برای یونایتد دیگر هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست!

تیمی را پیدا نمی‌کنید که سابقه پشت سر گذاشتن یک روز بد را نداشته باشد؛ منچستریونایتد هم از این قاعده مستثنی نیست و تساوی در مقابل ساوتهمپتون یکی از همان روزها به حساب می‌آمد اما چیزی که باید شیاطین‌سرخ را دچار نگران کند، نحوه از دست رفتن امتیاز در این مسابقه بود که آشنا به نظر می‌رسید.

سپهر ستاری:کمتر پیش آمده که تیم‌های قهرمان در طول فصل بیش از 20 امتیاز از دست بدهند و یونایتد اکنون تا هفته سوم رقابت‌ها، یک دهم این میزان را از دست داده است!

«گری نویل» ستاره سابق سرخ‌پوشان شهر منچستر در آخرین گفتگوی تلویزیونی خود گفت: «نباید از یونایتدها انتظار داشت که امسال قهرمان شوند» اما آیا واقعاً چنین است؟ آیا عدم انتظار قهرمانی منطقی به نظر می‌رسد؟

یونایتد فصل گذشته را در رتبه دوم به پایان رساند و این فصل ستاره‌هایی همچون «جیدن سانچو»، «رافائل واران» و حالا «کریستیانو رونالدو» را به ترکیب خود افزوده است. هزینه خالص سرخ‌پوشان شهر منچستر بیشتر از هر تیم لیگ برتری بوده و این احتمال وجود دارد که در ساعات اندک باقی‌مانده تا پایان نقل‌وانتقالات یک هافبگ دیگر هم به ترکیب شیاطین سرخ اضافه شود. در این بین فراموش نکنید که یونایتدی‌ها در پنج فصل گذشته، 500 میلیون یورو به صورت خالص هزینه کرده‌اند!

اگر «اوله گونار سولسشایر» بر سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی منچستر نظارت مستقیم داشته باشد - که البته وضعیت دانی فان‌دبیک، باعث ایجاد تردید در این خصوص است - اکنون پس از دو سال و نیم حضور و 153 بازی نشستن روی نیمکت، باید به تیم مد نظرش نزدیک شده باشد. البته این بدین معنا نیست که یونایتد باید فصل جاری را به عنوان قهرمان لیگ برتر به اتمام برساند چرا که تیم‌های منچسترسیتی، لیورپول و چلسی هم ترکیب‌هایی بسیار با کیفیت در اختیار دارند اما حداقل انتظار این‌ست که سرخ‌پوشان باید رقیب سرسختی در مسیر قهرمانی باشند و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف نشوند! این مهم تنها در یک صورت عملی است؛ اینکه در ادامه فصل به مراتب منسجم‌تر از نمایشی که در ورزشگاه «سنت مری» مقابل ساوتهمپتون به تصویر کشیدند، عمل کنند. این همان چیزی است که نشانه‌های کوچکی از آن در جدال هفته سوم مقابل ولورهمپتون دیده شد.

با تمام این اوصاف، مشکل اصلی یونایتد هچنان پا بر جا به نظر می‌رسد و آن عدم بهره‌مندی از توانایی صد درصدی ستاره‌های حاضر در ترکیب است. نقیصه‌ای که حالا در تعطیلات بازی‌های باشگاهی باید به صورت ویژه راهکاری در خصوص حل آن بیاندیشد و به اجرا بگذارد. زمانی که سرخ‌پوشان به جلو می‌تازند، ایستادگی در مقابل‌شان بسیار دشوار است چرا که در ضدحمله زهر لازم را دارند. با این حال فصل گذشته آنها مقابل تیم‌های کریستال پالاس، وست بروم، فولهام، اورتون و آرسنال امتیاز از دست دادند و لسترسیتی نیز، هم در لیگ و هم در جام حذفی موفق به شکست‌شان شد! ضمن اینکه 5 تیم در بازی‌های خانگی، عملکرد بهتری در فاز هجومی نسبت به شیاطین سرخ از خود به جای گذاشتند. شاگردانِ اوله در دیدارهایی که تصور میشد برنده شوند، امتیاز از دست می‌دادند و این اتفاق اغلب مقابل حریفانی رخ می‌داد که با سازماندهی مناسب، عملکردِ خط میانی یونایتد را دچار مشکل می‌کردند. فینال لیگ اروپا مقابل ویارئال بهترین مثال در این خصوص است؛ یونایتد مالک توپ و میدان بود ولی انسجام لازم برای تبدیل آن به موقعیت گلزنی را نداشت.

بنابراین اکنون آنها با بهره‌مندی از ستاره‌هایی بزرگ، باید نشان دهند که آیا توانایی ارائه الگوهای حمله منسجم در بالاترین سطح را دارند یا خیر! دقیقاً از همین منظر، عملکردشان مقابل ساوتهمپتون نگران‌کننده بود. در سطح بالای فوتبال و به شکلی فزاینده، نوع سازماندهی تیم در حمله است که بهترین‌ها را از بقیه جدا می‌کند. منچستر با ترکیبی که دارد دیگر نمی‌تواند بهانه بیاورد؛ این فصل زمانی است که مشخص می‌شود آیا سولسشایر برای سرمربی‌گری در «تئاتر رویاها» گزینه مناسبی است یا خیر.

نویسنده: جاناتان ویلسون

مترجم:سپهر ستاری

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =