کانون‌ مساجد، ظرفیتی مناسب برای همگانی کردن ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت‌های مناسبی برای همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مسعود شریعتی در دیدار با حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: جذب جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از مهمترین ماموریت‌های کانون‌های مساجد است که امیدواریم با اجرای طرح‌هایی مانند طرح طراوت به خوبی بتوانند در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: در دوره‌های مختلف شاهد نقش موثر مسجد در جامعه بوده ایم به نحوی که از زمان انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس این نقش را در چامعه پررنگ دیده ایم، ولی متاسفانه امروز کمتر به این مکان مقدس توجه داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز باید با ایجاد محتوا و ارائه به جامعه و همچنین برنامه ریزی در جهت ایجاد نشاط و شادابی و همچنین افزایش روح مساجد در جامعه در جهت احیای این کارکردها گام برداریم.

شریعتی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله استعدادیابی در سال‌های ۹۷ و سال ۹۸ برای نوجوانان زیر ۱۴ سال در بیش از ۹۰ رشته ورزشی و با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان گامی در جهت همگانی کردن ورزش بوده است که توسط این اداره کل انجام شده است.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد به عنوان یکی از مکان‌هایی هستند که می‌تواند با تفاهم نامه با هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در جهت استعدادیابی و جذب جوانان و نوجوانان حرکت کند.

شریعتی تأکید کرد: ما پنج سال متوالی توانستیم در بخش ورزش‌های همگانی در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم که امیدواریم در این مسیر بتوانیم اهداف خود را دنبال کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان افزود: ما ۷۵ ثمن جوانان و داطلبانه داریم که می‌توانیم با همکاری با کانون‌های مساجد این ثمن‌ها را نیز فعال‌تر کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1554834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =