ایسنا نوشت:وزیر خارجه امارات ضمن ابراز تاسف از تصمیم الجزایر برای قطع روابطش با مراکش، تاکید کرد که کشورش به دنبال توسعه روابط دوجانبه خود با هر دو کشور است.

به گزارش i۲۴news، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور الجزایر و مراکش تاکید کرد: امارات همواره به دنبال حفظ استحکام و قدرت روابط مثبت کشورهای عربی و همسوسازی و گسترش آنها در راستای منافع مردم این کشورها و شکوفایی آنها است.

وزیر خارجه امارات در ادامه اظهار کرد: کشور امارات همواره به دنبال تقویت و توسعه روابط کشورهای عربی است و از این منظر بابت تحولات رخ داده میان الجزایر و مراکش و قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور متاسف است، امارات با هر دو کشور روابط برادرانه مستحکمی دارد و در راستای توسعه این روابط همسو با رویکرد خود در حمایت از اقدامات مشترکی که به مسایل کشورهای عربی کمک می‌کنند، تلاش می‌کند.

همچنین آل نهیان ضمن تقدیر از همکاری‌های دائمی که در روابط امارات با دو کشور مراکش و الجزایر وجود دارند، بر تمایل کشورش به توسعه روابط دوجانبه خود با این دو کشور عربی تاکید کرد.

پس از بروز تنش میان الجزایر و مراکش طی چند ماه گذشته، الجزایر روز سه‌شنبه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با مراکش را به دلیل برخی اقدامات خصمانه علیه‌اش متوقف می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =