رضا کیانیان، نقش آنتونی هاپکینز را در «پدر» بازی خواهد کرد

رضا کیانیان و آروند دشت‌آرای، در نمایش «پدر»، بار دیگر، با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این متن، نوشته‌ فلوریان زلر است که او فیلمی را هم بر اساس آن ساخت که دو جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آروند دشت‌آرای، نویسنده و کارگردان تئاتر، پس از تجربه‌ در نمایش «بداهه» با بازی رضا کیانیان، بار دیگر قصد دارد با او در نمایش «پدر» به تهیه‌کنندگی محمد قدس همکاری کند. 

تمرین‌های نمایش «پدر» آغاز شده است و پس از مراحل اخذ مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، روی صحنه خواهد رفت. قرار است اجرای این نمایش پس از آرام شدن شرایط شیوع ویروس کرونا صورت گیرد.

نمایشنامه‌ «پدر»، نوشته‌ فلوریان زلر است که در سال ۲۰۲۰، خودش فیلمی را براساس آن ساخت که دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای آنتونی هاپکینز و بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی را برای نویسنده به ارمغان آورد. این نمایشنامه، روایتی پیچیده دارد که حال و روز یک پیرمرد را که آلزایمر دارد، به نمایش درمی‌آورد. 

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم «تمام وسوسه‌های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. «سینما سینماست» و «آژانس شیشه‌ای»، ادامه بخش حضور او روی پرده سینماها بود. وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و سال ۱۳۸۰، به‌خاطر بازی در فیلم «خانه‌ای روی آب»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =