سخنان مهم رئیسی در بدو ورود به چابهار/ نمی‌توانم واژه محروم را در مورد سیستان و بلوچستان بکار ببرم

فارس نوشت: رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توانم واژه محروم را در مورد استان سیستان و بلوچستان بکار ببرم، گفت: در هر صورت اینجا برغم برخورداری‌های بسیاری که دارد، محرومیت هایی هم دارد که حتماً می‌تواند با تلاش همه مسئولان و پیگیری دولت، برطرف شود.

 سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عصر امروز (پنجشنبه 11 شهریور) در سفری از پیش اعلام نشده وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

وی در بدو ورود به چابهار، سفر به استانها را یکی از برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: سفر رئیس جمهور و اعضای دولت به استانها با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم بویژه فقرا و محرومین در استان ها فعال شود.

رئیسی: محرومیت های سیستان و بلوچستان حتماً می تواند برطرف شود

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای زیادی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است،گفت: هنوز نسبت به آنچه باید در این استان انجام بگیرد فاصله وجود دارد و امیدواریم در این دولت با همکاری خود مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و جوانان فعال استان اعم از سنی و شیعه، گام‌هایی برای توسعه بیشتر استان برداریم.

رئیسی از سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های مهم کشور نام برد و افزود: نمی‌توانم واژه محروم را در مورد این استان بکار ببرم، اما در هر صورت اینجا برغم برخورداری‌های بسیاری که دارد، محرومیت هایی هم دارد که حتماً می‌تواند با تلاش همه مسئولان و پیگیری دولت، برطرف شود.

رئیس‌جمهور: توزیع واکسن باید عادلانه و بر اساس اولویت‌های تعیین شده باشد

تسنیم نوشت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پیش ازظهر امروز پنجشنبه درجلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم تسریع در تامین واکسن از طریق واردات و تولیدات داخلی، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود واکسن در برخی استان‌ها گفت: یکی از مسائل ضروری در روند واکسیناسیون، توزیع عادلانه واکسن بر اساس اولویت‌های تعیین شده است که باید پیش‌بینی‌های لازم درباره آن صورت گیرد تا در روند و سرعت تزریق واکسن خللی پیش نیاید.

رئیسی، نکته مهم دیگر برای موفقیت روند مقابله با شیوع ویروس کرونا را اطلاع‌رسانی موثر و اقناع افکار عمومی به منظور همراه کردن حداکثری مردم در روند مقابله با گسترش ویروس و شیوع بیماری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا با همکاری رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، از همه روش‌ها، شیوه‌ها و ابزار مفید در اقناع مردم بهره بگیرند تا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان آحاد مختلف جامعه به بالاترین سطح ممکن ارتقا یابد.

رئیس جمهور انضباط در اطلاع‌رسانی را نکته بسیار مهم دیگر در اثربخشی این فرآیند برشمرد و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درباره وجوه مختلف بیماری و مسائل مرتبط با آن باید با هدف ایجاد امیدواری حداکثری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس در مردم سامان یابد. به هیچ وجه نباید مانع سخن گفتن متخصصان شویم که درباره کرونا اظهارنظر می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم که جای طرح مباحث کارشناسی، نه در فضای عمومی جامعه، بلکه مجامع و محافل تخصصی است.

 وی ادامه داد: همه تلاش‌ها برای مدیریت بیماری کرونا از ستاد ملی مقابله گرفته تا کادر درمان و دیگر بخش‌ها برای رفع نگرانی و ایجاد امیدواری و روحیه نشاط در مردم است، لذا نباید مباحثی را که به طور طبیعی درعرصه تخصصی علوم مختلف از جمله علم پزشکی جریان دارد، در ساحت افکار عمومی طرح کرده و باعث ایجاد نگرانی و ترس نزد مردم شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم گفتگو، اقناع و استفاده از نظرات مردم در فرآیند تصمیم‌گیری یک اصل مسلم بوده و خواهد بود، ادامه داد: بخش‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای ستاد ملی مقابله با کرونا باید در فرصت باقی مانده تا زمان بازگشایی مراکز علمی و آموزشی با مردم و خانواده‌ها به طور مستمر گفتگو کرده و آنان را در مسیر فراهم کردن مطلوب بستر لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اقناع کنند. مردم باید با رعایت بیشتر و دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی، تلاش‌های دولت برای تسریع روند واکسیناسیون را تکمیل کنند تا هر چه سریع‌تر رونق و نشاط به عرصه کسب و کارها و عرصه عمومی جامعه بازگردد و شاهد بازگشایی مراکز علمی و آموزشی نیز باشیم.

رئیسی در ادامه با استقبال از ایجاد «سامانه کنترل هوشمند بیماری» و تاکید بر تسریع در تکمیل آن گفت: راه‌اندازی این سامانه به منظور اعمال مهندسی معکوس در فرآیند نظارت و کنترل‌ها و فراهم کردن زمینه پیشگیری در فرآیند مدیریت بیماری براساس جمع‌آوری و تحلیل داده‌های گسترده برای تصمیم‌گیری و اعمال اقدامات هوشمندانه در مدیریت کرونا، می‌تواند گامی موثر و مهم در روند مقابله با شیوع ویروس و انتقال بیماری باشد.

رئیس جمهور همچنین از دست‌اندرکاران «طرح شهید سلیمانی» به ویژه نیروی مقاومت بسیج برای اجرای موفق این طرح غربالگری تشکر کرده و با اشاره به دستاوردهای مفید به دست آمده، خواستار تداوم اجرای آن شد.

 رئیسی با بیان اینکه در تامین منابع مالی لازم برای واردات واکسن تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته و پس از این نیز تامین بودجه لازم برای این منظور همواره جزو اولویت‌های بودجه‌ای دولت خواهد بود، اضافه کرد: علاوه بر منابع لازم برای تامین واکسن، تامین منابع برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا مشغول مجاهدت هستند، با اولویت بالا در دستور کار دولت قرار دارد.

در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع تسریع پرداخت مطالبات معوق کادر درمان، هدف‌گذاری تامین و تزریق 100 میلیون دز واکسن تا پایان آبان، ایجاد انضباط و ساماندهی فرآیند اطلاع‌رسانی درباره ویروس و بیماری کرونا، راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند بیماری و تداوم اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تصمیم‌گیری نهایی به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و نیز سهمیه تعیین شده، تصمیم‌گیری شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =