بحث زنان خیابانی و مسائل مربوط به آنان و آسیب‌هایی که خود این قشر با آن روبه‌رو هستند و آسیب‌هایی که می‌توانند به جامعه وارد کنند مقوله‌ای نیست که با حرکات دفعی و ناگهانی و یک‌جانبه با آن برخورد کرد.

موضوع جمع آوری زنان خیابانی باردیگر از سوی سردار حسین ساجدی نیا، رییس پلیس تهران  اعلام شد. وی با بیان اینکه امسال قرار است که پلیس در طرح امنیت محور با زنان خیابانی و پرخطر برخورد کرده و اینگونه افراد را شناسایی و پس از دستگیری به بهزیستی معرفی کنند می گوید که زنانی که برای چندمین بار از سوی پلیس دستگیر شوند با پرونده تشکیل شده به قوه قضاییه معرفی و مجازات خواهند شد.

با این حال لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است که مقوله‌های اجتماعی از موضوعاتی هستند که باید با دیدی همه جانبه به آنها نگاه شود و برای گسترش یک فرهنگ و یا مبارزه با یک ضد فرهنگ و اخلاق برنامه های  همه جانبه فراهم کرد.بحث زنان خیابانی و مسائل مربوط به آنان و آسیب‌هایی که خود این قشر با آن روبه‌رو هستند و آسیب‌هایی که می‌توانند به جامعه وارد کنند مقوله‌ای نیست که با حرکات دفعی و ناگهانی و یک‌جانبه با آن برخورد کرد.

وی ادامه می دهد: ما به‌طور پراکنده جلساتی را با نیروی انتظامی داشته‌ایم و از طرح‌های متعدد آنان در بحث‌های اجتماعی مطلع هستیم اما نتیجه‌بخش بودن این طرح‌ها به همکاری بین بخشی با سایر دستگاه‌ها نیازمند است زیرا ممکن نیست طرحی بدون مشخص بودن ادامه مسیر جوابی را که برای ما مطلوب است به ما بدهد.  در این خصوص باید یک حرکت جدی با همکاری وزارتخانه‌ها مربوطه و سازمان بهزیستی انجام شود تا شاهد به حداقل رسیدن این نوع آسیب‌ها به افراد و جامعه باشیم.

وی تاکید می کند: جمع‌آوری این زنان از سطح شهر یک جزء کوچک از یک برنامه وسیع باید باشد پس از جمع‌آوری این افراد باید تحت مراقبت و حمایت نهادهای مربوطه قرار گیرند و مسیر زندگی آنان تغییر کند و به جامعه برگردند. اگر قرار باشد فرد دوباره به محیطی که بوده برگردد نمی‌توان انتظار موفقیت از چنین طرح‌هایی را داشت.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =