برخی از حقوقدانان معتقد بودند که باید بخشی از لایحه حمایت از خانواده به دفاع از کودکان اختصاص یابد .

اما موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرد که کودک آزاری در لایحه حمایت از خانواده جایگاهی ندارد .اما گویا بالاخره قرار شد که لایحه ای برای حمایت از کودکان در نظر گرفته شود تا شاید از آنها در قبال خطرهایی ماند کودک آزاری دفاع شود. در همین باره مریم مجتهدزاده  رئیس مرکزامور زنان وخانواده  در گفت وگو با خبر آنلاین می گوید: برای کودک آزاران مجازاتهای سنگینی مانند مجازات نقدی در نظر گرفته شده که جایگزین حبس خواهد بود.

وی که چندی پیش اعلام کرده بود نیازی به یک چنین لایحه ای نیست می گوید: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در دولت مطرح شده و به پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس ارسال خواهد شد. این لایحه مجازات های جایگزین حبس را هم مورد توجه قرار داده و مراقبت های کودکان توسط نهادهای حمایتی را نیز مورد دقت قرار داده است. به نظرم این لایحه بسیار خوب تدوین شده و در دولت بسیار روی آن کار شده است و ان شاء الله پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس ارسال شود.

مجتهدزاده معتقد است که  این قانون خیلی خوب طراحی شده و تمامی ارگان های دولتی مربوط به بحث اطفال و نوجوانان به خصوص نوجوانانی که در معرض خطر و یا بزه هستند را مکلف به انجام وظایف دقیق می کند و هرکدام از آنها می توانند با ارائه این قانون تعیین تکلیف خود را راجع به این موضوعات پیش بینی کنند.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =