سرنوشت دارایی سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان چه می‌شود؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان می‌گوید: به نفع طالبان است که با کشورهای همسایه و به خصوص با ایران تعامل داشته باشند و یقینا خود افغانی‌ها نیز از این موضوع استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علاء میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به بلاتکلیفی دارایی سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان ایرانی در افغانستان، می‌گوید: سرمایه افغانی‌ها در ایران به طور قطع تضمین می‌شود و دولت ایران نیز قصد ندارد تجاوزی به هیچ کشوری به خصوص سرمایه کشورها داشته باشد و حتی حافظ منافع آنها خواهد بود.

وی می‌افزاید: اما وضعیت صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان، بستگی به سیاست‌هایی دارد که طالبان در این کشور اجرا خواهد کرد. به نفع طالبان است که با کشورهای همسایه و به خصوص با ایران تعامل داشته باشند و یقینا خود افغانی‌ها نیز از این موضوع استفاده خواهند کرد.

سرنوشت دارایی سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان چه می‌شود؟

نایب رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به امتیاز همزبانی مردم ایران و افغانستان، تصریح می‌کند: افغانستان کالاهای صنعتی خیلی کم داشته است و به طور معمول کالاهای مختلفی از ایران به افغانستان می‌رود. در راس کالاهایی که ایران به افغانستان صادر می‌کند، موادغذایی هست. مواد صنعتی قبلا از ایران به افغانستان می‌رفت و هم‌اکنون نیز تا زمانی که افغانی‌ها بتوانند صنعتی برای خود دست و پا کنند، ایران آمادگی دارد که به افغانستان کمک کند و هم کالاهای صنعتی و هم موادغذایی صادر کند.

مشروح اظهارات علاءمیرمحمدصادقی را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =