8 قانون طلایی برای عطر زدن که نباید فراموش کرد

عطر و ادکلن‌ها از جذاب ترین ترکیباتی هستند که توسط انسان‌ها اختراع شدند. شاید برایتان سوال باشد اولین بار عطر چگونه ساخته و کشف شد. واژه­ی پرفیوم در لغت به معنی دود است. اگر به عودها دقت کرده باشید متوجه می­شوید که از سوخت چیزی بویی خوش به مشاممان می­رسد.

عطرها نیز نخستین بار اینگونه به وجود آمدند که در دوران باستان انسان ها از سوزاندن چوب های مختلف یا گیاهان سبز به ایجاد رایحه­ های مختلف علاقه ­مند بودند. گفته می­شود هنر عطرسازی از مصر و بین ­النهرین ایجاد شده است. عطرها از ترکیب اسانس‌های طبیعی یا گیاهی، حلال‌ها، تثبیت کننده ‌ها و روغن‌های معطر ساخته می­شوند. در ابتدا عطرها تنها از مواد طبیعی ساخته می­شدند و اکنون از ترکیب اسانس‌های معطر گیاهی و جانوری و شیمیایی مانند بنزوئین تولید می­شوند.

مصری‌ها که اولین بار با سوزاندن چوب و ادویه‌های مختلف بوهای خوبی را ایجاد می­کردند. در ابتدا این مواد معطر را برای مراسمات مذهبی و برای پاکسازی معابد خدایانشان استفاده می­کردند. 

مصریان باستان از عطر برای معابد فرعون استفاده می­کردند و گفته شده زمانی که مقبره فرعون را پس از سالیان دراز باز کردند بوی خوش عطری از آن به مشام می­رسید. مصریان دقیقا از همان چیزی استفاده می­کردند که عطارهای بزرگ کمپانی های عطرسازی از آن استفاده می­کنند یعنی از عطر گل‌هایی مانند یاس و چوب‌هایی مانند چوب درخت کندر. مانند تمام چیزهایی که در تمام دوران زندگی انسان‌ها روی زمین در انحصار خدایان بوده عطرها هم در ابتدا در انحصار خدایان بوده است اما پس از مدتی این انحصار از بین رفت و مردم عادی هم از این عطرها بهره‌­مند شدند. در ادامه با ورود به دنیای عطرها و ادکلن‌ها می­خواهیم تا شما را با قوانین این دنیای رویایی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1. عطرها را روی نبض زده و آن ها را به هم نمالید

در ابتدا یک قانون کهنه را باز به شما یادآوری می­کنیم.  بهترین جا برای زدن عطر و ادکلن جاییست که عطر را دوباره به جریان بیندازد و چون عطر هم تولید شده از مواد طبیعی است این که روی نبض زده شود باعث می­شود به جریان زنده بودن آن اضافه شود. پس اکنون دلیل این را می­دانید که چرا می­گویند عطرها را روی نبض بزنید. بهترین قسمت ها هم برای آن مچ دست، رگ گردن و پشت زانوها می­باشد. این قسمت ها به طور عادی گرمتر از سایر قسمت‌های بدن می­باشند. فقط توجه داشته باشید پس از زدن عطر به آن دست نزنید و یا آن را با دستتان نمالید تا ماندگاری آن کم نشود.

2. رایحه گل‌ها را جایگزین مرکبات کنید

8 قانون طلایی برای عطر زدن که نباید فراموش کرد

شاید اینطور به نظر نیاید اما ماندگاری عطر گل‌ها بسیار بیشتر از عطر مرکبات است. با این که مرکبات پخش بوی بالایی دارند اما ماندگاری آنها نسبت به گل ها کمتر است. البته بسیار مهم است که شما از کدام برند استفاده می­کنید. در بسیاری از برندهای معتبر از انواع مرکبات استفاده می­شود و ماندگاری آن ها نیز بسیار بالا است. البته این را هم در نظر بگیرید که سلیقه شما کدام یک را بیشتر می­پسندد و همان رایحه را هنگام خرید عطر یا ادکلن مورد علاقه خود انتخاب کنید.

3. قبل از زدن عطر برای بالا رفتن ماندگاری از وازلین استفاده کنید

مایع نفتی به نام وازلین یکی از موادی است که به دلیل داشتن بافت خاص می­تواند عطر را درون خود حبس کند و باعث می­شود عطر زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. اگر می­خواهید عطرتان بیشتر ماندگار شود از وازلین استفاده کنید و عطر را روی وازلین بدون بو اسپری کنید.

4. شیشه عطر را با خود حمل نکنید

نکته‌ای که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که عطرها برای حمل شدن طراحی نشده اند. شیشه عطر عموما به صورتی طراحی می­شود که اکسیژن وارد آن نشود اما باز هم زمانی که عطر را با خود به همه جا حمل می­کنید امکان وارد شدن هوا با تکان هایی که به آن وارد می­شود وجود دارد و همچنین امکان دارد رطوبت هوا نیز وارد آن شود. همانطور که وقتی عطر را روی خودمان اسپری می­کنیم و پس از چند ساعت بوی آن از بین خواهد رفت زمانی که عطر با هوا و رطوبت برخورد می­کند هم بوی آن کم خواهد شد و در واقع مولکول های عطر ماندگاری خود را از دست خواهند داد.

5. موها مکان خوبی برای نگه داشتن بوی عطر هستند

8 قانون طلایی برای عطر زدن که نباید فراموش کرد

موها بهتر از لباس عطر را نگه می­دارند. شاید تاکنون این را نمی­دانستید که موها مکان مناسب تری برای عطر هستند. موها به دلیل داشتن میزانی چربی بهتر از پوست می­توانند عطر را در خود نگه دارند در صورتی که پوست نمی­تواند به این اندازه نگهدارنده عطر باشد.

6. عطرهای با نام پرفیوم تهیه کنید

پرفیوم که بالا به معنای آن اشاره کردیم پرقدرت‌ترین عطرها هستند. پرفیوم‌ها با بیش از 40 درصد اسانس روغنی بیشترین میزان ماندگاری و پخش­ بو را در میان سایر عطرها دارند.  اگر هزینه عطر برایتان اهمیتی ندارد زمانی که به خرید عطر می­روید به فروشنده بگویید که پرفیوم می­خواهید تا بهتر بتواند شما را راهنمایی کند.

7. یک لوسیون نرم کننده یا روغن بدن استفاده کنید

زدن یک لوسیون یا روغن بدن بدون بو هم می­تواند در ماندگاری بالای عطر به شما کمک کند. لوسیون‌ها با داشتن ترکیباتی شبیه با وازلین و داشتن مقداری چربی مولکول عطر را به دام می­اندازند. بنابراین می­توانید قبل از زدن عطر از لوسیون ها استفاده کنید.

8. یک عطر جیبی همراه خود داشته باشید

بسیار مهم است که عطری که زده اید را تمدید کنید. گاهی عطری که زده­اید بسیار پخش بو و ماندگاری بالایی دارد اما بی شک پس از چند ساعت این عطر از بین خواهد رفت و اثری از آن باقی نخواهد ماند. برای همین باید یک عطر کوچک جیبی داشته باشید که بتوانید آن را تمدید کنید و از بوی خوش آن لذت ببرید.

باتوجه  به مواردی که گفته شد شما اکنون بهتر از هرکسی می­توانید یک عطر را با بیشترین ماندگاری روی پوست خود نگه دارید. شما همچنین می­توانید از انواع بادی اسپلش های ایرانی و خارجی مثل مای، ویکتوریا سیکرت و پنسا استفاده کنید. بادی اسپلش‌ها هم ماندگاری یک ساعته دارند و برای استفاده روزانه در مدت کوتاهی مفید هستند.

عطر و ادکلن هایی از برند تام فورد، اونتوس، گود گرل و بلک افغان نیز می­توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. شما می­توانید متناسب با شخصیت و جنسیت خود یکی عطر متناسب برای خودتان انتخاب کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =