ساعات برگزاری مراسمات عزاداری حداکثر دو ساعت است

فرماندار ارومیه گفت: با همکاری مردم و مسئولان می توان میان برگزاری مطلوب عزاداری های ایام محرم و حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعادل ایجاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رسول مقابلی با اعلام اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر می باشد، افزود: برگزاری مراسمات عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی با یک سوم ظرفیت بوده و در فضای بسته ممنوع می باشد و ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است و باید به صورت مستمر در مراسمات از ماسک استفاده شود.
وی درخصوص اقدامات ضروری برای توزیع نذورات نیز خاطرنشان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع و توزیع نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود و برپایی هر نوع ایستگاه های صلواتی توزیع نذورات و چای ممنوع است و توزیع نذورات نباید منجر به تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت شود.
فرماندار ارومیه در پایان با اشاره به اینکه هیئت ها و متولیان امر متعهد به رعایت دستورالعمل ها و فراهم نمودن اقلام بهداشتی،‌ رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت ساعت و زمان برگزاری و ... در حین ایام سوگواری هستند، تصریح کرد: مراسمات عزاداری صرفاً در اماکن و فضاهای دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =