اجرای فاز دوم آنالیز فیزیکی و شیمیایی پسماندهای خانگی در یزد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری یزد گفت: فاز دوم آنالیز فیزیکی و شیمیایی پسماندهای خانگی در قالب مرحله دوم آنالیز پسماندهای شهرستان یزد در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ جعفر امین مقدم از مدیریت پسماندهای خانگی و صنعتی به عنوان عمده ترین چالش های پیش رو در مدیریت و محیط زیست شهری نام برد و گفت: با توجه به اینکه مدیریت تولید، حمل و دفع پسماندها یکی از دغدغه های مدیران شهری محسوب می شود لذا باید با هدف کاهش تولید پسماند مراتب رسیدن به این مهم با پشتوانه مطالعات علمی سطح بندی شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری یزد در ادامه اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماندها می تواند زیر ساخت مورد نیاز را در برنامه ریز ی های شهری در خصوص کاهش تولید زباله مهیا نماید که در آن ضمن تفکیک و تشخیص ترکیب پسماندهای مختلف خانگی، صنعتی و خدماتی قابلیت دسترسی به اطلاعات میزان تولید پسماندها و همچنین برنامه ریزی برای کاهش آنها برای برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی گردد به نحوی که در یک بازه زمانی تعریف شده شاهد کاهش سرانه تولید پسماند در شهر یزد و به صفر رساندن دفن پسماند با مدیریت همه مراحل مختلف این پروسه باشد.

جعفر امین مقدم تشریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان یزد با همکاری شهرهای زارچ، حمیدیا، و بخشداری مرکزی برای نخستین بار در شهر یزد از اسفندماه سال ۹۸ کلید خورد و اکنون در مراحل پایانی اجرایی قرار دارد.

وی در ادامه ضمن تشریح مراحل چهار گانه طرح شامل، شناسایی و مستند سازی وضعیت موجود، امکان سنجی و ارائه گزینه های مناسب مدیریت پسماند، طراحی سیستم های مدیریت پسماند و ارائه راهکارهای مناسب اجرایی بر اساس نتایج مرحله دوم و تهیه برنامه های اجرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرحله دوم آنالیز پسماند شهرستان یزد به مدت یکماه در حال انجام می باشد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =