۲ نفر
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مرغ ارزان شد

ایسنا نوشت: قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل نسبت به ابتدای شهریور ماه با کاهش ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومانی همراه شده و به ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

 بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ با کاهش ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی به حدود ۳۳ تا ۳۵ هزارتومان رسیده و این روند نزولی قیمت مرغ نیز از هفته پیش آغاز شده است.

گفتنی است در مردادماه و ابتدای شهریور ماه سالجاری قیمت مرغ برای مصرف کنندگان به ۴۰ هزار تومان و در برخی مناطق به ۴۵ هزار تومان هم رسید. افزایش قیمتی که فعالان صنعت طیور علت آن را سودجویی و انحرافات در شبکه توزیع، دقیق نبودن آمار جوجه ریزی، کمبود تولید جوجه یکروزه  و افزایش قیمت جوجه عنوان کرده بودند.

مرغ ارزان شد

البته چندی پیش نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی بازار جوجه یکروزه تصمیماتی اتخاذ کرده است که با عملیاتی شدن آنها قیمت جوجه یکروزه ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و التهاب بازار آن کاسته خواهد شد. تصمیماتی چون افزایش فاصله جوجه ریزی به ۹۰ روز، انجام جوجه ریزی۲۰ درصد کمتر از پروانه فعالیت برای واحدهای تولیدی و ممنوعیت جوجه ریزی مازاد زنجیره ها، که اگر چه این تصمیمات انتقادات کارشناسان را به دنبال دارد ولی تا حدودی منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =