گزارشی از شیوع ویروس لامبدا در ایران وجود ندارد

فارس نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فعالیت برخی مراکز واکسیناسیون را شبانه روزی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با افزایش مراکز واکسیناسیون و تعداد نیروی انسانی این موضوع را گسترش دهیم.

مهمترین بخشهای سخنان جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

-الحمدالله نسبت به هفته‌های پیش مقداری از نظر بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی کمی کاهش داشته‌ایم؛ به همان نسبت نیز تعداد بستری در مراکز درمانی استان تهران به حوالی 9 هزار بیمار رسیده؛ اما مرگها نیز متاسفانه چون کاهش بیماران با تاخیر انجام می‌شود خیلی تفاوتی نکرده، اما امیدوارم در چند روز آینده آمار کم شود. 

-کماکان نگرانی در خصوص جهش‌های بعدی ویروس و شکنندگی وضعیت با عدم رعایت پروتکل‌ها وجود دارد.

- تعداد آمار مراجعه کننده به این مراکز به بالای 5 هزار مراجعه در سطح استان تهران نیز رسیده است و  مراکز درمان سرپایی نیز تقریبا در اغلب بیمارستانهای بزرگ استان تهران که حدود 75 بیمارستان در سطح استان است، راه اندازی شده ؛البته ممکن است برخی جاها این مراکز سرپایی اضافه بر این تعداد هم راه اندازی کرده باشند اما میزان مراجعه به این مراکز سرپایی به  رکورد 6 هزار درمان سرپایی نیز رسیده‌ایم، اما الان این تعداد پایین تر آمده است.

- از امروز دوباره فرایند واکسیناسیون در استان تهران سرعت گرفت و بار جدید واکسن تا حدی به دست ما رسید و سعی می‌کنیم میزان تزریق واکسن روزانه را به بالای 100 هزار دز برسد.

-استان تهران نیز می‌تواند ظرفیت واکسیناسیون را به بالای 120 هزار دز برساند و با دو شیفته کردن مراکز واکسیناسیون می‌تواند 250  تا 300 هزار دز روزانه را انجام دهیم.

-فعالیت برخی مراکز واکسیناسیون را شبانه روزی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با افزایش مراکز واکسیناسیون و تعداد نیروی انسانی این موضوع را گسترش دهیم.اکنون در استان تهران 131 مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم.

-تعطیلی در برخی مراکز واکسیناسیون داشتیم اما از امروز با رسیدن محموله‌های واکسن واکسیناسیون را مجدد با قدرت شروع کرده‌ایم.

-هنوز گزارشی در خصوص وجود ویروس لامبدا در کشور نداریم.

- فعالیت دانشگاهها به صورت ترکیبی انجام می‌شود؛ واکسیناسیون دانشجویان از هفته آتی آغاز می‌شود و کار را به صورت ترکیبی و مجازی جلو می‌بریم. امسال حدود 1500 دانشجوی ورودی در دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =