فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فوت ۴۳ نفر بر اثر حوادث کار در استان، گفت: فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در پنج ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با ۶، ساری با ۵ و بابل و چالوس هر کدام با ۴ مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندورود، رامسر و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۳ نفر و پس از آن و برق گرفتگی با ۱۰ و برخورد جسم سخت با ۹ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خرداد با ۱۵، تیر با ۸ ، فروردین و اردیبهشت هر کدام با ۷ و مرداد با ۶ مورد آمار فوتی گزارش شده است. سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مراجعه ۳۷۰ نفر از مصدومین حوادث کار طی پنج ماه انسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =