محدودیت کشت محصولات آبدوست در منطقه پل هرو و ایوشان خرم آباد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خرم آباد گفت : محدودیت کشت محصولات آبدوست در منطقه "پل هرو و ایوشان" خرم‌آباد به علت بحران آب و خشکسالی جدی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان اظهار داشت:با توجه به کاهش بارندگی ها و ذخایر برفی مناطق کوهستانی و به دنبال آن کاهش حجم آب سدها و رودخانه ها موجب بروز خشکسالی در کشور شده است و برخی شهرهای لرستان نیز علاوه بر این موارد با افزایش دمای هوا و گرمای کم سابقه، امسال تنش آبی را  نیز تجربه می‌کنند. 

داریوش حسن نژاد افزود : محدودیت کشت محصولات آبدوست در منطقه "پل هرو و ایوشان" خرم‌آباد به علت بحران آب و خشکسالی جدی است و کشاورزان باید  از اجاره زمین های کشاورزی خود به افراد غیر بومی و کاشت محصولات آبدوست جلوگیری نمایند. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان  با اشاره به سرعت بخشیدن به نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی با وجود شرایط کنونی  و منابع محدود آب در استان، تاکید کرد: همه چاه های مجاز شامل بخش کشاورزی، شرب و صنعت باید به کنتور هوشمند مجهز شوند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه با ارائه پیشنهاد و راهکار به منظور مدیریت منابع محدود آب در استان به بحث و تبادل نظر  پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =