ایسنا نوشت:

جلسه چهار ساعته شورای پول و اعتبار که در آن قرار بود نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش بیابد، بی‌نتیجه به پایان رسید.

یک عضو شورای پول و اعتبار  درباره توضیحات جلسه دیروز اظهار کرد: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را با هدف مهار نقدینگی به این شورا آورده بود و با توضیحات کارشناسی سعی داشت تا تغییر در بسته سیاستی ـ نظارتی را به اعضای شورای پول و اعتبار بقبولاند.

وی افزود: پس از چهار ساعت بحث و بررسی اعضای شورای پول و اعتبار به تغییر در نرخ سود سپرده‌ها رای ندادند.

به گفته‌ی وی بانک مرکزی تاکید داشت که نرخ‌ها به میزان سال89 باز گردد.

پیش از این محمود بهمنی  اعلام کرده بود که بانک مرکزی گزارشی ارائه کرده و براساس آن نرخ سپرده‌های بانکی افزایش یابد، چرا که بحران‌هایی که در بازار سکه و ارز بوجود آمده بود ناشی از حرکت نقدینگی از سمت بانک‌ها به این بازارها بوده است.

این اظهارات بهمنی استقبال مدیران بانکی را در پی داشت. با این حال با منتفی شدن افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، نرخ‌های بسته سیاستی ـ نظارتی سال90هم‌چنان پابرجاست. برخی از اعضای شورای پول و اعتبار معتقدند که افزایش نرخ سود سپرده‌ها منجر به گران‌ تامین‌شدن منابع بانکی و به تبع آن گران‌شدن تسهیلات می‌شود و از آنجایی که برخی از این اعضا نمایندگان بخش‌هایی از جامعه‌ی مصرف‌کنندگان تسهیلات، هستند با افزایش نرخ سود سپرده‌ها مخالفت کردند.

پیگیری‌ها برای جویا‌شدن نظر مسوولان بانک مرکزی در این باره ادامه دارد و گویا قرار است رییس کل بانک مرکزی مصاحبه‌ای در این باره انجام بدهد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • behnam 64 DE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    0 0
    وام میدن 26 درصد سود میدن 6 درصد ؟