آیا باید شاهد اقدام زورگویی علیه کاربران ایرانی باشیم؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زارع پور تجربه قابل قبولی در زمینه فناوری اطلاعات دارد، گفت: توانمندی‌های ارتباطاتی و فناوری اطلاعات به پشتوانه سال‌های تجربه در فضای مجازی کشور در زارع‌پور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجتبی محفوظی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله رئیسی ترکیبی از وزرای جوان و باتجربه و استخوان دار را معرفی کرده است که یکی از این وزرای جوان و با انگیزه کابینه دکتر زارع پور است.

وی ادامه داد: برخی به توانستن زارع پور به عنوان تخصص و تجربه شک داشتند در حالی که یکی از ویژگی‌های او تخصص و تجربه است و در شگفتم چگونه انگشت اشاره را به سمت تخصص و تجربه می‌برند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانی گناه نیست، اظهار کرد: این جوانان بودند که جنگ تحمیلی را به بهترین شکل ممکن اداره کردند. آنان تجربه و سابقه وزارت و فرماندهی نداشتند. آقای زارع‌پور دارای عالی‌ترین سطح تحصیلات در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه‌های داخلی و خارجی و از نخبگان و افراد صاحب‌نظر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی است.

وی افزود: تجربه قابل قبول او در حوزه فناوری اطلاعات کشور نشان از انتخاب درست آقای رئیسی دارد. امروز در وزارت ارتباطات به متخصص در فناوری ارتباطات نیاز داریم نقص ما در همین قسمت است. اینکه می‌گویند این وزارت‌خانه یکصدهزار نفر نیرو دارد درست نیست این آمار مربوط به قبل از خصوصی سازی شرکت مخابرات است و تنها ۱۰ هزار نفر نیرو دارد.

وزارت ارتباطات صرفا مخابرات نیست

این نماینده مجلس ادامه داد: زارع‌پور در حوزه فاوا نیز قطعا متخصص است و وزارت ارتباطات صرفا مخابرات نیست و این تفکر اشتباهی است. این وزارتخانه باید زیرساخت‌های فضای مجازی کشور را تعیین کند، راهبرد دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال و میدان‌دار ساختارهای نرم‌افزاری کشور باشد و همه این توانمندی‌ها به پشتوانه سال‌ها تجربه در حوزه فضای مجازی کشور در آقای زارع‌پور وجود دارد.

محفوظی با اشاره به اینکه در دهه ۸۰ درحالی که کسی به فکر بهره‌گیری از فضای مجازی نبود، زارع‌پور مرکز دیجیتال وزارت فرهنگ را راه‌اندازی کرد و مسئولیت اصلی او ساماندهی توسعه فضای مجازی به معنای امروزی بود، گفت: در دوره مدیریت او راه‌اندازی چندین خدمت الکترونیکی در وزارت فرهنگ و ارشاد باعث شد این وزارتخانه در سال ۸۷ وزارتخانه برتر در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی شناخته شود. علاوه بر این برای نخستین بار در دوره او بود که قوانین به زمین مانده‌ای مانند قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار رایانه‌ای اجرا و برای رعایت از حقوق تولیدکنندگان نرم‌افزار، زیر ساخت‌های بسیار خوبی فراهم شد که بعد از گذشت ۱۲ سال همچنان در حال انجام است.

به گفته وی، شناسنامه دار شدن سایت‌ها، شکل گیری بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدکننده محتوا در سال‌های ۸۵ تا ۹۰ از دیگر خدمات ارزنده زارع‌پور است و این وزیر پیشنهادی در سال ۸۹ به عنوان مدیر برتر وزارت فرهنگ و ارشاد در کل کشور انتخاب شد.

این نماینده مجلس با اشاره به سابقه زارع‌پور در قوه قضاییه، گفت: او در قوه قضاییه هم خوب درخشید و جهش فوق العاده در الکترونیکی کردن خدمات قضایی در یک و نیم سال گذشته بر همگان آشکار است. در دوره کوتاه مدیریتی خود در قوه قضاییه بیش از ۸۰ پروژه ملی فناوری اطلاعات در راستای تسهیل دسترسی مردم به دستگاه قضایی، ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد در قوه قضائیه راه‌اندازی و موجب شد پنج و نیم میلیون مراجعه مردم به قوه قضاییه و ۳ میلیون مراجعه مردم به بقیه دستگاه‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: زارع‌پور همواره به دنبال حل مشکلات مردم با ابزار فناوری بود که موضوعی ارزنده در این حوزه است. مردم یادشان نمی‌رود برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه چه دردسرهایی کشیدند و یک سالی که او متصدی این امر بود آن را آنلاین کرد تا مردم از منزل و محل کار گواهی عدم سوء پیشینه بگیرند طوری که در ۱۷ ماه گذشته بیش از دو میلیون گواهی عدم سوء پیشینه از این طریق برای مردم صادر شد.

محفوظی از دیگر اقدامات زارع‌پور را سامانه خودکاربری وکلا و کارشناسان رسمی، اپلیکیشن اینترنت همراه، برخط کردن ده‌ها استعلام، راه‌اندازی زیرساخت برگزاری دادگاه آنلاین، لینک کردن سامانه‌های نیروی انتظامی و قوه قضاییه عنوان کرد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات برای بومی‌سازی فناوری اطلاعات تلاش کند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از او انتظار داریم برای بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در فضای مجازی همه تلاش خود را انجام دهد تا کشور از سلطه پلتفرم‌های خارجی خارج شود.

وی با اشاره به اقدام اخیر گوگل پلی در حذف اپلیکیشن‌های ایرانی و نقض حقوق کاربران ایرانی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات خاطرنشان کرد: اعلام کنید آیا باید شاهد اقدام زورگویی و یک‌جانبه علیه کاربران ایرانی باشیم یا برای فضای مجازی برنامه دارید؟ همچنین انتظار داریم شبکه ملی اطلاعات را مطابق با طرح جامع و مصوب شورای عالی فضای مجازی به انجام برسانید تا مردم از مزایای این شبکه مانند پهنای باند ارزان و باند بسیار زیاد برای همه کاربردها، ایجاد کسب و کارهای جدید و اقتصاد دیجیتال با تأکید بر بومی بودن و بهره‌گیری از پلت‌فرم‌های داخلی که با فکر جوانان این مرز و بوم طراحی شده، بهره‌مند شویم.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1547178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =