کدام گزینه‌ها برای حضور در تیم اقتصادی کابینه مناسب هستند؟

حسن مرادی، کارشناس اقتصاد انرژی در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع اینکه موافقان و مخالفان کابینه پیشنهادی رییسی چه می‎گویند؟ تاکید کرد: در میان اعضای اعلامی برخی نام‌ها هنوز در قامت تصدی یک وزارتخانه نیستند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی بسیار با اهمیت است، گفت: من به احاطه علمی آقای خاندوزی اعتقاد دارم و می‌دانم ایشان ذخیره مناسبی برای آینده هستند اما فکر می‌کنم این احاطه علمی هنوز برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی کافی نیست.

 وی با اشاره به اینکه بهتر است اقای خاندوزی در سمت‌هایی چون معاون وزیر و ... در حیطه اجرا قرار گیرند، ادامه داد: تصور من این است که در این شرایط برای وزارت امور اقتصادی و دارایی گزینه‌ای با احاطه بیشتر نیاز است.

وی وزیر انتخابی برای وزارت نفت را وزیری مناسب عنوان کرد و گفت: من معتقدم که حضور ایشان برای وزارت نفت بسیار مغتنم است چرا که ایشان از مدیران وزارت نفت هستند و همین نکته امتیاز بسیار بزرگی تلقی می شود .

وی با اشاره به معرفی محرابیان برای تصدی وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو وزارتخانه بسیار مهمی است . همان طور که می‌بینید کمبود آب مشکلات بسیار فراوانی را برای اقتصاد و اجتماع ایران ایجاد کرده و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت . مشکلات کمبود برق و بحرانی که در این راستا برای صنعت ایجاد شده نیز حاکی از آن است که اهمیت وزارت نیرو بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است آقای محرابیان در حوزه صنعت موفق بوده باشند، تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم در دوره پرچالشی چون دوره کنونی بتوان امیدواری به حل مشکل داشت و باید به افرادی با تجربه‌تر روی بیاوریم .

 وی در مورد میراث فرهنگی نیز نکاتی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در این وزارتخانه نیز ما با مباحث اقتصادی روبرو هستیم . به عنوان مثال اقای ضرغامی هر چند که در صدا وسیما مسئولیت دارند اما در موضوع صنایع کوچک و گردشگری که دو بخش بسیار مهم در اقتصاد ایران هستند، سابقه‌ای ندارند. به گفته وی در مورد گزینه معرفی شده برای وزارت بهداشت هم مساله اقای خاندوزی وجود دارد یعنی در این شرایط کرونایی طبیعی است که باید فردی بسیار قوی معرفی شود.  

وی در ارزیابی ساداتی‌نژاد، گزینه معرفی شده برای وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: این وزارتخانه دارای ابعاد و گسترده و بسیار وسیع است. من 19 سال هم در این وزارتخانه خدمت کردم و می دانم وزارتخانه بسیار مهمی است.

وی گفت: بالاترین تعداد متخصص را در حوزه کشاورزی داریم اما از بین این همه تحصیل‌کرده این حوزه، آقای ساداتی‌نژاد از بیرون وزارتخانه انتخاب شده است. حال باید دید در این وضعیت حساس آیا ایشان قادر است این وزارتخانه را اداره کند؟

وی افزود: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نظرم مثبت است .

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =