بهترین روش های روزانه مراقبت مو و بدن بعد از حمام

حمام کردن برای همه ما کاری دلپذیر و آرامش بخش است که موجب می‌شود خستگی روزانه ما از بین برود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند حمام کردن نکته خاصی ندارد اما کارشناسان معتقدند مراقبت از موها و پوست بدن پس از حمام در سلامتی و آرامش شما بسیار تاثیر گذار است.

گاهی اوقات افراد پس از حمام تنها خود را خشک کرده و لباس می‌پوشند در حالی که با انجام  چند کار ساده می‌توان پوست و مویی سالم و درخشان را تجربه کرد. در ادامه این مقاله با به بررسی بهترین روتین مراقبت از مو و بدن بعد از حمام می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

1. پایان دادن دوش حمام با یک آب ولرم و نه داغ

آب گرم زمانی که به بدن شما می‌رسد، موجب می‌شود تا تمام رطوبت پوست و موی شما از بین برود. این موضوع موجب خشکی پوست و یا به اصطلاح نیم سوز شدن آن می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، خارش و سفتی پوست اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حمام خود را با آب ولرم به پایان برسانید تا این مشکل حل شود. اگر چه حمام کردن با آب داغ برای بسیاری از ما بسیار لذت بخش است اما این کار به پوست ما در بلند مدت آسیب‌هایی می‌رساند که ممکن است قابل جبران نباشد.

2. آبگیری موها

بهتر است موهای خیس خود را با یک پارچه نخی نرم و نازک آبگیری کنید. برای این کار باید پارچه را به آرامی به دور موها بپیچید و با دست فشار دهید تا قطرات آب از تار موهای شما به آرامی خارج شود. برای این کار نباید خشک و خشن با موها برخورد کنید تا دچار آسیب نشوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از سشوار استفاده نکنید یا حتی الامکان از باد ملایم آن استفاده کنید. در این صورت موهای شما کمتر دچار خشکی و آسیب می‌شوند. اگر بدون سشوار احساس سردرد می‌کنید اجازه دهید موها با یک پارچه نرم و یا در معرض هوای آزاد خشک شوند.

3. خشک کردن ملایم پوست

بهتر است پس از حمام کردن پوست خود را با نوازش و به آرامی خشک کنید و حوله را محکم بر روی بدنتان نکشید. مطمئن باشید که زمانی که شما پوست خود را با حوله نرم خشک می‌کنید، حس بهتری را تجربه خواهید کرد. متخصصان مراقبت از پوست معتقدند که شما باید حوله را خیلی آهسته بر روی پوست بکشید تا از خشکی پوست جلوگیری شود. زمانی که از حوله با شدت و سرعت بر روی پوست استفاده می‌کنید، این کار به ایجاد آسیب بر روی پوست شما منجر می‌شود. بنابراین با آرامی و نوازش پوست و موهای خود را خشک کنید.

4. استفاده از روغن و ماسک مو

بهترین روش های روزانه مراقبت مو و بدن بعد از حمام

بهترین کاری که برای رساندن رطوبت لازم به موها و جلوگیری از موخوره آنها پس از حمام کردن می‌توان انجام داد این است که اجازه ندهید موها خشک شوند. زیرا موهای خشک بیشتر در معرض موخوره قرار دارند. پس از حمام کردن روغن زدن به موهای خود را شروع کنید. هر گونه روغن طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره می‌تواند برای موهای شما مفید باشد.

استفاده از انواع ماسک مو با پایه روغن‌های طبیعی نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد. برای مثال شما می‌توانید با خرید ماسک مو ترمیم کننده و بدون سولفات لافارر از خواص روغن‌های طبیعی موجود در آن مانند روغن زیتون، روغن بادام و غیره به صورت یک جا بهره مند شوید.

5. استفاده از مرطوب کننده بدن بلافاصله بعد از حمام کردن

پوست مرطوب بسیار بهتر و بیشتر از پوست خشک می‌تواند رطوبت را جذب کند زیرا بعد از حمام کردن منافذ پوست باز شده و آماده جذب رطوبت است. پس ایده خوبی است که بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود از کرم و لوسیون مخصوص پوست خودتان استفاده کنید. مقدار آب کم باقی مانده بر روی بدن شما با استفاده از مرطوب کننده جذب بافت پوستی می‌شود و این کار به هیدراسیون تمام بدن شما کمک می‌کند.

6. شانه نکردن موها

بهترین روش های روزانه مراقبت مو و بدن بعد از حمام

احتمالا شما هم شنیده باشید که شانه زدن موها، می‌تواند به آنها آسیب برساند. دلیل این موضوع هم آن است که مو به دلیل نرم بودن در این زمان با استفاده از شانه دچار خرد شدن و خشکی می‌شود. بنابراین تا زمانی که از خشک شدن کامل موها اطمینان پیدا نکرده‌اید، ضرورتی ندارد که آنها را تا چند ساعت پس از حمام کردن شانه بزنید.  شانه کردن موهای خیس موجب ریزش شدید آنها شده و در بلند مدت دچار ریزش خواهد شد. برای ایجاد بوی خوشایند بر روی موها پس از استحمام می‌توانید از یک بادی اسپلش استفاده کنید. انواع اسپری بادی اسپلش زنانه و مردانه را در مارک‌های متنوعی مانند ویکتوریا سکرت، مای، سی گل و غیره در قیمت‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید و موهای خود را پس از استحمام خوشبو کنید.

7. توجه به پوست سر و مراقبت از آن

اغلب ما به این قسمت از بدن خود کمتر توجه می‌کنیم. پوست سر جزئی از بدن ما است که به اندازه پوست دیگر قسمت‌ها به آن توجه نمی‌شود. به همین دلیل هم شما باید بیشتر مراقب پوست سر خود باشید و به آن توجه کنید. بهتر است بعد از شستن موها با شامپو از یک نرم کننده استفاده کرده و آن را به موهای خود بمالید و به آرامی موها را شانه بزنید. با این کار این ماده به آرامی به درون پوست سر شما می‌رود و آن را مرطوب نگه می‌دارد. با این کار شما مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود می‌شوید و در نتیجه موها و سر شما دچار شوره نخواهد شد. توجه به پوست سر می‌تواند موجب زیبایی و درخشندگی بیشتر موهای شما و در نهایت چهره شما شود. همچنین می‌توانید با روش‌های خانگی پوست سر را اسکراب کنید و به سلامت بهتر آن کمک کنید.

8. ماساژ بدن با روغن

اگر بتوانید بدن خود را با یک روغن طبیعی ماساژ دهید این کار به آبرسانی به پوست و آرامش شما بسیار کمک خواهد کرد. با این کار پوست شما شاداب می‌شود. استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره برای ماساژ بدن گزینه‌های عالی هستند. برای این کار می‌توانید دست و پاها را با روغن ولرم ماساژ دهید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =