روایتی از نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران

مستند «آنجا سپیده دم» روایتی تلنگرآمیز از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور، از شبکه مستند سیما رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با اوج‌گیری موج پنجم بیماری کرونا در کشور، مستند «آنجا سپیده دم» با موضوع کرونا برای نخستین بار از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند روز سه‌ شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ در برنامه «به اضافه مستند» شبکه مستند سیما برای نخستین‌بار برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید و به طور همزمان از شبکه سه سیما نیز روی آنتن می‌رود.

«آنجا سپیده دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی، تازه‌ترین اثر مرکز مستند سوره با موضوع کروناست که موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران بخش کرونا، از چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شد.

این فیلم، روایتی بی‌پرده از تلاش بی‌وقفه کادر درمان و وضعیتِ بخش بیماران کرونایی در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران است که تماشای آن در شرایط فعلی می‌تواند تلنگری برای مردم جهت مراقبت و رعایت بیشتر باشد.

سوژه اصلی «آنجا سپیده دم» کارگردان آن است که تا پیش از شیوع کرونا، به عنوان پرستار در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مشغول به خدمت بود، اما با بحرانی‌شدن شرایط داوطلبانه به بخش کرونا می‌رود.

این مستند بلند محصول سال ۱۳۹۹ در ۷۰ دقیقه و در فرم سلفی بیوگرافی در مرکز مستند سوره حوزه هنری تهیه شد و در بخش مستند سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نیز حاضر بود.

دیگر عوامل «آنجا سپیده دم» عبارتند از: پژوهشگر: محسن جهانی و هاشم مسعودی، تصویربردار: محسن جهانی، صدابردار: محسن جهانی، صداگذار: حسین ابراهیمی، تدوینگر: اسماعیل علیزاده، آهنگساز: افشین عزیزی، تهیه کننده: مجتبی خیاط احسانی و هاشم مسعودی،  تهیه شده در مرکز مستند سوره حوزه هنری.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =