لذت قهرمانی با ستارگان ارزان و کم نام و نشان!

تیم فولاد خوزستان با تکیه بر نفران جوان و ارزان‌قیمت توانست به عنوان قهرمانی جام حذفی برسد.

سپهر ستاری: در فصلی که گذشت تیم فولاد خوزستان با جواد نکونام روزهای خوشی را سپری کرد و در نهایت فصل را با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به پایان رساند. فولادی‌هادر لیگ بیستم پس از سال‌ها فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آوردند. تورنمنتی که بسیاری از نفرات اصلی تیم اهوازی برای اولین بار در آن به میدان می‌رفتند و همین موضوع باعث شد علی‌رغم انجام بازی‌های خوب نتوانند از گروه خود صعود کنند. با این حال در مجموع فولاد در فصل 1399-1400 عملکردی قابل قبول از خودش به نمایش گذاشت.

در این بین نکته مهم فولاد این بود که ترکیب قرمزهای خوزستان تلفیقی از ستارگان باتجربه و نفرات جوان و کم‌نام و نشان بود که بسیاری از آن‌ها در این دو فصل و توسط جواد نکونام به فوتبال ایران معرفی شدند. آن‌ها با حضور لوسیانو پریرا، محسن فروزان، آیاندا پاتوسی، ساسان انصاری، فرشاد احمدزاده و محمد آبشک از نظر تجربه در سطح خوبی قرار داشتند اما جواد نکونام در مدت حضورش در اهواز از نفرات جوانی استفاده کرد که پیش از این نامی از آن‌ها در فوتبال ایران شنیده نشده بود و مبلغ قراردادشان به هیچ عنوان حتی نزدیک به ستارگان لیگ برتری در تیم‌های دیگر نبود.

لذت قهرمانی با ستارگان ارزان و کم نام و نشان!

میلاد بدرقه، صالح و صابر حردانی، سینا شاه‌عباسی، مجتبی نجاریان، مهران درخشان‌مهر، وحید حیدریه، سیدمهران موسوی و وحید نامداری از جمله این نفرات هستند که هرگز نمی‌توان آن‌ها در زمره ستارگان گران‌قیمت قرار داد اما با بازی‌های درخشان خود حالا مشتریان زیادی در نقل و انتقالات دارند.

فولاد خوزستان در دو سال اخیر بار دیگر ثابت کرد نام‌ها در زمین بازی نمی‌کنند و حتی مبلغ قرارداد بازیکنان هم تصمینی برای موفقیت یا شکست نیست. اتفاقی که چند سال قبل توسط یک تیم دیگر این استان یعنی استقلال خوزستان هم اثبات شده بود. آبی‌های خوزستان در لیگ پانزدهم با ترکیبی متشکل از بازیکنان بومی که از لیگ یک خریداری شده بودند به عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم رسیدند. اتفاقی که ممکن است در سال‌های آینده برای فولاد هم رخ دهد. اگر آن‌ها بتوانند ترکیب فعلی خود در زمین و نیمکت را حفظ کنند خیلی زود بر بام فوتبال ایران قرار خواهند گرفت.

لذت قهرمانی با ستارگان ارزان و کم نام و نشان!

بیشتر بخوانید:

پیامی که بوی جدایی نوراللهی را می‌دهد/عکس

فولاد منتظر تصمیم نهایی نکونام

از دعوای پرسپولیس و استقلال تا تیم‌ملی با محمد نصرتی

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    این نشان دهنده استعدادهای سرشار در خوزستان هست در دو قهرمانی گذشته لیگ برتر فولاد با بازیکنان جوان و بی نام و نشان هم قهرمان شده بود.
  • مصطفی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    تو مطهر قدرت جنوبی...آورده رقیب بر تو ایمان از بهتر تو من همیشه گویم... فولاد طلای ناب ایران
  • رحیم رشیدی .جنوب ایران خوزستان IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    اصل یک بازیکن تکنیکی بودنه که خوزستانیها سرشاراز تکنیک هستن اما متاسفانه ازوقتی فوتبال ایران با پول رشوه دلال داره اداره میشه عواقبش همین میشه که بازیکنهای شهرستانی جای دراین فوتبال دلالی نداشته باشن فقط جای کسایی شده که یا پول دارن یا سفارشی هستن یا بایه دلال اشنا هستن به امید روزیکه امثال نکونام تو فوتبال ما زیاد باشن