در چهارمحال واجدین شرایط واکسن آسترازینکا دریافت می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به سبب محدودیت واکسن آسترازینکا در کشور و استان، تنها برای واجدین شرایط نوبت دوم آن تزریق می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال :سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار دوز واکسن آسترازینکا در استان موجود است که برای نوبت دوم اختصاص داده شد و برای واجدین شرایط نوبت اول واکسن‌های سینوفارم و کووبرکت تزریق می‌شود.

وی افزود: بهترین نوع واکسن در دسترس‌ترین آن است و توصیه می‌شود افرادی که نوبت تزریق واکسن آن‌ها فرا رسیده است به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

جزایری اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اختصاص واکسن به هریک از استان‌ها را متناسب با جمعیت آن استان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر چه این توانایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که روند واکسیناسیون کرونا را به چند برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم، اما به سبب محدودیت تعداد واکسن این امکان وجود ندارد.

جزایری تصریح کرد: تاکنون ۲۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری به گروه‌های هدف تزریق شده است و سینوفارم، آسترازینکا، اسپوتنیک، کووبرکت و بهارات به ترتیب تعداد دز از واکسن‌های تزریقی در استان از ابتدا تاکنون بوده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا سوم شهریور ۱۸۷ هزار و ۱۶۱ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته است.

جزایری بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت رنگ بندی قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =