برای نخستین بار فستیوال ورزش‌های الکترونیک در کیش برگزار می شود

فستیوال ورزش‌های الکترونیک با هدف ارتقاء سطح فعالیت های بدنی و ذهنی در قالب "گیمینگ" برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از کیش : مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش با اشاره به این که مهر امسال برای نخستین بار فستیوال ورزش‌های الکترونیک در جزیره کیش برگزار می شود، گفت: این فستیوال از نهم تا ۱۲ مهر امسال با ۵ بازی" کال آو تیوتی، کلاش رویال، فیفا۲۱، بیو بی جی، فوتبال ۲۰۲۱" برگزار خواهد شد.

توفیقی "گیمینگ" را به عنوان یکی از ورزش های شناخته شده در جهان عنوان کرد و افزود: بازیکن ها در فرآیند بازی "گیمینگ" فعالیت های بدنی و ذهنی دارند.

به گفته توفیقی همانطور که شطرنج یک بازی و ورزش محسوب می شود و دارای مسابقات جهانی است؛ گیمینگ هم در این زمینه به عنوان ورزش‌های الکترونیک در سطح جهان شناخته شده است.

وی اظهار داشت: ورزش‌های الکترونیک؛ بازی‌هایی هستند که انواع کنترل‌ها و روش‌های آنلاین به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه آموزش علوم و فنون کیش با بیان این که برای نخستین بار فستیوال ورزش‌های الکترونیک در کیش به صورت داخلی و در قالب ۵ بازی برگزار می شود، افزود: با توجه به این که بازی از طریق گوشی شرکت کنندگان در این فستیوال برگزار خواهد شد در بخش آنلاین و در بستر اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مسعود توفیقی برگزار کنندگان این رویداد را "آکادمی ورزش‌های الکترونیک پردیتور و با همت و همکاری شتاب دهنده گذر، موسسه ورزش و تفریحات سالم، سازمان منطقه آزاد و مرکز نوآوری علوم و فنون کیش عنوان کرد و افزود: این فستیوال در قالب ۵ بازی و در دو بخش موبایلی و کنسولی با حضور "بازیکنان ایرانی از سراسر کشور در رشته‌ های انتخابی، برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است فستیوال ورزش‌های الکترونیک برپایه رشته‌های شناخته شده‌ در دو بخش کنسولی و گوشی هوشمند که حس رقابتی بیشتری در آن‌ها وجود دارد متمرکز شده است و هدف از انتخاب آن پوشش جامعه‌ بزرگی از گیمرها و ایجاد حس شیرین هیجان و رقابت و سبب گسترش دنیای ورزش‌های الکترونیک در ایران با حضور بازیکنان با استعداد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =