از جمعیت است. زندگی با رعایت نسبی پروتکل‌ها مثل زدن ماسک و همراه داشتن الکل در جریان است و باید هم این‌طور باشد.

عده‌ای حتی نمی‌دانند که سینماها باز است. مشکل این عدم اطلاع رسانی در کجاست؟

بخشی از این موضوع به عدم اطلاع‌رسانی رسانه‌ملی مربوط است. تلویزیون همه‌ اشکال گوناگون زندگی را برای مخاطبان تبلیغ می‌کند منتهی از سینما حمایت نمی‌کند. مسئله‌ بعدی شرایطی است که کرونا به وجود آورده و مردم دچار نوعی سردرگمی شده‌اند. مخاطبان علاقمند به سینما هنوز نمی‌دانند که سینماها باز هستند. ولی مهمترین عنصر خود مخاطبان هستند. مخاطبان با توجه به ورود وی.او.دی و سینمای آنلاین به پلتفرم‌های ویدئویی برای رفتن به سینما تنبل شده‌اند. با توجه به این‌که مردم ما در تاریخ مردم تنبل و تن‌پروری بوده و هنوز هم هستند؛ مخاطبان سعی می‌کنند با کمترین هزینه و راحت‌ترین شیوه چیزی که می‌خواهند را به دست بیاورند.

به نظر من بیشتر رفاه‌طلب هستند نه تن‌پرور. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای این‌که هزینه کنند، در ترافیک بمانند و خسته بشوند در خانه‌های‌شان فیلم ببینند.

به نظر من این‌ها بهانه است. مگر مردم چین، ژاپن و آمریکا رفاه‌طلب نیستند؟ مگر چندین برابر ما برای رسیدن به معیارهای اولیه‌ زندگی‌شان تلاش نمی‌کنند؟‌ اما به سینما، کافه و موزه هم می‌روند. من به این تصور مردم انتقاد دارم. ما اصولاً به دنبال بهانه می‌گردیم تا تنبلی‌های خود را توجیه می‌کنیم. مسئله فقط سینما نیست، حداقل سرانه‌ مطالعه برای هر فرد در روز شصت دقیقه است، اما سرانه‌ مطالعه در کشور ما بسیار کمتر است. کتاب خواندن که دیگر به هزینه و رفت‌وآمد مربوط نیست. در دنیای امروز کتاب‌های صوتی الکترونیکی وجود دارد که می‌توان آن‌ها گوش کرد.

مهم‌ترین مقصر این ماجرا عدم ثبات اقتصادی و نبود ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی روزمره‌ مردم جامعه‌ ماست. در سطح کلان مسائل بزرگ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دست به دست هم داده‌اند و سطح سلیقه‌ مردم را پایین آورده که متعاقباً نتیجه‌ آن پایین آمدن سطح فرهنگ مردم است.

شاهد احمدلو: شهاب حسینی در حدی نیست که درباره مسعود کیمیایی نظر بدهد

من با آقای اطیابی صحبت می‌کردم و ایشان می‌گفتند که سطح سلیقه‌ مخاطب ما پایین نیامده است. مردم با توجه به بلیط سی هزار تومانی حاضر نیستند هر فیلمی را ببینند و اتفاقاً سلیقه‌ مخاطبان بهتر شده است.  

یعنی سلیقه‌ مردمی که فیلم «دینامیت» را می‌بینند خوب است؟

از این حرف می‌توان این‌طور برداشت کرد که سلیقه‌ مردم پایین نیامده، «دینامیت» فیلم خوبی است که مردم برای تماشای آن می‌روند. حالا باتوجه به این استدلال می‌توانیم بگوییم «سیاه‌باز» که به اندازه‌ «دینامیت» فروش نداشته فیلم خوبی نیست؟

نمی‌شود گفت این فیلم‌ها خوب هستند یا بد. هر فیلمی مخاطب خاص خود را دارد. ویدئویی اخیراً وایرال شده بود که مردم بعد از دیدن فیلم کیارستمی در سینما این فیلم را افتضاح می‌دانستند. در حالی که این فیلم یکی از پرافتخارترین فیلم‌های سینمای دنیا و نه فقط ایران است. ولی این فیلم مخاطب خاص خود را دارد. البته تبلیغات فیلم‌ و هنرپیشه‌هایی که در آن بازی کرده‌اند هم در فروش فیلم تأثیر دارد.

هنرپیشه‌های «سیاه‌باز» کسانی نیستند که در اکثر فیلم‌ها بازی کرده باشند به همین دلیل مردم به دیدن آن‌ها علاقه دارند. بازیگران فیلم سطح سلیقه‌ محدود مردم را تأمین نمی‌کند. البته این به این معنی نیست که فیلم‌هایی که همان بازیگرها در آن بازی می‌کنند دلیل فروش فیلم باشد.

مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از مردم نمی‌دانند که سینماها فعالیت دارند کم کاری رسانه ملی است که هر چیزی  تبلیغ می‌کند به جز فعالیت سینما 

در روحیه‌ خاکستری‌ این روزها در جامعه‌ ما فیلم کمدی و پرانرژی‌ ای مثل «دینامیت» حتماً مورد اقبال قرار می‌گیرد، برای این‌که بینندگان می‌توانند حداقل در طول تماشای فیلم افکار منفی را از ذهن خود بیرون کنند. من در مورد کیفیت فیلم «دینامیت» نظری ندارم چون فیلم را ندیده‌ام. اما همین که مورد استقبال قرار گرفته و چراغ سالن‌های سینما را روشن نگه داشته قابل‌احترام است. نه این فیلم، هر فیلمی که بتواند چرخ اقتصاد سینمای ایران را بچرخاند قابل‌احترام است. در همه‌ دنیا فیلم‌های الف، ب و ج داریم و هرکدام از این رسته‌ها هم وظایف خودشان را دارند. مهم این است که وظایف و مقاصد خود را به نحو احسن انجام بدهند.

«سیاه‌باز» برای چه هدفی ساخته شده است؟

«سیاه‌باز» اولین فیلم کارگردانش یعنی حمید همتی است. یکی از نکات مثبت فیلم به عنوان فیلم اول این است که رویکرد سینمای بدنه داشته و نخواسته مثل خیلی از فیلم‌سازان اول اداهای سانتی‌مانتال و روشنفکرانه دربیاورد و فیلمی باشد که کسی آن را نبیند و بینندگانش به چند جشنواره‌ خارجی جیم مثل بنگلادش، پاکستان، افغانستان یا بورکینافاسو محدود شود.

این فیلم چنین ادعایی نداشته، فیلمی بی‌ادعا بوده که خواسته داستان بگوید و با توجه به نقاط ضعف فیلم‌نامه توانسته قصه‌ای را روایت کند که حداقل مخاطب آن با نارضایتی سالن سینما را ترک نمی‌کند. کسانی که به دنبال داستان هستند می‌توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند.

گفتید محال است که مخاطبی ناراضی سالن سینما را ترک کند؟ می‌دانید که تدوین بد چند سکانس اول و دیالوگ‌ها و بازی‌های به‌شدت ابتدایی و ضعیف در اوایل فیلم را نمی‌توان نادیده گرفت. تیم فیلم قوی هستند اما یک ربع اول مخاطب را جذب نمی‌کند. باید بپذیریم که این فیلم مشکلاتی دارد.

صددرصد. ما خودمان هم این ضعف‌ها را قبول داریم.

ما در تبلیغات «سیاه‌باز» را به عنوان اولین فیلمی می‌شناسیم که در مورد بیت‌کوین ساخته شده و همه‌جا هم در مورد این فیلم به این نکته اشاره می‌شود. اما واقعاً بیت‌کوین در این فیلم هیچ کارکردی ندارد. ضرورت پرداختن به چنین موضوعی چه بود؟

به عنوان یک تبلیغ به موضوع بیت کوین نگاه کنید. به هر حال شخصیت اول فیلم مزرعه‌ بیت‌کوین دارد و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که از طریق پرداخت بیت‌کوین به کسانی که با آن‌ها رودررو شده مشکلاتش را از سر راه بردارد. ما خودمان در مورد بیت‌کوین اطلاعاتی داریم و لزومی ندارد در فیلم به آن پرداخته بشود. ما می‌دانیم که مزارع بیت‌کوین و مصرف برق آن‌ها از نظر اجتماعی و شهری چه بلاهایی بر سر ما آورده است. چون ما از مسیر درست نرفته‌ایم و برای رسیدن به این ارزهای دیجیتال باج می‌دهیم؛ به قیمت قطعی برق و معضلات مختلفی که این مزارع غیرقانونی به وجود آورده است.

مردم ما تن‌پرور شده‌اند، نه سینما می‌روند و نه کتاب می‌خوانند مقصر اصلی این اتفاق هم نبود ثبات اقتصادی و عدم وجود ابتدایی‌ترین امکانات روزمره است

این آدم یکی از همان آدم‌هاست و ما حتماً نباید به مزارع بیت‌کوین و مناسباتی که در آن‌ها وجود دارد بپردازیم. این فیلم به هر حال در مورد فردی است که مزرعه‌ی بیت کوین دارد و سعی می‌کند از بیت‌کوین‌هایی که به شکل غیراستاندارد به دست آورده استفاده کند. بسیاری از فیلم‌های دنیا با شعارهای تبلیغاتی سعی می‌کنند مخاطبان را به سالن‌های سینما بکشانند، شعارهایی که شاید دقیقاً در آن فیلم وجود نداشته باشد اما از آن‌ها به عنوان شعارهای تبلیغاتی فیلم استفاده می‌شود. این فیلم هم از این قاعده مستثنا نیست. البته شعار اولین فیلم سینمایی در مورد بیت‌کوین کمی اغراق‌آمیز است.

این شعار باعث می‌شود کسانی با این امید به دیدن فیلم بروند که شاید با یک رویکرد، دیدگاه و نتیجه‌گیری تازه در مورد بیت‌کوین مواجه شوند. اما در نهایت مسئله فقط به این ختم می‌شود که سام قریبیان می‌خواهد خودش را نجات بدهد و در آخر با یک دکمه تعدادی بیت‌کوین را منتقل می‌کند. به نظر می‌رسد الآن هم کارگردان فیلم می‌خواهد بگوید کسانی که بیت‌کوین دارند،‌ آدم‌های خوبی نیستند.

سام قریبیان آدم درستی نیست. ما همیشه می‌بینیم آدم‌هایی که با موضوعات خارج از چارچوب سروکار دارند آدم های خوبی نیستند و از نظر اجتماعی مضر هستند. خود سام قریبیان کلاه‌بردار بوده و با زندگی چندین نفر بازی کرده است. چنین رویکردی در فیلم را قبول دارید؟

به نظر من فیلم نمی‌گوید هرکسی که بیت‌کوین‌باز است آدم منفی و شروری است. به طور خاص این شخصیت دارای این ابعاد منفی است. این فرد در گذشته کلاه‌برداری‌هایی انجام داده و باعث شده خانواده‌ آن فرد دچار فروپاشی و شکست بشوند حالا این فرد بیت‌کوین‌باز هم شده و این‌ها را هم تماماً از طریق غیرقانونی به دست آورده است. اگر این‌گونه نگاه کنیم قابل‌باور است، اما این‌که این فیلم می‌خواهد بگوید همه‌ کسانی که با بیت‌کوین سروکار دارند افراد بدی هستند، نه این‌طور نیست.

شاهد احمدلو: شهاب حسینی در حدی نیست که درباره مسعود کیمیایی نظر بدهد
شاهد احمدلو

مگر ما در ایران چند فیلم درباره‌ بیت‌کوین داریم؟ در ایران همین یک فیلم را داریم و حالا این فیلم چنین رویکردی را انتخاب می‌کند. طبیعتاً این‌گونه برداشت می‌شود،‌ این‌طور نیست؟

می‌تواند باشد اما شعار تبلیغاتی فیلم را نادیده بگیرید.

شعار تبلیغاتی را نادیده می‌گیریم. در داستان روایتی داریم با موضوع بیت‌کوین و در فیلم نشان داده می‌شود که فردی که بیت‌کوین دارد آدم درستی نیست. اگر در فیلم تقابلی بین دو نوع آدم وجود داشت که هر دو بیت‌کوین داشتند می‌توانستیم بگوییم این منفی بودن قابل‌تعمیم نیست. اما کلاً در مورد این موضوع یک فیلم ساخته شده و شخصیت آن فیلم هم منفی است. اغلب دیدگاه‌ها در جامعه‌ی ما هم نسبت به این رمزارزها منفی است و افراد تصور می‌کنند هرکسی که بیت کوین دارد یا دزد است یا کلاه‌بردار. این را چه می‌توان کرد؟

این نظر را قبول دارم. فکر می‌کنید در سطح کلان، نگاه اکثریت جامعه‌ ما به بیت کوین چگونه است؟ غیر از این است که مردم ما این بی‌برقی‌ها و مشکلات دیگرشان را بیت کوین می‌دانند؟

واقعیت این نیست. این موضوع به این دلیل پیش آمده که ساختارهای اولیه‌ لازم برای این کار وجود ندارد. مانند بسیاری از پدیده‌هایی که در ایران ساختار مناسبی برای‌شان وجود ندارد.

یک دوگانگی عجیبی در این میان وجود دارد. «سیاه باز» را نه می‌توان به عنوان یک فیلم با محوریت بیت کوین دانست نه می‌توان منکر ماجرا شد. 

شما آن شعار تبلیغاتی را بردارید و فکر کنید چنین چیزی وجود نداشته. در این شرایط می‌روید و فیلم «سیاه‌باز» را می‌بینید. این فیلم راجع به خانواده‌ای است که سال‌ها پیش از فردی رکب خورده‌اند و حالا می‌خواهند از آن فرد انتقام بگیرند. آن آدم شیاد و کلاه‌بردار بوده و این خانواده شکست سختی خورده است. حالا این خانواده دست به دست هم داده‌اند و می‌خواهند انتقام بگیرند. حالا اتفاقاً آن آدم مزرعه‌ بیت‌کوین دارد، همین. قصه‌ فیلم این است و من مطمئنم نویسنده و کارگردان فیلم اصلاً نمی‌خواسته‌اند در مورد بیت‌کوین و عواقب آن فیلم بسازند.

مشکل این است که نام «سیاه‌باز» با بیت کوین عجین شده است. 

شعارهای تبلیغاتی به نویسنده و کارگردان فیلم ربطی ندارد و مربوط به تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ فیلم است. در ایران متأسفانه این‌طور است و پوستر و آنونس فیلم هم فقط به تهیه‌کننده و پخش‌کننده مربوط است. ما نمی‌توانیم به خاطر یک شعار تبلیغاتی که کارگردان و عوامل هنری فیلم در آن هیچ دخل و تصرفی نداشته‌اند آن‌ها را مواخذه کنیم. «سیاه‌باز»، از به نام خدای تیتراژ تا پایان فیلم کار کارگردان است.

دغدغه بازیگری باعث شد در «سیاه باز» حاضر شوید یا دغدغه داستان ؟

دغدغه‌ بازیگری موازی با کارگردانی همیشه برای من وجود داشته است. کما این‌که کار حرفه‌ای خودم را با بازیگری در فیلم یکی از کارگردانان نام‌آور ایران شروع کردم. اما به سمت کارگردانی گرایش پیدا کردم و به خاطر مشغله‌های زیاد کارگردانی فرصتی برای بازیگری نداشتم. اما اکنون که شکل کارهای سینمایی من نسبت به قبل تغییر کرده فراغتی پیش آمده و می‌توانم نگاه جدی‌تری به عرصه‌ بازیگری داشته باشم. اولین معیار علاقه‌ خودم بود. 

دومین معیار فیلم‌نامه‌ جذاب کار بود و نقشی که برای من و هر بازیگر دیگری جذاب بود. چند بعدی بودن شخصیت فیلم و شمایل سهراب است. چون این شخصیت یک اراذل و اوباش و لات کوچه‌بازاری است، برایم جالب بود. دیگر این‌که حضور من در فیلم حمید همتی که کار اولش بود، به عنوان کسی که کارگردانی بلد است و تجربیات موفق یا ناموفقی در کارگردانی دارد می‌توانست به این فیلم کمک کند.

عامل دیگر حضور آقای علی قائم‌مقامی به عنوان تهیه‌کننده بود که در جریان فیلم با هم دوست شدیم. بعد هم حضور سام قریبیان و مهدی کوشکی به عنوان پارتنرهایم در قبول این فیلم مؤثر بود. 

شاهد احمدلو: شهاب حسینی در حدی نیست که درباره مسعود کیمیایی نظر بدهد
المیرا دهقانی، مهدی کوشکی، شاهد احمدلو، افسانه بایگان در فیلم سینمایی«سیاه‌باز»

وقتی به تماشای آثار شاهد احمدلو می‌نشینیم می‌دانیم که از ناصر تقوایی و مسعود کیمیایی تاثیر پذیرفته است. «خون شد» مسعود کیمیایی را دیده‌اید؟ مار قابل قبولی از ایشان است؟

بله، دیده‌ام. ما باید نگاهمان را در این زمینه تغییر دهیم، تاریخ سینما را یک نگاهی کنید، کدام یک از کارگردانان هستند که همه آثارشان بی عیب باشد. حضور برخی نام‌ها مانند مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، بهرام بیضایی و دیگر اساتید، همین که سایه‌شان بالای سر سینمای ایران باشد برای ما کافیست و چه بهتر که فیلم هم می‌سازند. ما یک نگاه ملی، یگ نگاه فراملی و یک نگاه شخصی داریم. 

مسعود کیمیایی با ساخت فیلم‌های بی‌نظیرش کار ملی و فراملی را انجام داده است. الان در حال ساخت فیلم‌های شخصی خودشان هستند.

داستان «خون شد» با «قیصر» مقایسه می‌شود چون رویکرد داستان همین است، یک خانواده از هم گسیخته و سعیدآقاخانی آن‌ها را کنار یکدیگر جمع می‌کند. این کار خوب است اما به جای این‌که قصه پیشرفت داشته باشد نزول دارد. افت داستان را می‌پذیرید؟

 در هر صورت، به جز آثار خدا، هیچ اثری مطلقا بی عیب و نقص نیست. هر اثر هنری ایرادهای خودش را دارد، اما به این نگاه کنیم که مسعود کیمیایی ۸۰ ساله، که خداوند عمر ۱۲۰ ساله به ایشان بدهد، ۶۰ سال است که مشغول فیلم‌سازی است و در بزرگ کردن نام سینمای ایران سهیم بوده است و جزو بازوهای محرک موج نویسن سینمای ایران در قبل از انقلاب به حساب می‌آید. حالا دیگر بس است می‌خواهد آن چیزی که خودش دوست دارد را بسازد.

مسعود کیمیایی به تعداد موهای سر شهاب حسینی کتاب خوانده است، آن وقت این آدم پایش را از گلیمش درازتر می‌کند. همین بی‌اخلاقی‌هاست که جامعه را به اینجا رسانده است

درباره فیلم صحبت نمی‌کنم، درباه جایگاه فردی مانند مسعو کیمیایی صحبت می‌کنم که نمی‌توانیم از او بخواهیم یک جور دیگر فیلم بسازد. هنوز هم بر این عقیده هستم که «خون شد» لحظاتی دارد که به جز آثار خود آقای کیمیایی در سینمای ایران وجود ندارد و نمی‌توانیم وجود این لحظات ناب که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد کتمان کنیم.

همین که مسعود کیمیایی فیلم می‌سازد و هر فیلمی که بسازد، همه مخاطبان را کنجکاو می‌کند، کافیست. اجازه دهیم که این اساتید دنیای شخصی خودشان را سپری کنند دیگر نمی‌توانیم این فیلم‌ها را «قیصر»، «گوزن‌ها» یا «دندان مار» مقایسه کنیم. 

حتی اگر بگوییم«خون شد» مانند «قیصر» است، کسی نباید بگوید چرا این اتفاق افتاده؟ «قیصر» فرزند خودش است. می‌دانید چرا «خون شد» را انداز «قیصر» دوست ندارند؟ چون الان دیگر قیصر پذیرفته نمی‌شود، چون که دیگر قیصری وجود ندارد، قهرمانی نمی‌بینیم. آن زمان باور قهرمان‌سازی بوده، قهرمان هم وجود داشته است نه مثل الان که همه دنبال یک لقمه نان هستند. آدمی که دنبال یک لقمه نان است که دیگر قهرمان نمی‌شود، پس دیگر قیصری وجود ندارد، برای همین است که نمی‌توانیم آن را باور کنیم. 

گذشته از تمام این موارد مهم‌ترین موضوع این است که مسعود کیمیایی همچنان فیلم می‌سازد و دست‌آوردهای فیلمش همچنان اثر گذار است. همچنان هم با فیلم‌هایش جنبه‌های متفاوت بازیگران را نمایش می‌دهد. چه کسی می‌دانست که سعید آقاخانی هم می‌تواند چنین بازی‌ای از خودش به نمایش بگذارد؟ آثار استاد کیمیایی دست‌آورد دارد به همین دلیل هم معتقدم باید با یک هنرمند معترضی که تمام عمر خود را در خدمت هنر بوده، مهربان‌تر برخورد کنیم.

صحبت از معترض بودن مسعود کیمیایی شد، این کارگردان در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر زمانی که با «خون شد» به نشکلات آن زمان اشاره کرد، شهاب حسینی در نشست خبری خطاب به آقای کیمیایی گفت روغن ریخته را نذر امامزاده نکنید. فکر می‌کنید «خون شد» واقعا روغن ریخته بود یا مسعود کیمیایی بخاطر اخلاق اجتماعی آن رفتار را داشتند؟

حس من نسبت به استاد کیمیایی غیرقابل انکار است. همان زمان هم برای آقای شهاب حسینی نوشتم که پایش را از گلیمش درازتر نکند. آدم‌ها باید اندازه خودشان صحبت کنند، مسعود کیمیایی با فیلم‌هایش شهاب حسینی و امثال حسینی‌ها را عاشق سینما کرده است. حالا به یک جایگاه و موقعیت ابتدایی رسیده‌اند که در مقایسه با استانداردهای جهانی هیچ چیز نیست، بعد به خودشان اجازه می‌دهند با بی احترامی هرچه که دوست دارند بگویند.

مسعود کیمیایی به تعداد موهای سر شهاب حسینی کتاب خوانده است، آن وقت این آدم پایش را از گلیمش درازتر می‌کند با استادش این‌گونه صحبت می‌کند. همین بی‌اخلاقی‌هاست که جامعه را به اینجا رسانده.

ارادت شما به مسعود کیمیایی که کتمان نشدنی است و اما علاقه شما به ناصر تقوایی هم غیر قابل چشم‌پوشی است. اخیرا با ایشان در ارتباط بودید؟

کمابیش با خانم وفامهر، همسر استاد تقوایی در ارتباط هستم. به این دلیل که ارتباط برقرار کردن با ایشان کار چندان ساده‌ای نیست چون ارتباطات اجتماعی ایشان فقط کاری است. اما نکته اصلی اینجاست که متاسفم برای سینمایی که ناصر تقوایی در آن فیلم نمی‌سازد و متاسفم برای بی‌کفایتی مدیران و مسئولانی که در طول تمام این سال‌ها هیچ کس وجودش را نداشت که کمک کند تا ناصر تقوایی حداقل یک فیلم دیگر بسازد.

این نکته را هم در نظر بگیریم که ناصر تقوایی خودشان افتخار ساخت فیلم را نمی‌دهند چون ایشان مخالف سانسور هستند. اما اگر مدیری، جنم و غیرت حمایت از این پیشکسوت را داشت، سینما از هنر تقوایی محروم نمی‌ماند. بسیاری از هنرمندان مانند ناصر تقوایی هستند که الان در کنج خانه هستند ارزششان بسیار بالاتر از کارگردان‌هایی است که با بودجه‌های هنگفت کارهای بی‌ارزش می‌سازند.

       در این‌باره بیش‌تر بخوانید:

     ◾️او گاهی «مسعود کیمیایی» است

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    تو اصلا کی هستی که در مورد شهاب حسینی نظر میدی ؟ تو در حدی هستی که در مورد مسعود کیمیایی و شهاب حسینی نظر بدی ؟ اصلا کسی تورو میشناسه ؟ با این حرفها داخل آدمها نمیای و مطرح نمیشی ، سعی کن منش و شخصیت داشته باشی
    • کشاورز۱۲ IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      73 30
      خداییش شهاب حسینی در حد کیمیایی نیست اصن کسی در حد کیمیایی تو سینمانداریم
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      17 39
      چرا هر چی عشق لاته و..... هوادار کیمیایی و قیصر و...
    • آریا IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      49 22
      شهاب حسینی کیه که به استاد کیمیایی توهین کنه.درود بر شاهد احمدلو که احترام استاد را به این زیبایی نگه میدارد.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      97 17
      اینکه شما شاهد احمدلو رو نمیشناسی یعنی اینکه اولا خودت خیلی آدم سطحی هستی. دوما چیزی از سینما نمی دونی سوما حتی مسعود کیمیایی رو هم نمیشناسی. خودت کی هستی که درباره احمدلو نظر میدی؟
    • محمدعلي IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      30 11
      آقاي اصغر فرهادي يه صحبتي كرد مبني بر اينكه اجازه دهيد بزرگان دست به نقد بزرگي ديگر بزنند و ايشون با فروتني و با اين همه افتخار و دانش خودشون را در سطح آقاي كيميايي و بزرگتر هاي ديگر سينما نميدونند ولي آقاي شهاب حسيني كه همه دستاوردهاش صدقه سر اصغر فرهادي هست با ادبيات لمپنانه كه معلوم هم بود از كجا آب ميخوره دست به تخريب بزرگترين فيلم ساز زنده ايران ميزنه
  • رضا پالانی GB ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    حرف کاملا حقی زدی شاهد احمدلو. درود بر تو
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      12 24
      سینمای ایران الکی بوده و هست ، ادم هنرمند هم تویش پیدا نمیشه
    • ناشناس IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      18 24
      کی میخواید دست از این اسطوره سازی های الکیتون وردارید؟ شما و افراد روشنفکر ادعاتون میشه چرا باید فیلم جدید کیمیایی انقدر کم فروش کنه؟درحالی که تو همون زمان فیلم آنشب شهاب حسینی بعد از حواشی واکسنش اکران شد که فروش دوبرابر کرد.. متاسفانه قدرت رسانه ای کیمیایی بسیااار بالاست و یکسری افراد موج سوار مثل شمارو دنبال خودش کشونده.سال آینده وقتی شهاب با رابرت دنیرو و تام هنکس همبازی شد بازم جرئت میکنید بگید در سطح جهان آدم مهمی نیست؟
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    آدم پیدا نمیشد که شما آمده اید با این مصاحبه میکنید ؟ متاسفم برایتان .
    • شایان IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      29 13
      نه فقط تو آدمی؟ از ادبیاتت مشخصه خودت چی هستی، شاهد احمدلو سالهاست در عرصه بازیگری هنرنمایی میکنه، تو سواد نداری حرف نزن.
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    چون ده دقیقه در کودکی بهش نقش داده اند در دندان مار ،چاپلوسی امثال کیمیایی رو میکند و در مورد ناصر تقوایی نظر میدهد . کسی که به خاطر کمبود و عقده محترمانه و مودبانه صحبت کردن را بلد نیست . متاسفم برای شما که کسی بهتر از این را پیدا نکرده اید برای مصاحبه و نظر خواهی .
    • بهادر IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      27 12
      متاسف باش برای خودت که اینقدر فهم نداری تا بفهمی شاهد احمدلو از استاد کیمیایی در مقابل بی ادبی شهاب حسینی نابازیگر دفاع کرده. و اگه خودت با عقده صحبت نمیکردی، و قضاوت عادلانه داشتی بازیهای زیبای شاهد احمدلو رو تو فیلمها و سریالها هم میدیدی.
    • پارسا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      13 21
      آقای بهادر اونوقت شما چجور آدم عادلی هستی که به شهاب حسینی که چندین و چند جایزه بین‌المللی داره و در جهان مورد تحسین قرار گرفته میگی نابازیگر و به شاهد احمدلو که فقط چندبازی داره میگی بازیگر خوب شما خودت دارای تناقضی اونوقت میای شهاب حسینی رو نقد میکنی ؟ واقعا آدمای جالبی هستین
    • پارسا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      10 21
      جناب بهادر شما عجب آدم جالبی هستین داری از عدالت صحبت میکنی اونوقت به شهاب حسینی میکنی نابازیگر و به احمدلو میگی بازبگر خوب؟؟؟ حداقل خودتون رو نقض نکنید با این حرفای سرتاسر متناقضتون
  • مهندس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    کیمیایی کارگردانی در کالیبر جهانی است...هر نورسیده ای را نشاید که در مورد او داد سخن دهد...
    • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      مسعود کیمیایی کدام جایزه جهانی رو برده است که به قول شما کارگردانی در "کالیبر" جهانی است ؟!!!شما اول برو سواد و درست نوشتن رو یاد بگیر بعد بیا نظر بنویس . کیمیایی فقط یه قیصر رو ساخت و با همان فیلم شد کیمیایی و دیگر هیچ .
    • حاجی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      25 3
      بهترین کارگردانی جشنواره برلین
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      33 4
      پاسخ رضا. بی انصافی نکن. مسعود کیمیایی رو گوگل کن تا لیست بلند بالای آثارش در نزدیک به 50 سال کارگردانی رو ببینی.
    • آرمان IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      20 4
      رضا ایا واقعا تو سینما میفهمی یا نه؟ تو اصلا کی هستی راجع به استاد کیمیایی نظر بدی. خودت بی سواد عالمی، آیافقط یه فیلم قیصراستاد ماندگار شد؟ گوزنها، غزل، سرب، دندان مار، مرسدس، روزهای اعتراض، طوقی، داش آکل، و ده ها آثار ماندگار دیگر، از کارهای شاخص استاد کیمیایی هست، بعد ملاک بزرگی، جایزه جهانی بردن نیست، چارلی چاپلین هم با اون عظمتش جایزه اسکار بهش ندادن، ولی اونی که تو تاریخ ماندگار شد چارلی چاپلین بود، استاد کیمیایی هم از ماندگاران تاریخ هنر ایران خواهد بود.
    • س IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      23 3
      به رضا: هیچکاک هم جایزه نبرد. با این منطق تو، پس اون هم کارگردان در کالیبر جهانی نیست دیگه
  • ali IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    از مثبت و منفی دادن بینندگان به نظرات ، سطح شعور و درک آنها کاملا مشخص است که در چه حدی است . متاسفم
    • FR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      60 1
      چرا توهین میکنی؟
    • مهران IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      19 0
      دیوونه همیشه فکر میکنه که همه دیوونه هستند خودش عاقله، آخه تو شعور داشتی در رابطه با نظرات اینطور حرف نمیزدی که، از کدوم تیمارستانی در رفتی؟
    • مهدی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      28 1
      از شما هم که با یه نظر که البته هر کسی مختار انتخاب است - آدمها رو میسنجید >>شعورتون کاملا مشخصه - و با متن دادن کسی شعور پیدا نمیکنه -
  • ناهید آزاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    اتفاقا جنابعالی در حدی نیستی که راجع به شهاب حسینی حرف بزنی شهاب حسینی خیلی ارزشش ازتو وکیمیایی بیشتره
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      149 7
      برو فیلم گوزنها رو نگاه کن بعد بگو شهاب حسینی برو داش اکل نگاه کن بعد حرف بزن باشه
    • خاطره IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      شعور داشته باش و به استاد توهین نکن، امثال تو وشهاب حسینی لیاقت واکس زدن کفش استاد رو هم ندارین.
  • . IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    واقعا چند نفر تو رو میشناسن ک اومدی نظر میدی از شهاب حسینی و مسعود کیمیایی شهاب حسینی انقدر سلبریتی بزرگی هست که راحت میتونه نظر بده و حتما درست میگه تو اصا نمیفهمی شهاب حسینی در چه حدی هست که نظر بدی با این حرفت اگه هم چار تا طرفدار داشتی از دست دادی چون همه شهاب حسینی رو دوست دارن
    • سیاوش IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      66 9
      فقط ابلهی مثل تو شهاب حسینی رو به استاد کیمیایی ترجیح میده، شاهد احمدلو با احترامی که به استاد دارد روز به روز بزرگتر و ماندگارتر خواهد شد.
    • ساسان IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      17 6
      شهاب حسینی آرزوش اینکه استاد کیمیایی یکبار هم شده توی یکی از فیلمهاش برای یک دقیقه هم شده بازیش بده و تا بعدها به بازیش در فیلم استاد کیمیایی افتخار کنه،
    • افشین IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      10 14
      جواب من به سیاوش: بنده ی خدا شاهد احمدلو فقط میخواست با گیر دادن به شهاب خودشو مطرح کنه وگرنه چه لزومی داشت که بعد از دو سال بیاد این مسایل رو مطرح کنه درضمن امثال ایشون حالا حالا ها باید تلاش کنن تا جایگاه شهاب حسینی رو به دست بیارن
  • AU ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    شهاب حسینی به خاطر قیافه اش مطرح شده وگرنه بازیگریش متوسطه
    • elsa US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      16 38
      عزیزم من کاری به اختلافات ندارم نه تائید میکنم نه مخالفت ولی واقعا بی انصافیه اگر بگیم شهاب بازیش متوسطه شما برو فیلم حوض نقاشی رو نگاه کن یا فیلم برادرم خسرو یا خیلی فیلمای دیگه از شهاب حسینی ببین تو دوره ی ما کی بهتر از شهاب حسینی میتونست اینجوری بازی کنه؟ خیلیا هستن قیافشون بهتر از ایشونه ولی هرگز نتونستن به این جایگاه برسن
    • ایمان IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      7 14
      داداش بگو دارم از مطالبت نوت برداری میکنم لطفا وقتی هیچ حرفی برای دفاع از جناب کارگردان ندارید حرفای بیخود هم نزنین اوکی؟
  • بهار IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    هیچ کس را نباید انقدر بالا دید. همه قابل انتقاد شدن هستند. چه کیمیایی، چه حسینی و چه بقیه افراد. فقط اینکه انتقاد باید منصفانه، نقادانه و از روی ادب باشد.
  • سیاوش IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    دقیقا شهاب حسینی کجا استاد کیمیایی کجا زمانی که استاد کیمیایی فیلم میساخت شهاب حسینی با پستونکش بازی میکرد درود بر شاهد احمد لو
    • آریا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      10 20
      شهاب حسینی درمورد کیمیایی حرف حق رو زد حرف حقم تلخه دیگه مگه نه؟
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      7 18
      نه اینکه خود بازیگر داشت توفیلم نقش اول بازی میکرد کنار کیمیایی که الان داره به شهاب حسینی و کارهاش گیر میده خودتم اون موقع داشتی با پلی ایسیشن بازی می کردی
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      5 15
      نه اینکه این بنده خدا هم داشت با کیمیایی کار می کرد شما الان به شهاب حسینی گیر می دهی.
    • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      9 0
      دمت گرم...
    • مریم IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 26
      بشین سر جات بابا
  • سیدحسین US ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    خبرانلاین شما به چه حقی همچین تیتری از همچین آدمی میزنید. خوبه بر علیه شما حرف بزنن دیگرانم تبلیغ کنن. افتخار سینمای ایران سرآمد تو اخلاقی توی هنر، اینه جوابه نمونه بودن شهاب حسینی. خجالت بکشید
  • ایران IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    38 89
    تو در حد شهاب حسینی نیستی حسادت چه ها که نمیکند شهاب حسینی عالیه
    • سمیرا IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      16 7
      شهاب حسینی عددی نیست که راجع به بزرگ مرد سینمای ایران نظر بده.
    • مهران IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      19 3
      در رابطه با بزرگی مثل استاد کیمیایی بزرگانی چون بهروز وثوقی، سعید راد میتونن نظر بدن، شهاب حسینی با این حرفهاش فقط خودش رو کوچکتر کرده، و باید بفهمه سالها باید بره بشینه تو کلاس آموزشی استاد شاید چیزی از سینما یاد بگیره .
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    اخه تو رو چه ب شهاب حسینی تو داری پاتو از گلیمت درازتر میکنی
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    45 84
    ایشانم هم در جایی نبستند که از شهاب انتقاد کند
  • هادی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    38 83
    و شما هم در حد نظر دادن راجع به شهاب حسینی نیستی تو هم پاتو از گلیمت دراز تر نکن
    • اشکان IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      9 3
      هادی، جنابعالی هم در حدی نیستی که راجع به شاهد احمدلو نظر بدی.
  • مهروژ IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    42 95
    به حرف های شهاب حسینی کاری ندارم ولی خدائیش فیلم های مسعود کیمیایی حالم خراب میکنه. پر از انرژی منفی، صحنه های تاریک، بازیگرهای پریشون، آینده مبهم، وقتی فیلم هاشو تماشا میکنی آخرش یه حس بی چیزی آدمو پر میکنه بدون اینکه تاثیر مثبت رو آدم داشته باشه. ولی ادعای زیادی داره...
    • مرسده IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      19 4
      نمیشه به تو خرده گرفت، چون شعور هنریت همینقدره.
    • ناشناس IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      8 12
      کلا بعضی ها ا دای روشنفکری کشتتشون مسعود کیمیایی لباس پادشاه که قصه اش رو بلدی حکایت همونه هر چی بی سر وته تر ا دست وهورا وافرینش بهتر مباداداز کاروان روشنفکر ی عقب بمونن
  • مهدی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    32 69
    شهاب حسینی بازیگر یک سینمای ایران و اگاه به تمام مسائل سینماست و نظرش راجب مسعود کیمیایی کاملادرست است بعد این مصاحبه ادم بهتر پیدا نکردید که بااین شخص نامشخص صحبت کردید.
    • شاهین IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      23 3
      ٱره خدایی باید میومدن با تو مصاحبه میکردن، از نظر دادنت مشخصه چقدر شعور سینمایی داری که به شهاب حسینی میگی بازیگر یک، صد تا مثل شهاب حسینی به گرد پای ابر مرد سینمای ایران استاد کیمیایی نمیرسن.
    • مریم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      7 11
      پاسخ من به شاهین: شهاب حسینی بازیگر درجه یک نیست پس چه کسی بازیگر درجه یکیه؟ نکنه شاهد احمدلو شده جزو ستارگان سینمای ایران و ما خبر نداریم مسعود کیمیایی قبل ها فیلمای خوبی میساخت و ازش استقبال هم میشد سال هاست داره به همون روند قبلی خودش فیلم میسازه و مورد پیند عامه مردم هم نیست داری چه چیزی رو انکار میکنی؟افت کیمیایی رو ؟ سال هاست همه متوجه روند نزولی اقای کیمیایی شدن بله حرف حق تلخه ، شهاب حسینی حرف حق رو زد و به مذاق شما خوش نیومده
  • رضا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    17 3
    اندکی صبر ...سحر نزدیک است
  • پارسا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    خیلی جالبه و خنده داره حرفات ، اون وقت فکر کردی تو در حد شهاب حسینی هستی که داری درموردش حرف میزنی ؟ شهاب حسینی هم به اندازه مو های سر تو فیلم و سریال بازی کرده
    • آرشام IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      31 3
      شاهد احمدلو از شهاب حسینی بی ادب بازیهای بهتر و زیر پوستی تری داره و بزرگ خواهد شد چونکه احترام استاد رو داره،
    • پارسا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      8 12
      پیام من خطاب به شماست آقا آرشام : حداقل وقتی حرفی برای گفتن ندارید جوک تعریف نکنید بازی های احمدلو زیرپوستی تر از شهاب حسینیه؟ یا شما چیزی از سینما نمیدونید یا فقط خواستید یه چیزی بگید آخه مرد مومن هر آدم عاقلی میفهمه که این دو نفر از نظر جایگاهشون تو سینما اصلا قابل مقایسه هم نیستند چه برسه به اینکه احمدلو برتری داشته باشه
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    لطفا مطالب مهم را جدا ننویسید بلکه در متن پررنگ تر کنید اندازه خطش را. جداگانه نوشتن انسان را گیج می کند.
  • محمد US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    26 5
    کاملا درست گفته است! شهاب حسینی اصلا در حد مسعود کیمیایی نیست. و فیلم «خون شد» فیلم بسیار خوبی است!
    • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      8 33
      داداش تو میخوای شهاب حسینی رو بکوبی چرا به شعور بقیه توهین میکنی؟ خون شد فیلم خوبی بود ؟فیلمی بود که به جز بازی زیبای سعید آقا خانی هیچ نکته مثبتی نداشت حداقل یکم قابل باور از کیمیایی دفاع کنین تا آدم خنده ش نگیره دیگه
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 60
    هیچ ترازی وجود ندارد که مشخص کند چه کسی از چه کسی بهتر یا بدتر است مخصوصا در دنیای سینما که سلیقه حرف اول را میزند اما چیزی که مشهود است این است که سینماگر باید اخلاق مدار باشد شهاب حسینی هم پیشکسوت احمدلو محسوب میشود ایشان نباید باتوهین به یک سینماگر سابقه دار و حرفه ای چهره خود را مخدوش کند.
  • بینام IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 16
    شاهد احمد لو برو نخل طلای جشنواره ی کن رو بگیر بعد بیا نظر بده
  • سام IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 46
    شاهد احمدلو اول نخل طلا بگیر بعد نظر بده
  • دانیال IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    7 17
    خیلی جالبه ۹۸ درصد کامنتها گفتن تو خودت در حدی نیسی از شهاب حسینی حرف بزنی بعد امتیاز منفی ها برعکسه . طرفداران آقای کیمیایی حتی حالشو ندارند متن بنویسن فقط در حد یه دیسلایک. اینجاست که آدم میفهمه که شاهد احمد لو باید سکوت کنه و حرف نزنه
  • شهلا IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    11 12
    مسعود کیمیایی کارگردان است و برای مردم عادی فیلم می سازد حتی من هم که یک خانم خانه‌دار هستم می توانم در مورد او قضاوت کنم چه رسد به شهاب حسینی
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    14 9
    کاری به اینکه نظر شهاب حسینی در مورد اثر کیمیایی درسته یا نه ندارم ولی هم شهاب حسینی، هم احمدلو و هم همه کسانیکه که دستی در دایره هنر سینما دارند (حتی تماشاگران حرفه ای سینما) می تونند در مورد سینما نظر بدن. جنبه و ظرفیت تون رو ببرید بالا
    • رها کامیار IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      9 14
      جالب اینجاست که شهاب حسینی اصلا نسبت به انتقاد های همکارانش واکنشی نشون نمیده ولی ظاهرا آقای کیمیایی جنبه شنیدن انتقاد رو هم ندارن انگار اصلا نباید کسی بهشون بگه بالای چشمتون ابروعه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 1
    مجله زرد کی بود؟؟؟
  • رضاتفرشی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    20 7
    شهامت و جسارت احمدلو قابل تقدیره، اونم در روزگار دورنگی ها و ریاکاری ها
    • سجاد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      13 34
      دیگه لطفا واژه شهامت و جسارت رو به شوخی نگیرید این آقا فقط خواسته به شهاب حسینی گیر بده که خودش مطرح بشه اسم این کارش بیشتر خودشیرینی واسه کیمیایی بود به نظرم
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    12 22
    دیگه نبینم درباره شهاب خان حسینی اینطوری صحبت بکنی، گفته باشم شهاب خان جان ماست
  • آرش IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    12 18
    شهاب حسینی بهترین بازیگر این دو دهه اخیر ایران بوده
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    14 21
    این بابا کی هست ؟ میشه یکی توصیح بده.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    14 14
    آخه نکته اینه که تو هم در حدی نیستی که در مورد شهاب حسینی نظر بدی.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      26 4
      نکته اینکه تو هم در حدی نیستی که درباره شاهد احمدلو نظر بدید همتون شهاب حسینی رو بخاطر شهرزاد دوست دارید
  • + IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    13 24
    تو هم در حدی نیستی که در مورد بهترین بازیگر کن نظر بدی، با اون بازی های مصنوعی ت تو سریال های چرت و پرت.
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 4
    بالاخره نظر دادن با حفظ حرمت ها جایز هست و تا وقتی آدمها نظر ندهند شخصیتشان شناخته نمیشود حال ممکنه نظر درست یا غلط باشه به قول معروف تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد البته آقای حسینی و آقای کیمیایی هر دو به حاطر جایگاه هنری که دارند شناخته شده هستند
  • تهرانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 34
    شهاب حسینی اگر نتواند نظر بدهد مردم که میتوانند آقای کیمیایی یک زمانی اسطوره بودند مثل ماردونا و پله و... باید بازنشسته شوند و جا را به جوانترها بدهند و با فیلمهای مثل خون شد و.. سابقه درخشان خودشان را خراب نکنند
    • شایان IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      20 8
      شما دوست نداری فیلمهاشو نگاه نکن، استاد کیمیایی به خاطر طرفداران بیشمارش باید فیلم بسازه.
    • آریا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      6 11
      پاسخ من به آقای شایان : طرفداران بیشمار؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کمتر مطالب طنز بگویید تا زنده بمانیم
    • رحمان IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      14 11
      والا یه جوری حرف میزنن انگار که ما خودمون چشم نداریم و فقط چشم دوختیم به حرفای شهاب حسینی والا ما هم فیلمای کیمیایی رو داریم میبینیم و هر روز شاهد این هستیم که داره بیشتر افت میکنه شهاب حسینی حقیقت رو گفت ولی اینا چشمشون رو حتی رو حقیقت هم بستن
  • بی نام US ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    23 16
    شهاب حسینی فکر کرده کی هست نظر میده نه بازیش خوب نه قیافش .برای کسی نظر نده بیش بگو زندگی خودت را درست کن
  • ناشناس IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    5 5
    احسنت احسنت
  • رهام ساجدی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 13
    همین مونده بود که تو بیای به شهاب حسینی گیر بدی اگه شهاب در حد کیمیایی نیست تو هم در حد حسینی نیستی اصلا شاید اون دو تا مشکلشون با هم حل بشه به تو چه ربطی داره که دخالت میکنی؟
  • محمدحسين روحی شوب US ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 23
    اصلا تو خودت در حدی نیستی که اسم شهاب حسینی را به زبان بیاوری. اتفاقا کلاس بازیگری اش هم در حد جهانی هست. تو حسود هستی و نمیتونی افتخار این بازیگر را ببینی. همین حسادت ها است که جامعه را به این روز انداخت.