ساعدی القذافی به محض آزادی، لیبی را به مقصد ترکیه ترک کرد

فارس نوشت: پسر سوم معمر القذافی پس از 7 سال زندان، شب گذشته آزاد شد و به محض آزادی با هواپیمای اختصاصی عازم استانبول شد.

مقامات لیبیایی، سرانجام شب گذشته «ساعدی القذافی» پسر سوم معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی را آزاد کردند. این در حالی بود که وی دو سال پیش از تمامی اتهامات تبرئه و حکم آزادی او از سوی دادستانی لیبی صادر شده بود.

 

 روسیا الیوم به نقل از یک منبع آگاه نوشت، ساعدی ۴۸ ساله، فرزند سوم معمر القذافی، پس از آزادی با یک هواپیمای اختصاصی، لیبی را به مقصد ترکیه ترک کرد.

به گفته این منبع، ساعدی به کمک یک هواپیما از نوع «فالکون ۹۰۰» متعلق به هوانوردی خصوصی به مقصد استانبول پرواز کرد.

«محمد حموده» سخنگوی دولت موسوم به وحدت ملی لیبی نیز آزادی این فرزند معمرالقذافی را تایید و اعلام کرد که دو سال پیش، دادستانی کل حکم آزادی ساعدی را صادر کرده بود، لذا بر اساس این حکم و تاکید «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی مبنی بر عدم نگه داشتن غیرقانونی هیچ زندانی، وی شب گذشته آزاد شد.

یک منبع آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که علاوه بر ساعدی، «احمد رمضان» مدیر دفتر اطلاعات معمر القذافی نیز آزاد شد.

یک مقام رسمی لیبی در گفت‌وگو با رویترز گفت که ساعدی پس از مذاکرات موفق شماری از شخصیت‌های قبیله‌ای برجسته با نخست‌وزیر دولت وحدت ملی آزاد شد. یک منبع آگاه دیگر می‌گوید که در این مذاکرات «فتحی باشاقا» وزیر کشور پیشین لیبی نیز حضور داشت.

ساعدی در ایام سقوط حکومت پدرش به نیجر گریخت، اما در سال ۲۰۱۴ به دولت لیبی تحویل شد و از آن زمان در زندانی در طرابلس نگهداری می‌شد و به ادعای وکیل مدافع او، ساعدی به شدت تحت شکنجه و آزار روحی قرار داشت. وزارت دادگستری در آوریل سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که وی ثابت کرده در قتل، فریب، تهدید و افترا علیه «بشیر الریانی» بازیکن سابق، بی‌گناه است.

ساعدی پسرم سوم معمر، متولد ۱۹۷۳ است که بازیکن فوتبال تیم ملی لیبی بود و ریاست فدراسیون فوتبال را نیز بر عهده داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =