سریال جدید نمایش خانگی با بازی مهتاب کرامتی و حمید فرخ‌نژاد چگونه آغاز شد؟

خراسان نوشت: دیروز قسمت اول سریال «میدان سرخ» ساخته ابراهیم ابراهیمیان و بهرام بهرامیان منتشر شد و جای «زخم کاری» را گرفت.

با توجه به آن چه در قسمت اول دیدیم، «میدان سرخ» جزو آن دسته از سریال‌هایی است که برای قضاوت درباره کیفیت آن باید کمی صبر کرد و دید در قسمت‌های بعد چطور پیش خواهد رفت. فعلا می‌توان گفت سریال شروع متوسطی داشته، نه میخکوب‌کننده و نه ناامیدکننده.

قصه دار و دسته خلافکارها

کارگردان اصلی «میدان سرخ» ابراهیم ابراهیمیان است. او فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «آااادت نمی‌کنیم» و «پیلوت» را در کارنامه دارد که در اکران عمومی یا جشنواره فجر موفقیت ویژه‌ای نصیب او نکرده‌اند. ابراهیمیان سریال‌سازی را برای اولین‌بار با «میدان سرخ» تجربه کرد. قصه سریال از جایی شروع شد که «شیدا» با بازی مهتاب کرامتی قصد داشت برای درمان سرطان دخترش به خارج از ایران برود اما خودکشی شوهرش و درگیری او با تعدادی خلافکار، برنامه‌هایش را به هم ریخت. از طرفی سه خلافکار به نام‌های «پاپ»، «تورج» و «عبد» برای وصول طلب‌شان از همسر «شیدا» سراغ او رفتند، اما متوجه شدند پای چند چمدان شمش طلا در میان است و با یک گروه مافیایی و خطرناک طرف شده اند. در قسمت اول «میدان سرخ» اطلاعات زیادی از جزئیات و پیشینه شخصیت‌ها به مخاطب داده نشد و تماشاگر شاهد برشی از ماجرایی بود که برای روشن شدن جزئیات آن باید تا قسمت‌های بعدی صبر کند. همین مسئله باعث شد مخاطب دچار سردرگمی شود و به سختی با قصه و کاراکترها ارتباط برقرار کند. از طرفی این شروع پرابهام، کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد و او را   به ادامه قصه حساس می‌کند. اگر «میدان سرخ» در ادامه نتواند مخاطب را راضی کند، بعید است بتواند مخاطبان فراوانی داشته باشد. از حواشی سریال در قسمت اول می‌توان به ممیزی حجاب مهتاب کرامتی و حذف صدای فرزاد فرزین از تیتراژ آن اشاره کرد.

بازی ستاره‌ها

هنوز تعدادی از شخصیت‌های «میدان سرخ» وارد قصه نشده‌اند و ارزیابی کار بازیگران به زمان بیشتری احتیاج دارد، اما بنا بر آن چه در قسمت اول دیدیم، حمید فرخ‌نژاد در نقش سردسته و مغز متفکر گروه خلافکاری که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن‌ها نداریم، بازی خوبی داشت. «پاپ» آدم خطرناک و بی‌رحمی است، اما خونسردی و بی‌خیالی خاصی در رفتار و حرکاتش دارد که حمید فرخ‌نژاد با کمک وجه بامزه شخصیت خود، به خوبی در جلد این شخصیت فرو رفته است. علی مصفا با شخصیت تبهکار و منفی «تورج» نقش متفاوتی را تجربه کرده، اما این تفاوت در بازی او دیده نمی‌شود. مهتاب کرامتی نیز فعلا در قسمت اول بازی چشمگیری نداشته و در حد انتظار ظاهر نشده است. کاظم سیاحی هم با لحن متفاوت و بامزه خود، حضور متفاوتی در این سریال دارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =