تاثیر ۹۴ درصدی واکسیناسیون در کاهش فوتی‌های کرونایی یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار مرگ و میر کرونایی در استان یزد به دلیل واکسیناسیون ۹۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر محمود نوری شادکام گفت: در این هفته مجموعا ۶۳۱ بیمار جدید بر روی تخت‌های بیمارستان های استان بستری شدند که ۷۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می کنند و متاسفانه ۲۷ نفر از هم استانی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی در شاخص تعداد بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها و ۲۵ درصدی در بستری و همچنین مرگ و میر کرونایی بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: به نظر می‌رسد روند کاهشی در استان همچنان ادامه دارد و اگر روند واکسیناسیون به همین صورت تداوم یافته و مردم همکاری و همدلی داشته باشند، تا اواسط یا اواخر مهرماه به وضعیت پایداری برسیم و استرس روحی و روانی مردم هم کاهش یابد.

نوری شادکام تصریح کرد: ۲۵درصد مردم استان دو دُز واکسن و ۲۶ درصد هم دُز اول را دریافت کرده اند و اگر این روند ادامه یابد و آمار دریافت کنندگان دو دُز به بالای ۷۰درصد برسد، می‌تواند به صورت جدی سبب کاهش چرخه انتقال بیماری شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در واکسیناسیون به هیچ وجه تردید نکنند چرا که آمار مرگ و میر به دلیل واکسیناسیون در استان یزد کاهش یافته و افرادی که دو دُز واکسن را دریافت کرده بودند، ۹۴ درصد مرگ و میر کرونایی در آنها کاهش یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =