سفیر روسیه در کابل: اوضاع خوب است و کسی مخالف طالبان نیست/پیام طالبان به احمد مسعود

ایسنا نوشت: سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد، از زمانی که طالبان کنترل کابل و بخش اعظم افغانستان را در دست گرفته هیچ تظاهراتی علیه این گروه وجود ندارد و زندگی به حالت عادی و نرمال برگشته است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت: هیچ تظاهراتی علیه طالبان وجود ندارد. اوضاع در کابل برای هشتمین روز متوالی خوب و نرمال است به طوری که مغازه‌ها باز شده و طالبان کنترل اجرای نظم و قانون در این شهر را برعهده گرفته است.

وی افزود: زندگی فقط به حالت عادی برنگشته است. حقیقت امر این است که پیش از طالبان هیچ زندگی نرمالی وجود نداشت چرا که داعش در کابل فعالیت می‌کرد. در حقیقت پیش از طالبان کابل به یک زمین بازی برای تروریست‌های داعش تبدیل شده بود.

دیمیتری ژیرنوف همچنین تاکید کرد: من اوایل روز شنبه با یکی از مقامات عالی‌رتبه طالبان دیدار کردم و این گروه تمایل خود به یک راه‌حل سیاسی و صلح‌آمیز برای بحران کنونی را نشان داد. این نماینده طالبان از دیپلمات‌های روس خواست تا به نیروهای مقاومت در پنجشیر به رهبری امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان این پیام را بدهند که طالبان خواستار اجتناب از درگیری و خونریزی است و دوست دارد با آنها به یک توافق سیاسی دست یابد.

طالبان در تاریخ 15 اوت وارد کابل شد و به هفته‌ها حمله و درگیری پایان داد و منجر به سقوط دولت کابل تحت حمایت آمریکا شد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از سمت خود استعفا داد و از کشور خارج شد. تسلط طالبان بر افغانستان هزاران افغان را مجبور کرد تا از ترس اقدامات تلافی‌جویانه این شبه‌نظامیان دست به فرار از این کشور بزنند.

در حال حاضر پنجشیر مرکز مقاومت افغانستان علیه طالبان است. صالح و جبهه مقاومت ملی افغانستان نیروهای خود را در این ولایت برای مقاومت در برابر شبه‌نظامیان طالبان متمرکز می‌کنند. نیروهای مقاومت تاکنون منطقه "چاریکار" در ولایت "پروان" واقع در شمال کابل را بازپس گرفته‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1547225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    اونایی که مخالف طالبان هستند یا رفتن یا میخوان برن میمونه زنهاکه همه مخالف طالبانن