۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
وعده چین در اوج ناآرامی افغانستان!

فارس نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه خبر داد که با بازگشت ثبات به افغانستان، پکن آماده اجرای طرح‌های ابتکار یک کمربند- یک جاده در افغانستان است.

دولت چین روز جمعه اعلام کرد که آماده اجرای پروژه‌هایی در چارچوب طرح «یک کمربند- یک راه» در افغانستان بوده اما این موضوع را پس از بازگشت ثبات به این کشور و توقف ناآرامی‌ها پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود با طرح این موضوع گفت: «طالبان افغانستان آماده حمایت از ابتکار یک کمربند- یک جاده و مشارکت فعال در اجرای آن است. امیداوریم که اوضاع در افغانستان با ثبات شده تا این موضوع سبب شود تا کابل وارد مرحله آتی برای همکاری بین‌المللی شود».

این مقام چینی تاکید کرد که توقف ناآرامی‌ها در افغانستان اساس رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی خواهد بود و همکاری در چارچوب ابتکار یک کمربند- یک جاده به منافع ملموس برای ملت‌های دو کشور منجر خواهد شد».

روز پنجشنبه نیز «عبدالسلام حنفی» نائب رئیس دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگوی تلفنی با معاون ویر خارجه چین گفت که طالبان ابتکار یک کمربند-یک جاده را برای افغانستان مفید می‌داند چون این پروژه ها در پیشرفت و شکوفایی منطقه سهم خواهد داشت».

از سوی دیگر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز چین را شریک اساسی برای این گروه توصیف کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =