حضور دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، تدریجی و اقتضایی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس، امسال به صورت تدریجی و اقتضایی امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: مدارس در سه بخش دسته‌بندی شده‌اند و شرایط آموزش حضوری در هر یک از این دسته‌بندی‌ها متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان ،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید، اختیارات بیشتری به مدیران استان‌ها و مدارس تفویض شده است و هر مدرسه با توجه به تصمیمات شورای مدرسه و کمیته سلامت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فرحناز قائدامینی به دسته‌بندی مدارس از نظر تعداد دانش‌آموزان در سه گروه زیر ۵۰ نفر، متوسط و شلوغ در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: ۱۴۷ مدرسه موجود در چهارمحال و بختیاری با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز فعالیت می‌کند که این مدارس بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به نبود برخی زیرساخت‌ها برای دسترسی به شبکه شاد و یا آموزش‌های تلویزیونی، فعالیت خود را در سال تحصیلی پیش‌رو به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

قائدامینی با بیان اینکه آموزش‌های حضوری از آبان‌ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز با توجه به وضعیت شیوع کرونا به صورت تمام وقت و تمام دروس نخواهد بود و دستورالعمل‌هایی برای این منظور تدوین شده است که هر مدرسه بنا به شرایط زیرساختی و امکانات موجود برای ارائه آموزش‌های حضوری در هر درس و پایه تحصیلی برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل تدوین شده هر یک از دانش‌آموزان با فاصله یک و نیم متر از یکدیگر در فضای آموزشی حاضر می‌شوند و وقت استراحت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود تا کمترین برخورد را با دیگر دانش آموزان داشته باشند و از طرفی حضور تمامی معلمان در مدارس الزامی است و خانواده‌ها تنها در همان ساعات می‌توانند با برقراری ارتباط از دانش و خدمات آموزشی معلمان استفاده کنند.

قائدامینی ادامه یافتن آموزش‌ها در شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی را در سال تحصیلی جدید یادآور شد و گفت: این آموزش‌ها با رویکرد جدید و با رفع اشکالات ارائه می شود و معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از درگاه اعلام شده از طرف مدارس از امکانات این فضا به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌وبختیاری به واکسیناسیون بیش از ۸۲ درصد معلمان، کادر آموزشی و اداری آموزش‌وپرورش استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۴۶ درصد از جمعیت هدف آموزش‌وپرورش دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند و با اجرای طرح بازرسی در تمامی مدارس، آمادگی ۱۰۰ درصدی برای پذیرش حضوری دانش آموزان مهیا شده است.

قائدامینی بر اقناع‌سازی والدین و افکار عمومی برای پذیرش مجدد آموزش‌های حضوری تاکید کرد و افزود: اگر چه رفتارهای ویروس کرونا در آینده تا حدود زیادی غیر قابل پیش‌بینی است و نمی‌توان با اطمینان درباره تثبیت برنامه‌های اجرایی صحبت کرد اما تعطیلی طولانی مدت مدارس نشان داد که دانش آموزان و خانواده‌ها در این مدت با مشکلات و مسائل مختلفی از نظر روحی و اجتماعی روبه رو شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازگشایی مدارس به صورت کنترل شده و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند اثرات مثبتی به ویژه برای ایجاد نشاط و امید در جامعه به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: اطلس دانش‌آموزی استان نیز تهیه شده است تا با شناسایی میزان دسترسی هر یک از دانش آموزان به امکانات جانبی بتوان شرایط مناسبی را برای ارائه آموزش‌ها به صورت ترکیبی فراهم کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =