در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهرکرد و شهردار جدید چه گذشت؟

اعضای شورای اسلامی شهرکرد در اولین نشست هم‌اندیشی خود با محمدتقی جاپَلَقی شهردار جدید شهرکرد مشکلات شهری را بیان و خواستار اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر شدند.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال :محمدرضا بیاتی در دیدار با شهردار جدید با بیان اینکه باید برای خدمت صادقانه و ایجاد تغییر و تحولات اساسی در شهر تلاش شود، اظهارداشت: در راستای ارائه خدمات بهتر باید از ظرفیت نیروهای متخصص در شهرداری استفاده و ارتباط با مسئولان ارشد ملی و استانی ایجاد شود.

وی استفاده از ابزار و نرم‌افزارهای تخصصی در بحث هوشمند نمودن خدمات شهرداری را ضروری دانست و افزود: در راستای هوشمند نمودن خدماتی همچون صدور پروانه ساختمانی، عدم خلافی و مباحث ترافیکی باید اقدامات لازم انجام شود که البته بخشی از زیرساخت‌ها آماده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: استفاده از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار، ایجاد مکان‌های تفریحی و توسعه فضای سبز محله‌ای، تعریف برنامه زمانبندی برای اجرای پروژه‌های عمرانی، برخورد با سدمعبر و تخلفات ساختمانی، اجرای کمربندی جنوب، اصلاح تقاطع‌ها و هندسی‌ها ازجمله کارهایی است که شهردار جدید باید در دستور کار قرار دهد.

بیاتی ادامه داد: طرح تفصیلی، طرح جامع، طرح ترافیکی، چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله از جمله مباحثی است که طرح مطالعاتی آن‌ها انجام شده اما جهت تکمیل آنها باید پیگیری لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه شورایاری‌ها باید در محلات ایجاد شود، گفت: یکی از رمزهای موفقیت در مجموعه مدیریت شهری، مشارکت مردم در رفع مشکلات شهری است در همین راستا نمایندگان مردم با شورا ارتباط خواهند داشت و مشکلات به‌صورت محله‌ای بررسی و رفع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به پروژه برج دوقلو تصریح کرد: برج دوقلو یک فرصت و یک تهدید است، گره‌های ترافیکی یکی از تهدیدها است که با وجود این پروژه ایجاد شده اما پتانسیل‌هایی هم دارد که می‌توان از آن استفاده کرد، بنابراین باید کارشناسی‌های مورد نیاز در خصوص این پروژه انجام شود.

بیاتی با بیان اینکه فضای سبز باید توسعه پیدا کند، ادامه داد: سرانه فضای سبز عمومی در شهرکرد پایین است و باید فضای سبز و بوستان‌های محله‌ای تعریف شود، علاوه‌بر این عرصه‌های صنایع حوضچه‌ای، زمین‌های روبروی دانشگاه آزاد و ناحیه غرب، منظریه، جنوب شهر و میرآباد ازجمله مناطقی هستند که در راستای ارائه خدمات نیازمند توجه ویژه هستند.

وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر نیازمند تغییر و تحولات اساسی است، افزود: ورودی اصفهان تا فرخشهر، ورودی از طرف شهر کیان، ورودی غرب و ورودی از سمت فرودگاه باید  تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود.

فرشاد چراغپور نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه کانال‌های روباز در میرآباد یکی از مشکلات اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: شهرکرد مشکلات زیادی دارد و انتظار داریم نشاط در شهر ایجاد و خدمات به‌صورت یکنواخت و عادلانه توزیع گردد تا رضایت بین مردم نمایان شود.

وی با بیان اینکه ارتباط شهردار با مردم نباید قطع شود، گفت: رفع مشکلات شهری نیازمند مدیریت کارآمد است که شهردار جدید تجارب مدیریتی خوبی برای رفع مشکلات دارد و با این نگاه انسجام خوبی بین شورا و شهرداری و دستگاه‌های اجرایی استان برقرار شده است.

یوسف صادقی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه یکی از مشخصه‌های اصلی شهرکرد را بکر بودن دانست و خاطرنشان کرد: مردم از شهردار جدید و شورا انتظار دارند جاده کمربندی جنوب بازگشایی، برج دوقلو تعیین تکلیف، عقب‌نشینی‌ها انجام و ورودی‌های شهر متحول شود که شهردار باید در این راستا تدابیر لازم را بیندیشد.

وی گفت: شورای ششم و شهردار باید ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری لازم را برای ۲۰ سال آینده انجام دهند و برای آینده شهر برنامه‌ریزی کنیم.

صادقی با بیان اهمیت رفع مشکلات آبی استان و شهرکرد و مهاجرپذیری آن، بیان کرد: یکی از علت‌های افزایش قیمت مسکن در شهرکرد حضور افراد از استان‌های همجوار در آن است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: یک بانک جامع و قابل اطمینان درخصوص املاک باید ایجاد و از سرمایه‌گذاران دعوت تا در راستای توسعه شهر بتوان گام بزرگتری برداشت.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: انتخاب یک شهردار با ۷ رأی عضو شورای اسلامی تاکنون بی‌سابقه بوده است که این نشان دهنده وحدت و همدلی بین اعضای شورای ششم است.

وی با اشاره به اینکه شهرکرد یک شهر ولایتمدار است، گفت: تیپ حضرت قمربنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در زمان جنگ خط شکن بود و با تقدیم ۲۴۰۰ شهید و ۱۷هزار جانباز به‌عنوان شهر ولایتمدار شناخته می‌شود و خوشبختانه وحدت و تعامل خوبی بین مسئولان ارشد استان و دستگاه‌های نظارتی و قضایی با شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه کارکنان شهرداری شهرکرد از پرسنل پاک‌دست و تلاش‌گر هستند بیان کرد: مردم از تبعیض ناراحت هستند و باید تلاش شود تبعیض برداشته و عدالت در شهر ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری برنامه‌ها از طریق مرکز، یک نیرو باید تعیین و ارتباط مستمر و مداوم با مسئولان مرکز وجود داشته باشد.

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: مشکلات بسیاری در شهر وجود دارد اما در اولویت اول باید به آرایش و پیرایش شهر توجه شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲۰ هکتار کاربری فضای سبز در شهرکرد وجود دارد اما برای تأمین آب جهت حفظ وضع موجود با مشکل مواجه هستیم که باید به این امر توجه ویژه شود.

ماشاء‌الله ایزدی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه شهر باید رونق و توسعه پیدا کند، بیان کرد: انجام کارهای عمرانی نباید موجب شود که از کارهای فرهنگی غافل شویم چراکه اجرای کارهای فرهنگی در شهر یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی موتور محرک است و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و توانمند در انجام امور، امری ضروری است و علاقه و انگیزه افراد برای انجام کار منجر به نتیجه مثبت می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ و تغییر و تحولات ممکن است در مسیر کمین وجود داشته باشد اما باید مراقب بود و کار را به درستی انجام داد، گفت: برج دوقلو، روگذر و زیرگذر، میادین، بازارچه صنایع دستی، جذب توریست و تغییر در سیما و منظر شهری ازجمله کارهایی است که شهردار باید انجام دهد اما ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت قرار گیرد، که به‌عنوان مثال یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار راه‌اندازی جایگاه CNG  در مسیر جاده آرامستان است.

 برگزاری مناقصه خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس به تصویب رسید

بهادر عبدالغنی سرپرست شهرداری شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به جذب اوراق صکوک گفت: با رایزنی‌های انجام شده بانک رفاه با شهرداری همکاری و با استفاده از اوراق صکوک ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مناقصه خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس به تصویب شورا رسید و اقدامات لازم انجام می‌شود.

عبدالغنی خاطرنشان کرد: عمر متوسط ناوگان حمل و  نقل بیش از ۱۲ سال است و دولت هم تمامی بار مسئولیت ناوگان را بر دوش شهرداری‌ها گذاشته است که با توجه به وضعیت کرونا ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی با مشکلات بسیاری مواجه شد و ناچار بودیم برای نگهداری آن‌ها کمک‌هایی داشته باشیم.

ما اولین فامیل مردم برای رفع مشکلات در چارچوب قانون هستیم

محمدتقی جاپَلَقی شهردار منتخب شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در راستای رفع مشکلات شهری باید دست در دست یکدیگر بدهیم و با تلاش بتوانیم پروژه‌های بزرگ را در شهر اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی مغازه‌دارن و دستفروشان در شهر باید به درستی اجرا شود، گفت: مردم برای رفع مشکلاتشان به هیچ کس و هیچ فامیلی مراجعه نکنند چراکه شهردار و اعضای شورای اسلامی اولین فامیل آن‌ها برای رفع مشکلات در چهارچوب قانون هستند.

جاپَلَقی خاطرنشان کرد: فضای کنونی شهر خسته‌کننده است و نیاز دارد که فضای شهری با نشاط و پویا شود، نفش بکشد تا مردم تغییر را احساس کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =