لاوروف: ایران باید در این نشست حضور داشته باشد

فارس نوشت: وزیر خارجه روسیه با اعلام حمایت از حضور ایران و هند در روند صلح افغانستان، گفت جلسه شورای امنیت نیز در صورتی مفید خواهد بود که به برقراری صلح واقعی کمک کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) خواستار حضور ایران و هند در روند صلح افغانستان شد.

لاوروف طی صحبت‌هایی در این‌باره گفت: «مسکو از گسترش مشارکت میانجی‌گران بین‌المللی در روند پایان‌دادن به بحران افغانستان، از جمله ایران و هند حمایت می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره سقوط یکی پس از دیگری مراکز استان افغانستان به دست طالبان نیز اظهار داشت: «پیشرفت طالبان در افغانستان به دلیل مواضع مقامات کابل است».

وزیر خارجه روسیه درخصوص احتمال برگزاری نشستی در سازمان ملل درخصوص افغانستان نیز تصریح کرد: «جلسه فوری شورای امنیت در مورد افغانستان در صورتی مفید خواهد بود که به گفت‌وگوی صلح‌آمیز واقعی کمک کند و نه فقط به خاطر خرید زمان باشد».

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

به گزارش تلویزیون الجزیره، سخنگوی طالبان مدعی شد که سقوط شهرهای بزرگ نشانه استقبال افغان‌ها از طالبان است و افزود که آن‌ها درهای مسیر سیاسی را نمی‌بندند.

پیش از این نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز گفت طالبان کنترل قندهار را نه در پی جنگ، بلکه به دلیل فرار ارتش افغانستان که توسط ناتو و ایالات متحده آموزش دیده، به دست گرفتند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =