کلینیکی در شهر منهتن آمریکا به زوج‌ها این امکان را می‌دهد که جنسیت فرزندان خود را قبل از تولد معین کنند.

هر روز شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند با ارائه محصولات متنوع و گوناگون قدرت انتخاب را در مشتریان خود افزایش دهند و به این ترتیب هر روز مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. اما این قدرت انتخاب تا کجا پیش رفته است؟ به نظر می‌رسد امروزه بشر تصمیم ندارد بسیاری از تصمیمات را به دست سرنوشت بسپارد و قدم به مرزهای جدیدی گذاشته است. در یکی از آخرین تلاش‌ها، کلینیکی در شهر منهتن آمریکا به زوج‌ها این امکان را می‌دهد که جنسیت فرزندان خود را قبل از تولد معین کنند.

به نظر می‌رسد استقبال خوبی از کلینیک‌هایی از این دست شده است و هر روز تعداد زیادی از زوج‌ها برای تعیین کردن پسر یا دختر بودن فرزند آینده خود به آنها مراجعه می‌کنند.

در کشور آمریکا از سال 2001 در زمینه‌ انتخاب جنسیت بچه‌ها آزادی‌هایی داده شد و حتی در این مورد تبلیغاتی با عنوان‌های تنظیم خانواده صورت می‌گیرد. در بسیاری از کشورهای دنیا به دلایل فرهنگی و مذهبی این عمل کاملاً غیر‌قانونی است‌ زیرا خانواده‌ها در درصد زیادی از کشورها تمایل به داشتن فرزند پسر دارند و در صورتی که امکان انتخاب جنسیت فرزندان برای آنها فراهم شود ممکن است توازن جمعیتی کشورها به سمت پسرها متمایل شده و به این ترتیب این کشورها با مشکل روبه‌رو شوند.

اما به هر حال در کشورهای اروپایی این موضوع چندان صادق نیست و علاقه خانواده‌ها به هر دو جنس تقریباً یکسان است. البته در کشور انگلستان این گونه اعمال ممنوع است و از این روش فقط در مواردی مانند تشخیص بیماری‌های خاص ژنتیکی در جنین استفاده می‌شود. به هر حال تعدادی از خانواده‌ها تصمیم گرفتند با وجود هزینه بالای 18 هزار پوندی این روش را برای انتخاب جنسیت فرزند آینده خود به کار بگیرند.

ارائه این خدمات تجارت تازه‌ای را برای پزشکان آمریکایی به ارمغان آورده است به طوری که هزینه این عمل، مسافرت و مدت اقامت در هتل در مجموع بیش از 20هزار دلار برای خانواده‌ها هزینه به همراه خواهد داشت. بسیاری از کشورها از ترس به هم ریختن توازن جنسیتی و رشد نامتوازن جنس مذکر این کار را غیرقانونی اعلام کرده‌اند. به همین دلیل بسیاری از خانواده‌های علاقه‌مند برای دریافت خدمات پزشکی به کشور آمریکا سفر می‌کنند.

البته بسیاری از کلینیک‌های کشور آمریکا در صورتی این خدمات را ارائه می‌کنند که یک خانواده قبلاً دارای فرزند شده باشد و در حال حاضر تمایل به داشتن فرزندی دیگر البته با جنسیت مخالف با فرزند اول دارد تا با این روش از به هم خوردن تعادل بین دو جنس جلوگیری شود.

اما سؤال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که جنسیت فرزند تا چه میزان اهمیت دارد که تعدادی از این خانواده‌ها هر چند با صرف هزینه‌های گزاف خواستار پسر یا دختر بودن نوزاد خود هستند.

در سال‌های گذشته به مدد پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی که در پزشکی خصوصاً در علم باروری به وجود آمده است نه تنها خانواده‌ها می‌توانند جنسیت فرزندان خود را معین کنند بلکه انتخاب رنگ چشم و بسیاری ویژگی‌های ظاهری نیز چندان دور از ذهن نیست.

به راستی شما چند خانواده را سراغ دارید که با پسردار شدن به خوشبختی مورد نظر خود رسیدند؟ متأسفانه ما می‌خواهیم برای همه زندگی فرزندان خود تصمیم‌گیری کنیم. چه رشته‌ای را انتخاب کنند، با چه نوع شخصیتی ازدواج کنند، در آینده چه شغلی داشته باشند و اکنون هم تصمیم گرفته‌ام دختر یا پسر بودن آنها را نیز خودمان تعیین کنیم.

اما باید از خود بپرسیم چند درصد از خانواده‌های امروزی شاد هستند. چند درصد در برخورد با فرزندان خودشان با مشکل روبه رو نیستند و چند درصد از خانواده‌ها به دلیل اختلافات مختلف از هم جدا می‌شوند و در این میان دختر یا پسر بودن فرزند ما چند درصد از این مشکلات را شامل می‌شود.

تلگراف / 22 آگوست / مترجم: ابوالفضل کریمی

کد خبر 15516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۷
    2 0
    عجب!!!!!!!من که هنوز باورم نشده این روش قابل اجرا باشه!!!!!!!!!احتمالا بالای 50 در صد خطا داره!!!!خدا کنه همچین روشی تو ایران نیايد که اونوقت دختر بی دختر!!!!!!!!
  • aida IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۸
    1 0
    چرا غیرقابل باوره !!!!!!!!!!!!!!وقتی تقریبا هر کاری رو امروزه میشه انجام داد این نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عادل IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    1 0
    خیلی خوبه اگر کسی دو دختر داشت بتواند یک پسر داشته باشد و بلعکس اگر دو پسر داشت بتواند از نعمت داشتن یک دختر بهره مند شود اگر جایی در ایران می شناسید راهنمایی کنید
  • سینا IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    1 3
    همش چرته