شورای امنیت خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد

فارس نوشت:شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه بر ضرورت تشکیل دولتی جدید در افغانستان که متحد، فراگیر و نماینده مردم باشد تأکید کرد.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست اضطراری امروز بر ضرورت تشکیل دولتی جدید در افغانستان که «متحد، فراگیر و نماینده مردم» باشد تأکید کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه بنا به درخواست استونی و نروژ برای بحث درباره اوضاع افغانستان تشکیل جلسه دادند.

شورای امنیت در پایان این جلسه خواستار تشکیل دولتی جدید در افغانستان که «متحد، فراگیر و نماینده مردم» باشد شد. این شورا همچنین درخواست کرده دولت جدید با مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان تشکیل شود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین خواستار ترک فوری مخاصمات و تخلفات حقوق بشری شد و از همه طرف‌ها خواست اجازه دسترسی‌های فوری، امن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را فراهم کنند.

همزمان رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور وضعیت فرودگاه کابل و تلاش‌های انجام‌شده برای تخلیه شهروندان آمریکا از افغانستان را به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش دادند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =