موافقان تصدی وزارت بهداشت توسط عین الهی: او توانمند و با تجربه است

امروز در جریان بررسی صلاحیت دکتر بهرام عین الهی نامزد تصدی وزارت بهداشت و درمان، نمایندگان مجلس به مذاکره پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز در روز پزشک، نمایندگان موافق و مخالف برای تصدی نامزد پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان به گفتگو و مذاکره مشغول شدند. 

مهمترین بخش آریان پور سخنان نماینده موافق: 
-امروز در تهران و کلانشهرها بیمارستانهایی داریم که از نظر کیفیت خدمات حرف برای گفتن دارند و توریست درمانی داریم و از کشورهای اروپایی برای درمان به ایران می آیند.

-برخی مردم اطلاع ندارند و نمی توانند از این بیمارستانها استفاده کنند. در کنار اینها بیمارستانهایی هم در شهرهای کوچک داریم. 

-بزرگترین چالش امروز کشور ما کرونا است و وزیری باید انتخاب کنیم که باید فردی توانمند باشد. کرونا چالش امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است. قدرت مقابله با کرونا نشان دهنده قدرت حاکمیت و سیاست هر کشور است. 
-چالش دیگر ما کمبودی نیروی انسانی و پزشک است. نبود برنامه برای حفظ و نگهداری نیروی انسانی این مشکل را تشدید می کند. امروز پزشکان انگیزه کار در اورژانس و مناطق محروم را ندارند. پرستاران توسط کشورهای اروپایی و همسایه جذب می شوند. 
-چالش دیگر در سیستم درمانی، افزایش پرداختی از جیب مردم است. زیرمیزی نصیب اندکی از پزشکان می شود ولی کل جامعه پزشکی را هتک حیثیت می کند. وزیری می خواهیم که برای این مشکلات برنامه داشته باشد.
-دکتر عین اللهی فردی است که کمیسیون بهداشت و نمایندگان موافق به این نتیجه رسیده ایم که توانایی مدیریت و رفع چالشها را دارد. اگر 50 درصد وزرای معرفی شده سوابق و رشته تحصیلی شان با محل ماموریتشان موافقت دارد، یکی از این وزرا، دکتر عین الهی است.
-دکتر عین اللهی فوق تخصص چشم است و سالها معاون وزیر و رییس بیمارستان بوده است. کسی که عرصه بهداشت و درمان را از نزدیک می شناسد توانایی مدیریت چنین وزارتخانه ای را ندارد ولی دکتر عین الهی با توجه به سوابق خود، این توانایی را دارد.


مهمترین بخش سخنان نماینده موافق محمدعلی محسنی بندپی:
-سلامت یکی از مهمترین مولفه های توسعه کشور است که اگر مهمتر از امنیت نباشد کمتر از آن نیست. هیچ پدیده ای در کشور نتوانسته در نیم قرن اخیر روزانه 500 قربانی از ما بگیرد. هم اشتغال و هم کسب و کار و حتی شعایر مذهبی مردم را درگیر کند. منطقی است سکان اداره چنین چالشهایی به دست فردی مدیر و مدبر و متعهد سپرده شود.
-دکتر عین الهی را از سال 74 می شناسم. او با اخلاق، مدیر، مدبر و با توجه به مناطق محروم است. دوستانی دیروز نقد جدی کردند و به آنها می گویم مهمترین حلقه مفقوده نظام سلامت ما نبود نظام ارجاع و پزشک خانواده، نسخه نویسی الکترونیک، پرونده الکترونیک و سطح بندی خدمات است.
-تا زمانی که بیمار به چند پزشک با هر تخصصی مراجعه می کند وضعیت بهداشت ما همین است. از برنامه آقای دکتر عین الهی توجه به پزشک خانواده است. اگر او فقط به همین برنامه بپردازد هم به کشور، بیماران و نظام سلامت خدمت کرده است.
-شما هم به آقای دکتر عین الهی با حداکثر آرا رای مثبت دهید. همانطور که ما در کمیسیون بهداشت و درمان و در کمیسیون آموزش و تحقیقات به او حداکثر رای مثبت را به او دادیم. برای ارزیابی خیلی از دولتها عملکرد وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می گیرد. به او رای مثبت دهید تا شاهد رویدادهای خوبی در این وزارتخانه باشیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1547512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =