لاوروف: آماده حمایت از توافق آمریکا و طالبان هستیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، مسکو بابت شکست و ناکامی تلاش‌ها برای تحقق توافق‌های به دست آمده از سوی طالبان و آمریکا متاسف و بر این باور است که این شکست تنها به دلیل وجود طالبان اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، مساله توقف و ناکامی در مذاکرات صلح پیش از تهاجم وسیع طالبان در افغانستان رخ داده است. کمافی سابق، وقتی که هیچ دستاوردی در مذاکرات وجود نداشته باشد،‌ خطر از سرگیری درگیری‌ها و خصومت بیشتر می‌شود.

وی پس از گفتگو با لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: این چیزی است که دقیقا اتفاق افتاده است. ما آماده حمایت از توافق‌هایی هستیم که آمریکایی‌ها با طالبان به دست آورده‌اند، ولی متاسفانه محقق نشده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: آمریکا باید از ماموریت در افغانستان درس بگیرد. همتایان غربی ما همیشه به دنبال تلاش‌هایی واحد و پاسخ‌هایی مشترک هستند. من چند روز قبل چنین چیزی را طلب کرده بودم که باید پس از عراق، لیبی و حالا پس از افغانستان درس بگیریم. تلاش برای تحمیل نظام ارزشی دیگران بسیار مخرب است.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود، امیدوار است سیاستمدارانی که درباره تصمیم‌های آتی در کشورهای دیگر برنامه دارند از وضعیت‌های قبلی، درس بگیرند. همچنین برای روسیه بسیار مهم و حیاتی است که از امنیت مرزهای جنوبی خود در پی تحولات در افغانستان مطمئن شود.

لاوروف گفت‌: روسیه حملات تروریستی در کابل را که پنجشنبه رخ داد، محکوم و با قربانیان، همدردی می‌کند. افغانستان محور گفتگوهای من با وزیر خارجه ایتالیا بود. ما به صورت مشترک این اقدامات تروریستی را محکوم کردیم.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =