۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

ایرنا گزارش داد:

همزمان با بیست ودومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از تجدید چاپ کتاب «قبله عشق» حاوی اشعارو غزلیات امام خبرداد.


«ابراهیم نوری» افزود: این کتاب نفیس برای نخستین بار در سال 1999 توسط زنده یاد «مبارز علیزاده» استاد ایران شناس آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان به زبان آذربایجانی ترجمه شد.


وی تصریح کرد: چاپ دوم این کتاب در سال 2003 در جمهوری آذربایجان انجام شد و سومین بار این کتاب همزمان با بیست و دومین سالگرد ملکوتی امام خمینی (ره) در باکو در هزار نسخه تجدید چاپ شد.

نوری با اشاره با مشخصات کتاب قبله عشق یاد آورشد: این کتاب شامل 25 غزل و رباعیات امام خمینی (ره) است که در 110 صفحه با عکس های متنوعی به صورت تمام رنگی در باکو به چاپ رسیده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو بیست و دومین سالگرد رحلت امام را به تمام دوستداران آن حضرت در سراسر جهان تسلیت گفت و افزود: امسال رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو بروشور امام خمینی(ره) احیاگر تفکر دینی و عدالت طلبی در جهان معاصر را به زبان آذری منتشر کرد.

وی اظهارداشت: بیان ویژگی های امام از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه تاریخی امام به گورباچف و پیش بینی فروپاشی کمونیسم ، صدور حکم ارتداد سلمان رشدی و گرفتار شدن در باتلاق سرمایه داری غرب از جمله مطالب این بروشور است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =