کره‌شمالی‌ها نباید درباره کاهش وزن کیم جونگ اون حرف بزنند

ایسنا نوشت: مقام‌های پیونگ یانگ مردم را از صحبت درباره کاهش وزن رهبری این کشور منع کرده و به مردم گفته‌اند که شایعه پراکنی یک "عمل ارتجاعی" است.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، مقام‌های دولت پیونگ یانگ تاکید کرده‌اند که کیم جونگ اون، رهبری این کشور به خاطر کشور که با کمبود شدید غذا روبروست، کمتر غذا می‌خورد و مدعی شده‌اند که حالش خوب است.

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت کیم جوان پس از آن بیشتر شد که تصاویری از وی منتشر شد که نشان می‌دهند وی نسبت به اوایل سال جاری میلادی لاغرتر شده است.

اما به گفته رادیو آسیای آزاد، تلاش‌های مسؤولان کره شمالی در مقابله با شایعات درباره وزن کیم جونگ اون به شکست انجامیده است.

منابع گفته‌اند که یگان‌های ناظر در محلات در بیانیه‌هایی رسمی به مردمی که درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون حرف می‌زنند، هشدار داده و آن را منع کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که این نخستین باری است که مقام‌های کره شمالی گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش وزن یا وضعیت سلامت کیم را مورد خطاب قرار می‌دهند چون معمولا چنین مساله‌ای یک تابو است.

برخی از مردم کره شمالی به رادیو آسیای آزاد گفته‌اند از اینکه می‌بینند رهبرشان نسبت به قبل لاغرتر شده بسیار خوشحالند چون اضافه وزنش برای سلامتی‌اش خطرناک بود. برخی هم گفتند قبلا راه رفتن برای او بسیار دشوار بود اما حالا لاغرتر شده است.

ناظران می‌گویند، کیم با قد ۱.۷۲ که پیشتر ۱۳۹ کیلوگرم وزن داشت، اکنون ۹ تا ۱۹ کیلوگرم وزن کم کرده است.

کیم جونگ اون که به خاطر کشیدن بسیار زیاد سیگار مشهور است و مدت‌ها چاق بود، در سال‌های اخیر همچنان با اضافه وزن شدید دست به گریبان بوده است اما تصاویری که در ماه‌های اخیر از وی در رسانه دولتی کره شمالی منتشر شد، نشان دهنده کاهش وزن قابل ملاحظه وی است.

با این حال، تحلیلگران می‌گویند که پیونگ یانگ تلاش می‌کند تا از این تصاویر به عنوان راهی برای نشان دادن این مساله استفاده کند که کیم جونگ اون، رهبری سخت‌کوش و فداکار آن هم در زمانی است که این کشور با بحران غذایی و سایر چالش‌ها روبروست.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =