۵۰ هزار مرکز نگهداری کودک در کشور فعالیت دارند

رئیس سازمان تعلیم وتربیت کشور از فعالیت ۵۰ هزار مهد کودک و مرکز نگهداری کودکان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین در مازندران، علیرضا حاجیان زاده در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: تاکنون در کشور به کودکان زیر ۶ سال توجه کمتری از نقطه نظر تعلیم و تربیتی شده است در صورتی در نظام‌های توسعه یافته دنیا پایه علمی و تربیتی و شخصیتی از دوران کودکی شکل می گیرد نگاه تعلیم و تربیتی از دوران کودکی بر روی افراد وجود دارد.
وی افزود: خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری جریان جدیدی ایجاد و منجر به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشور شد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور تصریح کرد: بیش از هشت میلیون کودک زیر ۶ سال در کشور وجود دارند که حدود دو میلیون نفر از آنان زیر نظر مهدهای کودک و بقیه در خانه‌ها هستند. سیاست ما جدا کردن کودکان از اولیا آنان نیست چراکه بهترین مهد، آغوش گرم خانواده است.اما برنامه ریزی محتوایی ما برای تمام کودکان زیر شش سال خواهد بود، چه آنهایی که تحت پوشش مهدها هستند و چه آنهایی که در خانه هستند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحث ما تولید محتوا بوده و در این زمینه خانواده‌ها را نیز در نظر داشته و برای آنان نیز محتواهایی تولید خواهیم کرد.
حاجیان زاده از وجود ۵۰ هزار مهد کودک و مرکز نگهداری کودکان در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار مهد کودک دارای مجوز از سازمان‌های دیگر هستند و ۳۰ هزار مهد کودک از آموزش و پرورش مجوز دارند. اما هم اکنون تمام مهدهای کودک تحت مدیریت یکپارچه قرار خواهند گرفت و به لحاظ ساختار، محتوا، مجوز زیر نظر سازمانی ملی تعلیم و تربیت کودک فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: این مدیریت یکپارچه باید راهبردی بوده و سیاستگذاری، هدایت، حمایت، استانداردسازی و نظارت را بر عهده بگیرد.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: در بحث تولید محتوا قائل به آموزش ذهنی و ارتقای اطلاعات ذهنی نیستیم بلکه تمرکز ما بر روی ارتقای توانمندی و ارتقای یادگیری خواهد بود.
وی خانواده، رسانه ملی، و صنایع فرهنگی را از جمله عناصر تأثیرگذار در این کار دانسته و یادآور شد: رویکردهای ما در این سازمان، تولید محتوا برای کودکان، آموزش خانواده ها، آموزش مربیان و هماهنگ سازی عناصر و سازمانهایی که کار کودک می‌کنند است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =