رفع موانع ساخت و ارتقا مدارس لرستان در راستای ایجاد عدالت آموزشی

با حضور دکتر ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ورناصری معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، رضاییان معاونت اجرایی و نظارت ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی ، احمدی معاونت فنی نوسازی مدارس استان و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای سلسله و دلفان ، از مدارس شهرستانهای فوق الذکر بازدید بعمل آمد .

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، این برنامه  با هدف پیگیری روند ساخت مدارس جدیدالاحداث ، بازدید از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ،  استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس ، ساخت استخر دانش آموزی ، ساخت و تجهیز هنرستان های فنی ، آسفالت محوطه مدارس نیازمند ، احصا مدارس کانکسی و رفع این مشکل  و ساخت سرویس های بهداشتی برگزار گردید .

دکتر ابراهیمی در این بازدید تاکید کرد : متاسفانه علی رغم کوشش های فراوانی که در دو سال گذشته توسط نوسازی مدارس استان در بحث ساخت ، توسعه و تجهیز مدارس در سه منطقه سلسله ، دلفان و کاکاوند صورت گرفته ، اما کماکان با توجه به کمبودهای بسیار زیاد گذشته ، آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم و این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند .

 نماینده مردم سلسله و دلفان در ادامه افزود : پس از سفر دوسال پیش دکتر رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی کشور به استان لرستان ، اقدامات خوبی در این مناطق انجام گرفته به نحویکه الان شاهد ساخت ۱۲۷ کلاس درس در نورآباد هستیم .

وی در ادامه تصریح کرد : بنده بعنوان وکیل مردم نجیب شهرستانهای سلسله و دلفان به جد خواستارم در بحث ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان الشتر،آسفالت محوطه مدارس ،مشخص شدن حدود و عرصه مدارس با احداث محوطه ،احصا مدارس نیمه کاره و غیر فعال،مشخص شدن تعداد مدارس کانکسی و رفع این مشکل،ایجاد و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس،تجهیز هنرستان های فنی ،ساخت سرویس های بهداشتی و آبخوری مناسب و ساخت دو مدرسه شبانه روزی در مناطق کاکاوند و میربگ اقدامات مناسب توسط نوسازی مدارس استان انجام پذیرد.

در ادامه این بازدید ، مهندس امیر غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و اظهار داشت : ما همه تلاش خود را در راستای ساخت و ارتقا مدارس در دو منطقه سلسله و دلفان بکار گرفته ایم اما حجم کاستی ها خیلی زیاد است .

 غفوری در ادامه گفت : ما بعنوان متولی ساخت مدارس با مشارکت خیرین ، هم اکنون مشغول ساخت۳۴ مدرسه در قالب ۱۲۷ کلاس درس در شهرستان نورآباد با اعتبار کلی ۶۳ میلیارد تومان هستیم که با اتمام آنها ۷ دهم متر به سرانه فضاهای آموزشی این منطقه افزوده خواهد شد ، همچنین از سال گذشته تا امروز ۳۳ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۱ میلیارد تومان در نورآباد ساخته شده است .
 وی در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی افزود: بیش از ۳۵۳ کلاس درس با اعتبار ۷ میلیارد تومان  را از سال گذشته تا بحال فقط در نور آباد استاندارد کرده ایم و این در حالی بوده است که کل اعتبارات ما برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان ۲۰ میلیارد تومان بوده است .

 غفوری نژاد با اشاره به شهرستان الشتر اذعان داشت : در حال حاضر ۱۶ مدرسه با ۷۹ کلاس درس و اعتبار کلی ۳۲ میلیارد تومان در این منطقه در حال ساخت است و در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی هم ۲۰۷ کلاس درس با اعتبار  ۶۵۰ میلیون تومان از سال گذشته تا الان آماده شده است .

 مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه افزود : در ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد افتتاح ۷ مدرسه در الشتر و ۶ مدرسه در نورآباد خواهیم بود .
 
 ورناصری معاونت اجرایی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با تاکید بر رفع موانع ساخت و استاندارد سازی مدارس استان لرستان ، گفت : سازمان نوسازی مدارس کشور برای همه ی مشکلاتی که امروز مطرح شد ، برنامه های مدون و خوبی دارد که بنده بعنوان متولی آن و با تلاش همکارانم در نوسازی مدارس لرستان برای تک تک آنها به جد وارد عمل شده ایم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ، این برنامه ها را ادامه خواهیم داد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =