آموزش کار با سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه در موبایل !

تا مدت ها قبل ابلاغیه های مختلف قضائیه به صورت کتبی نگارش شده و برای افراد فرستاد می شد. اما به دلیل وجود مشکلات فراوان در این زمینه، قوه قضائیه کم کم به سمت الکترونیکی کردن این ماجرا حرکت نمود. به این ترتیب، سایت مشاهده ابلاغیه با موبایل توسط این ارگان راه اندازی شد تا ابلاغیه ها هر چه راحت تر و سریع تر به دست مخاطبین خود برسند.

مشاهده ابلاغیه با تلفن همراه علاوه بر این که بسیار آسان تر از روش های سنتی آن است، خیلی از مشکلات موجود در روش های قبلی را هم دیگر به دنبال ندارد. چرا که در هنگام صدور اعلامیه های کتبی مشکلات زیادی از جمله در خانه حضور نداشتن مخاطب و عدم دریافت ابلاغیه و شلوغ شدن شعبه های مختلف دادگستری وجود داشتند. به هر شکل این سامانه با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه توانسته تا حد زیادی مشکلات موجود را هم برای مردم و هم برای خود دادگستری و قوه قضائیه برطرف نماید.

اما ممکن است هنوز هم بسیاری از افراد جامعه با این سایت راه اندازی شده توسط قوه قضائیه آشنایی کافی نداشته و با این سوال مواجه باشند که سامانه ثنا چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می توان از آن استفاده نمود. همان طور که گفتیم این سامانه برای دریافت ابلاغیه های مختلف قضایی راه اندازی گردیده است. اما این که چگونه باید از سامانه ثنا استفاده نمود هم موضوع مهم دیگری است که در این جا به آن خواهیم پرداخت. از آن جایی که ممکن است هنوز بسیاری از افراد جامعه با این سامانه آشنایی نداشته باشند، توضیح این مورد می تواند کمک زیادی به آن ها باشد. در ادامه نحوه مشاهده ابلاغیه با موبایل با کد ملی را به صورت مرحله به مرحله برای شما بیان خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید از این سامانه برای دریافت ابلاغیه های الکترونیکی خود استفاده نمایید.

مراحل گام به گام کار با سامانه ثنا

حال که با کاربرد سامانه ثنا عدل ایران و دلیل راه اندازی آن توسط قوه قضائیه آشنا شدیم، می خواهیم به نحوه استفاده از این سامانه بپردازیم. برای این کار ابتدا باید نسبت به دانلود این برنامه اقدام نمایید. جهت این امر می توانید از طریق برنامه های گوناگون مانند گوگل پلی یا بازار و یا درگاه ملی قوه قضائیه اقدام نمایید. نسخه موبایل سامانه ثنا این امکان را به شما می دهد که راحت تر نسبت به مشاهده ابلاغیه های قضائی خود اقدام کنید. زیرا این نرم افزار بر روی موبایل شما نصب می شود و هر موقع که بخواهید می توتنید نسبت به چک کردن آن و مشاهده ابلاغیه های جدید اقدام کنید. بعد از دانلود این برنامه و نصب ان بر روی گوشی موبایل خود امکان استفاده برای مشاهده ابلاغیه ها فراهم است. در ادامه مراحل انجا این کار را هم برای شما توضیح خواهیم داد تا در این مورد با مشکلی مواجه نباشید.

جهت استفاده از سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی باید یک سری مراحل را طی کنید که ما در این جا آن ها را برای شما توضیح داده ایم. این مراحل شامل موارد زیر می شوند.

1. بعد از دانلود و نصب این برنامه بر روی گوشی موبایل خود، باید بر روی آیکون مربوط به آن کلیک کرده تا وارد این نرم افزار بشوید.

2. بعد از ورود به این برنامه در اولین صفحه باید کد ملی و رمز شخصی خود که همان کد ثنا شما است را وارد کرده و گزینه «مرحله بعد» را بزیند.

3. بعد از وارد کردن اطلاعات مذکور در مرحله قبل یک رمز موقت بر روی گوشی موبایل شما ارسال خواهد شد. باید این رمز را در کادر مربوطه که برای این مورد قرار داده شده است وارد کرده و در نهایت گزینه«ورود» را بزنید.

تا این جا مراحل کار با سامانه ثنا قوه قضائیه ایران را برای شما بیان کردیم. اما در ادامه به مشاهده ابلاغیه دادگاه با موبایل می پردازیم و نحوه مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی قوه قضائیه با استفاده از این سامانه را توضیح خواهیم داد.

چگونه ابلاغیه های خود را در موبایل مشاهده کنیم؟

در قسمت های قبلی نحوه کار با سامانه ثنا، دانلود و ورود به ان را برای شما توضیح دادیم و اکنون می خواهیم به نحوه استفاده از آن بپردازیم. باید بگوییم در حال حاضر  امکان مشاهده ابلاغیه با موبایل برای آیفون اندروید فراهم شده است. زیرا نسخه های گوناگون این برنامه طراحی شده و در دسترس کاربران قرار گرفته شده است. بنابراین دارندگان موبایل های مختلف با سیستم عامل اندروید و آیفون می توانند از این برنامه استفاده نمایند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. جهت مشاهده ابلاغیه دادگاه با موبایل لازم است بعد از ورود به برنامه که در بخش قبل نحوه انجام آن را توضیح دادیم، مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

آموزش کار با سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه در موبایل !

1. ابتدا باید از بین گزینه های موجود در صفحه اصلی این سامانه گزینه «ابلاغ های الکترونیکی» را انتخاب نمایید.

در ادامه صفحه دیگری باز خواهد شد و گزینه های مختلف در این باره به شما نشان داده می شود. این گزینه ها شامل ابلاغیه های جدید، ابلاغیه مشاهده شده، دریافت ابلاغیه با رمز و دریافت با شماره ابلاغیه می شوند. جهت مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی خود باید بر روی گزینه «ابلاغیه های جدید» کلیک نمایید. در صورتی هم که بخواهید از بین ابلاغیه هایی که قبلا مشاهده کرده اید یکی را مجددا بررسی کنید، باید گزینه «ابلاغیه های مشاهده شده» را انتخاب کنید.

در مدت های قبل ابلاغیه های قضایی به صورت دستی و کتبی برای مخاطبین ارسال می شد. این موضوع همواره با مشکلاتی همراه بود که از جمله شایع ترین ان های می توان به شلوغ شدن شعب دادگستری و عدم دریافت ابلاغیه توسط افراد اشاره نمود. در همین راستا قوه قضائیه اقدام به راه اندازی سامانه ثنا عدل ایران کرد. به این ترتیب، افراد می توانند نسخه موبایل این سامانه را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنند. در ادامه از طریق این برنامه امکان مشاهده ابلاغیه با موبایل با کد ملی وجود خواهد داشت. در این مطلب نحوه انجام این کار را هم برای شما بیان کردیم تا در دانلود و استفاده از نسخه موبایل سامانه ثنا برای مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی خود با مشکلی رو به رو نباشید. همراه مشاور معتبر ترین مرکز راهنمایی در زمینه های مختلف فناوری می باشد که می توانید با مراجعه به سایت hamrahmoshaver.com  از اطلاعات کافی برخوردار شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =