طالبان: ایتالیا به ما قول داده است/طالبان مخالف دیدگاه‌های غربی است که اصرار دارند زنان باید بدون حجاب آموزش ببینند

فارس نوشت: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که نماینده نخست وزیر ایتالیا قول داده که سفارت این کشور در کابل را بازگشایی کند.

 «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان خبر داد که این گروه دیداری را با نماینده نخست وزیر ایتالیا داشته و وی قول داده که سفارت ایتالیا در کابل بازگشایی شود.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه درباره مساله افغانستان گفت: اتحادیه اروپا باید با طالبان در افغانستان تعامل کند اما این به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها نیست.

براساس گزارش شبکه الجزیره، بورل افزود: ما طالبان را براساس تعهد تشکیل یک دولت فراگیر و همچنین عدم میزبانی از تروریستها قضاوت خواهیم کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در زمینه به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفته، به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید افغانستان بستگی به شرایط دارد و ایالات متحده عجله‌ای برای به رسمیت شناختن این گروه ندارد.

آمریکا در فرهنگ ما دخالت نکند

همچنین سهیل شاهین سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای ضمن تاکید مجدد بر این که طالبان مشکلی با تحصیل و کار زنان افغان ندارد، گفت که مخالف دیدگاه‌های غربی در این باره است.

به گزارش ایسنا، گروه طالبان بارها پس از تصرف افغانستان تأکید کرده علیرغم نگرانی‌های گسترده بین المللی" هیچ مشکلی در رابطه با حقوق زنان وجود نخواهد داشت".

سهیل شاهین، سخنگوی این گروه در مصاحبه با "فاکس نیوز" گفت که او مخالف دیدگاه‌های غربی است که اصرار دارند زنان باید بدون حجاب آموزش ببینند.

شاهین افزود: "تفاوت فرهنگی وجود دارد. فرهنگ ما می‌گوید که آنها می‌توانند با حجاب آموزش ببینند و می‌توانند با حجاب کار کنند."

وی عنوان داشت: "تفاوت فرهنگی وجود دارد ما نباید به دنبال تغییر فرهنگ یکدیگر باشیم ماقصد تغییر دادن فرهنگ شما را نداریم شما هم نباید داشته باشید."

شاهین در پاسخ به سوالی در مورد روابط آینده با ایالات متحده گفت که تمرکز باید بر نحوه همکاری مثبت و سازنده باشد که به نفع هر دو طرف است.

سخنگوی طالبان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را "پایان یک فصل در تاریخ این کشور" توصیف کرد.

وی افزود: "از نظر ما، این یک اشغالگری بود که ما با مقاومت به آن پایان دادیم  و اکنون این موضوع جزوی از گذشته است و ما باید بر آینده تمرکز کنیم."

اظهارات شاهین در حالی منتشر شده که گزارش‌هایی مبنی بر اعلام دولت موقت جدید در کابل منتشر شده و منابع می‌کویند ملا عبدالغنی برادر ، بنیانگذار طالبان ، رئیس آن خواهد بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =