در طول روز خیلی گرسنه می‌شوید؟ این غذاها را بخورید

اگر بیشتر اوقات به دلیل گرسنگی ناگهانی، در حال خوردن میان‌وعده هستید، زمان آن فرا رسیده است که در برنامه غذایی خود تجدیدنظر کنید و غذاهای سیرکننده را به رژیم خود بیافزایید تا در طول روز، احساس گرسنگی کمتر به سراغتان بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، منظور از غذاهای سیرکننده، غذاهای کامل و فرآوری‌نشده‌اند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. در این مطلب، چهار ماده غذایی سالم و در عین حال سیرکننده به شما معرفی می‌شود که با مصرف آنها می‌توانید تا حد زیادی گرسنگی خود را کنترل کنید.

۱.آجیل

آجیل‌ در دسته‌ی مواد غذایی سیرکننده به‌شمار می‌آید و می‌توان آن را بدون نگرانی در یک رژیم غذایی سالم گنجاند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است، سرشار از مواد مغذی تقویت‌کننده مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت‌مغذیِ پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. سعی کنید مخلوطی از مغزهای مختلف مانند گردو، بادام و فندق را مصرف کنید. مصرف این نوع از آجیل، طیف وسیعی از مواد مغ ی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲.ماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی، سلامت قلب را ارتقا می‌دهند و  از سلامت مغز نیز پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت سیرکنندگی، در تقویت و بهبود خلق و خو  نیز مؤثر است!

۳.تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 میزان سیری افرادی را که برای وعده ناهار تخم‌مرغ، گوشت مرغ و سیب‌زمینی می‌خوردند را مورد آزمایش قرار داد؛ در این بررسی مشخص شد که تخم مرغ به طور قابل توجهی اثر سیری بیشتری نسبت به سیب‌زمینی دارد! برای بهره‌مندی کامل از ارزش غذایی تخم‌مرغ، می‌بایست هم زرده و هم سفیده تخم‌مرغ را مصرف کنید تا امگا 3 و حداکثر پروتئین آن را دریافت کنید.

۴.سبزیجات

بررسی‌ها نشان می‌دهد سبزیجات در عین اینکه غنی از فیبر هستند، می‌توانند به‌راحتی حجم غذا را نیز افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب غذایی خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ‌دار شروع کنید، سپس سایر سبزیجات با رنگ‌های مختلف را امتحان کنید). مصرف سبزیجات به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و در مصرف سایر درشت‌مغذی‌ها تعادل را حفظ کنید.

منبع: fitonapp / مترجم: الهه جعفرزاده 

47237

کد خبر 1554852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    45 2
    چقدرم ماهی و آجیل گیر مردم میاد که بخورن، نمیدونم چه اصراری دارین صفحه تون را فقط پر کنید، با مطالبی که هیچ کاربردی برای چامعه ما نداره
  • US ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    35 4
    حاجی آجیل به خاطرات پیوست
    • مجید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      6 3
      همه رو به یک چشم نگاه نکن. اجیل رو که حتمأ شب بایدبخوری چون بادیدن سریالها سردیت میکنه بالاخره ابدوغ خیار طبع سردی داره. ما که همون تخم مرغ رو ترجیح میدهیم.
  • FR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    23 0
    ایکاش یه راهی پیدا میکردید .. با خوردن همین هوای الوده و اب سمی زنده میموندیم . بقیش پیشکش ‌ انگار نفستون از رو پیه بلند میشه
  • علب IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 1
    من الان چند خط نظر نوشتم بعد از کلی نوشتن متن .موقع ارسال حاصل عبارت ۵+۳که میشه ۸ رو نوشتم .ولی ارسال نشد .مینویسه رمز اشتباه هست. چرا؟
  • ناهید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 1
    شما یه کاری کن مردم همون نون خالی رو بتونن بخورن بقیش پیشکش عزیز